Hoe vond je ze?
Kwam van haar de Waldfriede serie aanbevelen. Heb in minder dan een maand de eerste 3 boeken verslonden. En ben nu in deel 4 bezig.
Ik ga binnenkort een weekje weg de natuur in en ik wil graag een paar fysieke boeken mee en het leek me wel leuk om boeken in thema te lezen.
Heeft iemand nog aanraders voor boeken waarin de natuur/wilde dieren/kamperen ofzo een rol speelt? Ik houd wel van boeken met een beetje diepgang.
Ik heb nu dit op mijn lijstje:
Once There Were Wolves - Charlotte McConaghy
The Bear - Andrew Krivak
The Last Ranger - Peter Heller
Drive your plow over the bones of the death van Tokarczuk!!
Bear van Marian Engel
Mijn boeken van mei:
De eerste zes boeken uit de D.I. Callanach serie van Helen Fields: Perfect Remains (4 ), Perfect Prey (4
), Perfect Death (3
), Perfect Silence (3,5
), Pefrect Crime (3,5
) en Perfect Kill (4
)
Really Good, Actually - Monica Heisey - 3
The Rachel Incident - Caroline O’Donoghue - 4
Was een deel van de maand op vakantie, heb daar flink door kunnen lezen. Had ook echt behoefte aan makkelijk wegleesbare boeken, dat is wel is gelukt.
Die D.I. Callanach thrilers zijn echte pageturners, maar vind de hoofdpersonages af en toe wel irritant. Really Good, Actually vond ik bij vlagen erg grappig, maar ook wel heel erg navelstaarderig en het hoofdpersonage was vaak ook erg onsympathiek. The Rachel Incident vond ik heel fijn lezen, en ik vond het ook een goed verhaal.
De boeken van Richard Powers
Ik heb vakantie gehad, dus voor mijn doen echt een super goede leesmaand gehad:
The last devil to die
Het onzichtbare geluk van andere mensen
Buursupermens
Such a fun age
Co&Zo
Het onzichtbare geluk van andere mensen was echt een les voor mij dat je ook halverwege een boek mag stoppen met lezen, ook al ben je er bijna. Heb die echt met tegenzin uitgelezen. Such a fun age vond ik daarentegen echt heerlijk! Co&Zo was mijn eerste luisterboek, en ook al heb ik veel hoofstukken met plezier geluisterd, op een gegeven moment dacht ik okeee nu weet ik het wel
Mijn boeken van mei:
En dan nog iets - Paulien Cornelisse - 2,5⭐️
Spijt van jou - Colleen Hoover - 5⭐️
Verity - Colleen Hoover - 4⭐️
November 9 - Colleen Hoover - 4⭐️
Ugly Love - Colleen Hoover - 4⭐️
Het geluid van de stilte - Inez Weski - 1⭐️
Cafe, zon en zee - Jenny Colgan - 4⭐️
Het eindeloze strand - Jenny Colgan - 4⭐️
Wintereiland - Jenny Colgan - 4⭐️
Het boek van Inez Weski ben ik na een kwart gestopt met verder lezen. Het was allemaal zo negatief en een grote klaagzang, waarbij ik ook ging twijfelen of het allemaal echt zo was.
Boeken van april en mei:
Crying in H-mart - Michelle Zauner Dit boek heeft een thema dat voor mij (gelukkig) niet herkenbaar is, namelijk het verlies van een ouder. Ik denk dat dat mijn leeservaring heeft beïnvloedt. Dit boek lezen voelde haast ongemakkelijk, alsof je haar dagboek leest. Het uitgeven voelde daarom voor mij meer als een slimme commerciële zet, ik vraag mij af of als het boek door iemand anders was geschreven ook zo populair was geweest. Ik ben hier ook belachelijk lang in bezig geweest.
Zone One - Colson Whitehead Een zombie/post pandemie verhaal. Het eerste hoofdstuk snapte ik geen zak van, je valt er midden in en het leek wel alsof ik een paar hoofdstukken van het boek had gemist. Waarschijnlijk bewust gedaan maar wekte bij mij vooral irritatie op.
Maak me eendimensionaal - Sang Young Park Goed geschreven coming-of-age over een homoseksuele jongen die opgroeit in Zuid Korea, met een spannend/mysterieus tintje.
Remember me - Sophie Kinsella Tsja, Sophie Kinsella. Gewoon een prima weglezer.
De wand van Marlen Haushofer.
Één boek uitgelezen deze maand: Het Schaarse Licht van Nino Haratischwili . Echt een goed boek, vond m ook prettiger lezen dan Het Achtste Leven.
Lijstje van mei. Wel aardig wat ingehaald, maar ik loop toch nog achter op schema van mijn Reading Challenge dit jaar.
Mijn korte lijstje van mei, De perfecte zoon in 1 dag uitgelezen want ik moest weten hoe het zou eindigen!