Hier is mijn meimaand:
Het Boek der Deuren was echt
Thanks, ik zocht eigenlijk wel specifiek fictie!
Maar ik heb Wild en ook de andere boeken die getipt werden toevallig allemaal al als ebook en staan op mijn “tbr” lijstje.
Heel mooi boek. Verrassende plot maar nu ben ik sowieso niet heel goed om dat soort dingen te voorspellen.
Veel romantische cowboyverhalen, vooral novelles. Lekker kort en gegarandeerd feel good. Had ik even nodig in m’n overspannen toestand. De wandelhoer heb ik ik voor 80% gelezen, toen was ik er wel klaar mee.
Ook nog van april want toen las ik maar 1 boek uit.
Geen echte uitschieters. Wel erg genoten van het boek van de Mediameiden.
En dit deel vd Zeven zussen was wel weer wat boeiender dan de paar delen hiervoor. Nog 2 te gaan, maar ben er al wel lang klaar mee ik luister ze maar op hoge snelheid, wil toch weten hoe het afloopt.
Jaa die romantische cowboy verhalen herlees ik altijd als ik me niet kan concentreren op lezen. Zijn altijd leuk haha
Mijn mei-lijst!
Begon super sterk met Clytemnestra, heb het zes sterren gegeven zoals je kan zien. Vond het zoooo mooi. Ik ben sowieso een sucker voor Griekse mythologie hervertellingen (vond Circe bijvoorbeeld ook prachtig) maar deze greep me nog meer dan normaal. Heb gehuild, gelachen en mijn mond is opengevallen van verbazing (heb ik nog nooit meegemaakt tijdens het lezen van een boek). Grote aanrader als je fan bent van mythen maar het is eigenlijk ook gewoon een prachtig verhaal over een dijk van een vrouw, dus ook als mythen je niet aanspreken raad ik dit aan!
De rest van de maand vond ik matig helaas, de Alex Stern serie van Leigh Bardugo is een van mijn favo’s maar haar nieuwe boek (ondanks historisch aspect waar ik normaal heel goed op ga) vond ik saai…
Emily Henry, iedere keer doe ik het mezelf aan omdat ik gevoelig ben voor de hype, voor de leuke kleurrijke covers en voor de leuke titels (ik vind dat EH’s boeken de beste titels hebben) maar iedere keer haat ik mezelf. Ik vind haar boeken inhoudelijk vreselijk.
En deel 2 van TOG, weet niet of ik doorga met de serie. TOG was mij verkocht als volwassener en minder cringe dan ACOTAR maar vind het nog steeds erg kinderachtig.
De Suzanne Vermeer boeken luisterde ik in de auto. Prima voor tussendoor, maar niet bijzonder.
Iedereen liegt en de laatste brief zijn er echt uitgesprongen voor mij. Heel treurig zijn beide boeken. Vooral iedereen liegt vond ik fijn geschreven: je krijgt van alle perspectieven iets te lezen om zo uiteindelijk te achterhalen wat er gebeurd is. Bij de laatste brief heb ik zelfs moeten huilen, en dit heb ik bijna nooit, door het einde.
Juice was wonderbaarlijk slecht, maar had ook niet anders verwacht. Was vooral benieuwd hoe haar boeken tegenwoordig waren: niets veranderd dus en is niet zo mijn ding.
Toen ik klaar was met de eerstverlorene dacht ik echt: op naar de volgende boeken uit deze serie. Vond het een leuk boek, leuk idee van de club vrouwen die samen moorden oplossen vanuit hun expertise. Vond het verhaal goed, speelde veel meer in het boek dan enkel de moord die opgelost moest worden en dat vond ik veel toevoegen. Vandaar dat ik ook benieuwd was naar de volgende delen. Maar de hoofdpersonen kunnen me blijkbaar toch niet zo boeien, want deel 2 heb ik nog geen 20 pagina’s uit het boek gelezen omdat het me niet genoeg trok in een vervolg.
Mijn twee boeken van mei zijn tevens mijn eerste twee boeken van dit jaar.
Cranberryzomer was vermakelijk, maar wel echt zo’n boek waarvan je in 't begin al weet wie er bij elkaar eindigen. Las lekker weg, maar hoe verder ik kwam in 't boek hoe meer “Christian fiction” het bleek te zijn haha. Niks tegen het geloof maar van mij hoeft dat niet zo vaak in een boek naar voren te komen, dus de rest van de reeks ga ik niet lezen.
