Het algemene boekentopic #3

Ik heb gelezen:

Connie Palmen - De Wetten :star: :star: :star: :star:
Loved it, daarna de serie I.M. op NPO gekeken en een beetje in een Connie obsessie terechtgekomen.

Malou Holshuijsen - Alleen en duizend mensen :star: :star: :star:
2,5 eigenlijk denk ik. Ik heb deze gelezen omdat ik zo onder de indruk was van zachtop lachen, maar misschien had ik hem er niet meteen achteraan moeten lezen. Ik vond dit boek minder, het pakte me niet en kwam er niet zo goed doorheen.

Bianca Toeps - Deze autist ging naar Japan: en wat er toen gebeurde zal je verbazen :star: :star:
Het is meer een ‘emigreren naar Japan voor dummies’ achtig boek. Ik vond het saai eerlijk gezegd. Je leest steeds een opsomming van wat ze nog moet regelen voor bijvoorbeeld haar visum. Meh, dat boeit mij niet. Ik had verwacht dat het zou gaan over hoe het is om als autist in Japan te wonen, het verschil met Nederland etc.

En nu lees ik Naar zachtheid en een warm ohelzen van Adriaan van Dis. Dat is… bijzonder tot nu toe :sweat_smile: Weer totaal wat anders!

8 likes

Mijn lijstje van mei! Vooral veel kortere boeken en makkelijke weglees boeken

6 likes

Nou blijkbaar hebben al jullie suggesties 8 maanden geduurd om doorheen te komen, maar ik ben weer aan het eind. Ga nu m’n laatste serie in dus binnenkort moet ik weer nieuwe series (ik lees eigenlijk nooit losse boeken, vind series fijner). Detective/thrillerseries die ik nu dus al gehad heb:

Karin Slaughter
Helen Fields
Carla Kovach
Tess Gerritsen
M.J. Arlidge
Camilla Lackberg
Angela Marsons
Robert Bryndza (Kate Marshall serie en Erika Foster serie)

En ik begin volgende week na m’n laatste Erika Foster aan Nicci French (was ik voorheen nooit zo’n fan van, maar ik ga het een nieuwe poging geven).
Iemand nog nieuwe suggesties voor series zoals deze voor daarna?

5 likes

Misschien de thrillers van Cody McFadyen? Eerste deel heet ‘Stilte van de hel’

2 likes

image
Ik zit echt in zo’n gare periode waarin ik al in vijf boeken ben begonnen en niks uitlees
Maar nu bezig in Het huis met de geesten van Isabel Allende en so far so good

@anon86562306 Heb je de springvloed serie al gelezen van Cilla en Rolf Börjlind? Past er in ieder geval wel tussen

7 likes

Heb je Serie Q gelezen van Jussi Adler-Olsen?
Ik heb er ook een aantal gelezen van Anders Roslund die ik ook leuk vond (zie nu pas dat er nog veel meer zijn), Ewert Grens heet de serie denk ik.
Kim Faber en Janni Pedeersen hebben ook een leuke serie: Martin Juncker/Signe Kristiansen

2 likes

Wat zijn jullie favoriete plot-driven/meeslepende/makkelijk leesbare dunne boeken (zeg max 300 paginas)?

Ik heb Cody McFadyen genoteerd, Cilla en Rolf Borjlind, Jussi Adler-Olsen, Anders Roslund en Kim Faber. Kwam net zelf online ook nog een gigantische serie tegen van J.D. Robb van 28 boeken en nog 1 van Michael Grant die me wel leuk lijkt. Dus ik denk dat ik voorlopig weer oke ben.

Thanks! Tot over 8 maanden :rofl:

3 likes

Naar aanleiding van de thursday murder clubserie dacht ik: ik wil meer cosy crime lezen. Dus ik heb het eerste boek uit de serie over kitt hartley gelezen (moord in inkt) en wauw ik heb denk ik nog nooit zo’n slecht boek gelezen. Schrijfstijl middelmatig, maar het plot was echt… nou echt heel, heel slecht. Echt sneu dat deze auteur geen mensen om zich heen heeft die eerlijk hebben gezegd dat dit gewoon kut is.

