Ik vond The Housemaid ook afschuwelijk! Dat zoiets wordt uitgegeven 🫣
Ik was deze beginnen lezen maar dat lukte me niet Als luisterboek vond ik het wel oké. Maar ik dacht toen deel twee ook te luisteren maar heb het na één hoofdstuk opgegeven
Het is niet het allerslechtste, maar de hype zeker niet waard.
Dat is sowieso wel mijn ervaring met veel van die hypes, dat je ze leest en denkt… Oké, is dit nu zoveel specialer dan een ander boek in dat genre…?
Nog even de boeken die ik heb gelezen in mei. Ik was de eerste 2 weken op vakantie, dus had lekker tijd om te lezen.
Favorieten waren Voyage of the Damned en The No Show.
Ik heb nu zowel het eerste boek van Outlander gelezen als het eerste seizoen gekeken. Van boek 2 heb ik 1/5 gelezen. Maar nu sta ik voor het dilemma: eerst boek 2 uitlezen en dan seizoen 2 kijken of andersom? Ik vond het eerste deel lekker lezen, maar de serie er achteraan kijken was vrij moeizaam.
Sowieso vind ik het momenteel erg moeilijk om lekker in een boek te komen. Niets boeit me echt en ik leg eigenlijk alles na een kwart weg. Dit zal te maken hebben met het feit dat ik overspannen ben, maar het irriteert me mateloos.
Ik zou of eerst alle boeken lezen of eerst alle seizoenen kijken. Dan een tijd er tussen laten om het andere te gaan kijken of lezen. Om en om vond ik niet te doen, dat was veel te snel op elkaar.
Voor degenen die houden van thrillers die lekker makkelijk weglezen en het niet erg vinden als het qua geloofwaardigheid soms net wat over de top gaat wil ik de boeken van Marit Vanström (pseudoniem van Martyn van Beek) tippen.
In hetzelfde genre: Linda Jansma, Angelique Haak, Tess Gerritsen, Juliënne Brouwers, Martine Kamphuis.
Heb overigens wel een duidelijke voorkeur voor Nederlandse schrijfsters zie ik nu haha. Mocht iemand naar aanleiding van dit rijtje nog tips hebben dan hou ik me aanbevolen.
Ja weet ik! Is inderdaad de enige niet-Nederlandse schrijfster in het rijtje, al klinkt het wel zo haha.
Je kan nu ook gratis een thriller ebook downloaden! Bij de boekhandel en de bibliotheek liggen boekenleggers met daarop een qr code.
En er is een nieuwe detective en thrillers verschenen met een overzicht van de afgelopen twaalf maanden met recensies. Ik heb hem even bekeken bij de boekhandel en zag er wel leuk uit. Mooi vormgegeven en heel veel boeken. Ik kende dit helemaal niet, is dit elk jaar? Bestaat dit ook vam andere boeken? Ik ken wel die film jaaroverzichten boeken.
Ik heb het leesvirus na jaren eindelijk weer te pakken.
Voor de meivakantie een proefmaand KoboPlus genomen en dat beviel zo goed dat ik al 3 boeken heb gelezen! Grootste pluspunten zijn dat ik op zowel de ereader als mobiel kan lezen en op elk moment een nieuw boek kan toevoegen. Het komt nog wel eens voor dat ik een dood moment op de dag heb, voorheen ging ik dan doelloos wat op de mobiel rondklikken maar nu lees ik een stukje. En toen we op Ameland op vakantie waren kwam ik allemaal reclame tegen voor het nieuwe boek van Mathijs Deen wat zich deels op Ameland afspeelt( De Hollander 3 - De redder) . Deel 1 en 2 staan op Kobo Plus dus direct aangeklikt en begonnen met lezen.
De Hollander boeken vallen onder de thrillers maar daarvoor zit er naar mijn idee niet genoeg spanning in, het is meer een lekkere weglees detective. Dit bleken voor mij de perfecte boeken om tussendoor te lezen en het leesvirus weer aan te wakkeren.
Het 3e deel is nog een koopboek dus ik ga eerst verder met de Mooie moorden reeks van Tica Morgan en ik heb de schrijfsters die @Sundance noemt opgeslagen want de Nederlandse schrijvers trekken mij blijkbaar ook.
Tess Gerritsen heb ik in het verleden heel wat van gelezen net als Karin Slaughter, Nicci French, Jussi Adler-Olsen, John Grisham, enzovoort maar voor nu mag het allemaal iets lichter zodat ik het makkelijker tussendoor kan lezen.
Dit bedoel ik dus haha
Ja I love De Hollanderserie, zo goed
Jaa deze zijn inderdaad erg tof!
Ik ben de nieuwe Karin Slaughter aan het lezen: Waarom ze logen! Het is nu al zoo goed (vooruitexemplaar: hij ligt volgende week in de winkels)
Dit is misschien een beetje een specifieke vraag maar:
Ik houd erg van historische romans, en met de vakantie op komst liefst een beetje makkelijk leesbare (heb net een serie van Corina Bomann gelezen, dat soort dingen). Beetje historie, niet te ingewikkeld verhaal, beetje feelgood. Maar eigenlijk is bijna alles wat ik lees geschreven door mensen uit de VS, UK, Nederland, Duitsland. Heeft iemand tips voor dit soort boeken die zich buiten Europa + VS afspelen en liefst ook geschreven zijn door mensen uit het land waar het over gaat? Mag in het Nederlands of Engels vertaald zijn.
ik heb onlangs The Tainted Cup van Robert Jackson Bennett uitgelezen en ik wilde hem even tippen voor alle fantasy liefhebbers hier! is een soort fantasy murder-mystery-detective en ook perfect voor mensen die nog niet heel erg into fantasy zijn, want deze is echt heel erg toegankelijk vind ik, terwijl de magie in het boek heel uniek is.
Die heb ik een poosje terug ook ontvangen! Zit eerst een reeks van 9 boeken te bingen, maar ga hem door jou wel even uppen op mijn TBR haha. Vond zijn Founders trilogie ook tof en zijn andere trilogie (City of Stairs) heb ik ook al lang op mijn lijstje staan.
Misschien vind je De Nieuwe Tijd trilogie van Carmen Korn wat, daar moest ik gelijk aan denken. Dat gaat over vier duitse vriendinnen die over een aantal jaren gevolgd worden.
ik zoek eigenlijk just boeken die zich niet in Europa afspelen maar deze serie klinkt wel echt heel leuk, dus hij gaat zeker op mijn lijstje!
Ik vond the memory stones mooi. Speelt zich af in Argentinië. De auteur is alleen wel Australisch. Verder Dominica van Angie Cruz. Speelt zich wel o.a. in New York af. En Indian horse van Richard Wagamese, speelt zich af in Canada.
Misschien Violeta van Isabel Allende? Die vond ik wel lekker weg lezen.
Ik heb nog geen van haar boeken voor volwassenen geleden, maar vond haar boeken voor kinderen vroeger echt heel mooi. Dus bedankt voor de tip, zeker een schrijfster waar ik meer van wil lezen.