Het algemene boekentopic #3

Ik herlees vaak als er een nieuw deel van een trilogie/reeks uitkomt!

Ja same!

@Fruitcake bijvoorbeeld Harry Potter. Dan kwam er een nieuw deel uit en dan herlas ik alle vorige delen. En daarna als er een nieuwe film uitkwam. Maar ook gewoon voor nostalgie of als ik een boek een tijd niet heb gelezen. Maar de meeste boeken lees ik maar 1 of 2 keer. Soms kom ik een boek tegen in de bieb, waarvan ik nog weet dat ik het leuk vond, maar niet meer alle details weet. Dan kan ik hem gerust nog een keer lezen. Net als bij films.

1 like

Vroeger deed ik dit echt heel vaak, heb voornamelijk van die kinderseries zoals Hoe overleef ik en Timboekte wel 5 keer gelezen en idd Harry Potter wel een keer of 10. Tegenwoordig is de to read list zo lang dat ik er niet echt meer tijd voor maak :sweat_smile:

5 likes

Een aantal van mijn lievelingsboeken heb ik heel vaak gelezen, soms heb ik ineens weer zin om helemaal in dat boek te duiken. Vooral Saartje Tadema van Thea Beckman heb ik vaak gelezen. Was echt mijn lievelingsboek als kind en die heb ik als volwassene denk ik ook nog wel 5 keer gelezen. Het achterhuis trouwens ook wel 10 keer in m’n hele leven. En Het zwijgen van Maria Zachea ook echt vaak.

4 likes

Wow deze heb ik ook heeeeel vaak gelezen! Moet hem eigenlijk nu weer eens herlezen.

1 like

Normaal kies ik niet een TBR lijstje voor de volgende maand en pak ik gewoon waar ik zin in heb. Maar ik zag laatst een video dat iemand een week lang boeken ging lezen die haar vriend koos, en mijn vriend was helemaal enthousiast dus ik heb hem nu 5 boeken laten uitkiezen die ik komende maand ga lezen.

Dit zijn de 5 boeken geworden:
*i’m glad my mom died, Jennette McCurdy (ik gok uit eigen belang want deze wil hij ook graag lezen haha)
*dear Edward, Ann Napolitano
*trainspotting, Irvine Welsh
*Turks fruit, Jan Wolkers
*the broken house, Horst Krüger

Mix van Engels en Nederlands door elkaar dus dat is sowieso leuk, en het liefst wil hij de volgende maand ook de keuzes maken want zijn lijstje ligt al klaar haha.

19 likes

Wat een leuk idee! Ik twijfel weleens over het volgende boek dat ik wil gaan lezen en dan komt mijn man niet met zo’n leuke mix van genres aan hoor haha. Wat hem betreft pak ik dan de russische literatuur erbij dus ik vraag het maar niet meer :grimacing:

Ik ga jullie gewoon gebruiken voor m’n volgende boek, dit staat nog ongelezen in de kast:

• Yellowface - Rebecca F Kuang
  • Schoon - Alia Trabucco Zerán
  • Great Circle - Maggie Shipstead
  • Flights - Olga Tokarczuk
  • De Beesten - Gijs Wilbrink

0 stemmers

3 likes

Vraaagje. Een tijdje geleden heb ik de hele “Zeven Zussen”-serie gelezen. Inmiddels ben ik aan een aantal andere boeken begonnen, maar alleen “De Camino” heb ik met veel plezier uitgelezen. De rest wist me niet echt te pakken. Heeft iemand nog suggesties voor dit soort boeken waarin ik me echt kan vastbijten? Ze hoeven niet te moeilijk te zijn, gewoon lekker makkelijk wegleesbaar voor op een vakantiebedje.

2 likes

Een aantal boeken die qua opzet lijken op de zeven zussen zijn:

• De verloren dochters-serie van Soraya Lane
  • De jasmijnserie van Elena Conrad
  • De ridgewood hall serie van Marijke Vos

Deze series kan ik ook echt aanraden, ze lezen heerlijk weg op vakantiebedjes!

En van de schrijfster van De Camino is/komt binnenkort (deze week?) een nieuw boek uit: De Nomade.

3 likes

Schoon is een aanrader! Mooi geschreven, goede opbouw van het plot en het leest heel vlot weg.

3 likes

Wauw, hele fijne tips. Dank! Zie nu dat van de schrijfster van de Camino het Bloemenmeisje al eerder verschenen is. Heb je deze toevallig ook gelezen en wat vond je ervan?

1 like

Leuk! Veel leesplezier.
Oh dat klopt! Ik heb 'm niet gelezen, maar wie weet iemand anders hier wel?

Hebben wel een andere opzet dan de zeven zussen, maar de boeken van Jenny Colgan (cupcake cafe, mure island, kleine bakkerij, happy ever after) vind ik ook fijn weglezen/vakantieseries.

1 like

De Deverill-serie van Santa Montefiore

3 likes

De theeroos trilogie is ook leuk!

1 like

Corina Bomann heeft ook meerdere series geschreven. Ik heb zelf alleen die over Sophia gelezen en vond dat ook wel dezelfde sfeer als de zeven zussen. De verloren dochters inderdaad ook heel leuk!

3 likes

Ja die zijn ook heel leuk! En als je die leuk vindt, dan zijn Holly Martin en Julie Caplin weer goede aanraders in dezelfde vibe.

1 like

De boeken van mei:

Divine Rivals - Rebecca Ross
Ruthless Vows - Rebecca Ross
Funny Story - Emily Henry

Nu nog maar één boek voor mijn reading goal van tien boeken dit jaar :partying_face:

2 likes

Het bloemenmeisje is ook mooi en goed! Het Dossier van dezelfde schrijfster is ook heel goed!

Ik vind de serie van Madame le Commissaire ook leuk. Leest lekker weg met toch een beetje verhaal erin.

2 likes

Ik heb het bloemenmeisje gelezen maar vond het wel minder dan de camino. Las wat ingewikkelder, veel personas en tja. Met moeite uitgelezen terwijl ik de camino super goed vond

2 likes