Long Island ben ik gaan lezen naar aanleiding van de film Brooklyn, de verfilming van het gelijknamige boek. Was opzich best een fijne lees, maar had voor mij hetzelfde probleem als de film: net wanneer je benieuwd bent hoe het na alle ellende verder gaat, stopt het. Vandaar de 3 sterren.
Karigste leesmaand in tijden Ik wist ook nog eens hoe het eindigde, maar alsnog was ik (zoals altijd) onder de indruk van Lize Spit.
Ik zit echt in een leesdip. Zo ben ik bezig in Waar was je nou van K. Schippers, maar daar kom ik maar niet doorheen. Verder las ik ook in Harry Potter and the Order of the Phoenix, maar dat schoot ook allemaal maar niet op. Binnenkort heb ik vakantie, dus dan hoop ik een aantal boeken op te pakken die meer vaart hebben.
Ik heb gelezen:
Connie Palmen - De Wetten
Loved it, daarna de serie I.M. op NPO gekeken en een beetje in een Connie obsessie terechtgekomen.
Malou Holshuijsen - Alleen en duizend mensen
2,5 eigenlijk denk ik. Ik heb deze gelezen omdat ik zo onder de indruk was van zachtop lachen, maar misschien had ik hem er niet meteen achteraan moeten lezen. Ik vond dit boek minder, het pakte me niet en kwam er niet zo goed doorheen.
Bianca Toeps - Deze autist ging naar Japan: en wat er toen gebeurde zal je verbazen
Het is meer een ‘emigreren naar Japan voor dummies’ achtig boek. Ik vond het saai eerlijk gezegd. Je leest steeds een opsomming van wat ze nog moet regelen voor bijvoorbeeld haar visum. Meh, dat boeit mij niet. Ik had verwacht dat het zou gaan over hoe het is om als autist in Japan te wonen, het verschil met Nederland etc.
En nu lees ik Naar zachtheid en een warm ohelzen van Adriaan van Dis. Dat is… bijzonder tot nu toe Weer totaal wat anders!
Nou blijkbaar hebben al jullie suggesties 8 maanden geduurd om doorheen te komen, maar ik ben weer aan het eind. Ga nu m’n laatste serie in dus binnenkort moet ik weer nieuwe series (ik lees eigenlijk nooit losse boeken, vind series fijner). Detective/thrillerseries die ik nu dus al gehad heb:
Karin Slaughter
Helen Fields
Carla Kovach
Tess Gerritsen
M.J. Arlidge
Camilla Lackberg
Angela Marsons
Robert Bryndza (Kate Marshall serie en Erika Foster serie)
En ik begin volgende week na m’n laatste Erika Foster aan Nicci French (was ik voorheen nooit zo’n fan van, maar ik ga het een nieuwe poging geven).
Iemand nog nieuwe suggesties voor series zoals deze voor daarna?
Misschien de thrillers van Cody McFadyen? Eerste deel heet ‘Stilte van de hel’
Ik zit echt in zo’n gare periode waarin ik al in vijf boeken ben begonnen en niks uitlees
Maar nu bezig in Het huis met de geesten van Isabel Allende en so far so good
@anon86562306 Heb je de springvloed serie al gelezen van Cilla en Rolf Börjlind? Past er in ieder geval wel tussen
Heb je Serie Q gelezen van Jussi Adler-Olsen?
Ik heb er ook een aantal gelezen van Anders Roslund die ik ook leuk vond (zie nu pas dat er nog veel meer zijn), Ewert Grens heet de serie denk ik.
Kim Faber en Janni Pedeersen hebben ook een leuke serie: Martin Juncker/Signe Kristiansen
Wat zijn jullie favoriete plot-driven/meeslepende/makkelijk leesbare dunne boeken (zeg max 300 paginas)?
Ik heb Cody McFadyen genoteerd, Cilla en Rolf Borjlind, Jussi Adler-Olsen, Anders Roslund en Kim Faber. Kwam net zelf online ook nog een gigantische serie tegen van J.D. Robb van 28 boeken en nog 1 van Michael Grant die me wel leuk lijkt. Dus ik denk dat ik voorlopig weer oke ben.
Thanks! Tot over 8 maanden