Het algemene boekentopic #3

Naar aanleiding van de thursday murder clubserie dacht ik: ik wil meer cosy crime lezen. Dus ik heb het eerste boek uit de serie over kitt hartley gelezen (moord in inkt) en wauw ik heb denk ik nog nooit zo’n slecht boek gelezen. Schrijfstijl middelmatig, maar het plot was echt… nou echt heel, heel slecht. Echt sneu dat deze auteur geen mensen om zich heen heeft die eerlijk hebben gezegd dat dit gewoon kut is.

Ook gelezen:

• Grand hotel europa: leest lekker weg, soms wat lange geschiedenisverhandelingen over europa, en het boek heeft voor mij wel wat extra gelaagdheid gekregen toen ik naderhand wat reviews ging lezen
  • Vraag me nog eens: mooi verhaal, leest fijn, beetje tragisch/schrijnend, moet je van houden
  • Jaar van de sprinkhaan, heeft nog niemand hier die gelezen? Ik wil geen spoilers plaatsen maar omg heb echt behoefte om hierover te praten

@anon86562306 ik heb enorm genoten van de pendergastserie van douglas preston en lincoln child. Ze schrijven samen boeken, en hebben beide ook goedlopende series alleen (of met anderen). Maar de pendergastserie springt er voor mij echt uit, echt spannende boeken, verrassende verhalen, maar er zit ook een beetje… ja ik weet niet echt, magisch realisme in. Zeker geen science fiction of fantasy oid, maar misschien een beetje zoals bij de boeken van De schaduw van de wind, van die dingen die niet kunnen maar die niet per se centraal staan in het verhaal zeg maar? Nou ja, als ik de auteurs zie die je de afgelopen maanden hebt gelezen, kan ik me goed voorstellen dat je dit ook leuk vindt

4 likes

Samuel Björk vind ik ook een aanrader!

2 likes

Ik ben bezig in Jaar van de Sprinkhaan maar het is zo’n dikke pil dat ik nog wel even bezig ben. Zal me melden als ik 'm uit heb haha

1 like

Ja ik!

Naja, niet helemaal uitgelezen. Toen hij opeens apocalyptisch werd begreep ik er niks meer van en vond ik het zo verschrikkelijk lachwekkend en ongeloofwaardig dat ik naar het einde ben gebladerd. Niet dat het daarvoor geloofwaardig was maar dat kón soort van nog. Ik begreep niet waarom een redacteur niet heeft gezegd: ‘joh, haal dat stuk er maar uit’, Het was ook niet dat het boek anders te dun geweest zou zijn.

Reactie hele boek Jaar van de sprinkhaan

ik voelde me echt ZO genaaid?? Ik vond het echt een leuk, spannend boek, niet realistisch inderdaad maar daar lees ik het ook niet voor dus dat maakt mij niet zoveel uit. Ik werd in ieder geval wel meegenomen in het verhaal en toen ineens overvallen door die science fiction onzin??? En ik heb het boek een tijdje weggelegd toen hij in de toekomst kwam en onmiddellijk zn kinderen tegen kwam :’’’) dat lag er zooooooo dik bovenop, vond dat echt zo’n deceptie, toen werd geschreven “het was een jongen van een jaar of 20” oid dacht ik al: het zal toch niet zn kind zijn he. Wel dus :’’’) Ik heb het boek wel uitgelezen uiteindelijk, maar ik had die 200 bladzijden science fiction graag willen missen

3 likes

Kennen jullie misschien een leuk boek over fictie/poëzie schrijven? Ik wil zoiets kopen voor m’n vaders verjaardag.

Hoooo voor je gaat wil ik hier graag nog de Maeve Kerrigan-serie van Jane Casey aan toevoegen

2 likes

De meeste boeken van de schrijfbibliotheek zijn leuk, deze vind ik zelf de fijnste.

Dit is een heel afwisselend boek met allemaal handige duidelijke opdrachten en allerlei genres komen voorbij.

Gewoon een duidelijk en handig boek. Zijn boek over song- en liedteksten schrijven is ook een aanrader. Is natuurlijk iets anders dan dichten maar vooral hoe rijm werkt is goed uitgelegd in dat boek

Als je gedichten schrijft is een goed rijmwoordenboek ook wel fijn. Dan zou ik deze kopen

Edit: Oh en plot van Louis Stiller is ook heel handig

En op schrijfvis.nl staat een rijtje van zijn favoriete boeken, misschien haal je daar nog wat leuks uit

3 likes

Ik lees nu de boeken van Toni Coppers, daar zijn ook hele reeksen van met een hoofdpersonage maar die je in feite ook als stand alone kan lezen. Misschien niet super thriller maar wel politie-achtig.

De boeken van Emelie Schepp vind ik ook een aanrader en is ook een reeks!

2 likes

Jaar van de Sprinkhaan

Ik had precies hetzelfde gevoel! Ik las het (ongeveer) tegelijk met mijn vader en die appte ook al van ‘Swelgje, zit er een verkeerd stuk verhaal in het boek?’ Ik begrijp gewoon echt niet waarom ze zit erin hebben gelaten. Volgens mij vond niemand het een goed idee als ik de recencies op Goodreads lees.

1 like

Veel gelezen in mei, waaronder een aantal YA series. Circe zag ik hier als tip voorbijkomen en vond ik erg mooi. Ik ben blij dat mijn moeder dood is en Dag lieverd tot zo vond ik ook aanraders!

11 likes

@Geranium en @NeverLeNkemise Oke ook genoteerd!

3 likes

Heeft iemand Tosca van Maud Vanhauwaert gelezen? Ik ben er in begonnen maar kwam er niet doorheen. Toch vond ik het intrigerend dus misschien moet ik het nog een kans geven?

Tip; op bol.com kun je nu een aantal boeken kopen in een actie 2 voor 25 euro! Verschillende genres, ook nieuwere boeken.

3 likes

Super, dank je voor de tips!

1 like

Ik weet niet of je al een cadeau hebt gekocht, maar ik kwam dit nog tegen in de boekhandel geen boek wel heel leuk. Kost 17,99

Story cubes zijn ook handig.

1 like

Oja, ook leuk! Ik heb het schrijf-doe-boek gekocht.

1 like

Freida Mcfadden heeft nu 2 boeken in de serie van ‘de hulp’. Geen literair hoogstandje maar leest wel heel lekker weg

2 likes

Ik zie deze zo vaak voorbij komen in lijstjes als suggestie, maar ik heb die eerste gelezen en ik vond het zo’n afschuwelijk boek :sweat_smile:. Vond hem supervoorspelbaar, de hoofdpersonen ronduit kut en de schrijfstijl irritant. Maar gezien hij telkens opduikt as aanrader (niet alleen hier, ook op andere sites heb ik hem al vaker voorbij zien komen) zal het wel aan mij liggen :smile: Heb de tweede dus ook niet geprobeerd, is die beter?

1 like

Ja ik snap wel wat je bedoelt! Aan boek 2 hoef je dan ook niet te beginnen :sweat_smile: ik vind het soms gewoon lekker om een boek te lezen waar ik niet al te veel over na hoef te denken.

2 likes