Ook gelezen:

• Grand hotel europa: leest lekker weg, soms wat lange geschiedenisverhandelingen over europa, en het boek heeft voor mij wel wat extra gelaagdheid gekregen toen ik naderhand wat reviews ging lezen
  • Vraag me nog eens: mooi verhaal, leest fijn, beetje tragisch/schrijnend, moet je van houden
  • Jaar van de sprinkhaan, heeft nog niemand hier die gelezen? Ik wil geen spoilers plaatsen maar omg heb echt behoefte om hierover te praten

@anon86562306 ik heb enorm genoten van de pendergastserie van douglas preston en lincoln child. Ze schrijven samen boeken, en hebben beide ook goedlopende series alleen (of met anderen). Maar de pendergastserie springt er voor mij echt uit, echt spannende boeken, verrassende verhalen, maar er zit ook een beetje… ja ik weet niet echt, magisch realisme in. Zeker geen science fiction of fantasy oid, maar misschien een beetje zoals bij de boeken van De schaduw van de wind, van die dingen die niet kunnen maar die niet per se centraal staan in het verhaal zeg maar? Nou ja, als ik de auteurs zie die je de afgelopen maanden hebt gelezen, kan ik me goed voorstellen dat je dit ook leuk vindt

4 likes

Samuel Björk vind ik ook een aanrader!

2 likes

Ik ben bezig in Jaar van de Sprinkhaan maar het is zo’n dikke pil dat ik nog wel even bezig ben. Zal me melden als ik 'm uit heb haha

1 like

Ja ik!

Naja, niet helemaal uitgelezen. Toen hij opeens apocalyptisch werd begreep ik er niks meer van en vond ik het zo verschrikkelijk lachwekkend en ongeloofwaardig dat ik naar het einde ben gebladerd. Niet dat het daarvoor geloofwaardig was maar dat kón soort van nog. Ik begreep niet waarom een redacteur niet heeft gezegd: ‘joh, haal dat stuk er maar uit’, Het was ook niet dat het boek anders te dun geweest zou zijn.

Reactie hele boek Jaar van de sprinkhaan

ik voelde me echt ZO genaaid?? Ik vond het echt een leuk, spannend boek, niet realistisch inderdaad maar daar lees ik het ook niet voor dus dat maakt mij niet zoveel uit. Ik werd in ieder geval wel meegenomen in het verhaal en toen ineens overvallen door die science fiction onzin??? En ik heb het boek een tijdje weggelegd toen hij in de toekomst kwam en onmiddellijk zn kinderen tegen kwam :’’’) dat lag er zooooooo dik bovenop, vond dat echt zo’n deceptie, toen werd geschreven “het was een jongen van een jaar of 20” oid dacht ik al: het zal toch niet zn kind zijn he. Wel dus :’’’) Ik heb het boek wel uitgelezen uiteindelijk, maar ik had die 200 bladzijden science fiction graag willen missen

3 likes

Kennen jullie misschien een leuk boek over fictie/poëzie schrijven? Ik wil zoiets kopen voor m’n vaders verjaardag.

Hoooo voor je gaat wil ik hier graag nog de Maeve Kerrigan-serie van Jane Casey aan toevoegen

2 likes

De meeste boeken van de schrijfbibliotheek zijn leuk, deze vind ik zelf de fijnste.

Dit is een heel afwisselend boek met allemaal handige duidelijke opdrachten en allerlei genres komen voorbij.

Gewoon een duidelijk en handig boek. Zijn boek over song- en liedteksten schrijven is ook een aanrader. Is natuurlijk iets anders dan dichten maar vooral hoe rijm werkt is goed uitgelegd in dat boek

Als je gedichten schrijft is een goed rijmwoordenboek ook wel fijn. Dan zou ik deze kopen

Edit: Oh en plot van Louis Stiller is ook heel handig

En op schrijfvis.nl staat een rijtje van zijn favoriete boeken, misschien haal je daar nog wat leuks uit

3 likes

Ik lees nu de boeken van Toni Coppers, daar zijn ook hele reeksen van met een hoofdpersonage maar die je in feite ook als stand alone kan lezen. Misschien niet super thriller maar wel politie-achtig.

De boeken van Emelie Schepp vind ik ook een aanrader en is ook een reeks!

2 likes

Jaar van de Sprinkhaan

Ik had precies hetzelfde gevoel! Ik las het (ongeveer) tegelijk met mijn vader en die appte ook al van ‘Swelgje, zit er een verkeerd stuk verhaal in het boek?’ Ik begrijp gewoon echt niet waarom ze zit erin hebben gelaten. Volgens mij vond niemand het een goed idee als ik de recencies op Goodreads lees.

1 like

Veel gelezen in mei, waaronder een aantal YA series. Circe zag ik hier als tip voorbijkomen en vond ik erg mooi. Ik ben blij dat mijn moeder dood is en Dag lieverd tot zo vond ik ook aanraders!

11 likes

@Geranium en @NeverLeNkemise Oke ook genoteerd!

3 likes