Het algemene boekentopic #3

Dit is misschien een beetje een specifieke vraag maar:

Ik houd erg van historische romans, en met de vakantie op komst liefst een beetje makkelijk leesbare (heb net een serie van Corina Bomann gelezen, dat soort dingen). Beetje historie, niet te ingewikkeld verhaal, beetje feelgood. Maar eigenlijk is bijna alles wat ik lees geschreven door mensen uit de VS, UK, Nederland, Duitsland. Heeft iemand tips voor dit soort boeken die zich buiten Europa + VS afspelen en liefst ook geschreven zijn door mensen uit het land waar het over gaat? Mag in het Nederlands of Engels vertaald zijn.

1 like

ik heb onlangs The Tainted Cup van Robert Jackson Bennett uitgelezen en ik wilde hem even tippen voor alle fantasy liefhebbers hier! is een soort fantasy murder-mystery-detective en ook perfect voor mensen die nog niet heel erg into fantasy zijn, want deze is echt heel erg toegankelijk vind ik, terwijl de magie in het boek heel uniek is.

6 likes

Die heb ik een poosje terug ook ontvangen! Zit eerst een reeks van 9 boeken te bingen, maar ga hem door jou wel even uppen op mijn TBR haha. Vond zijn Founders trilogie ook tof en zijn andere trilogie (City of Stairs) heb ik ook al lang op mijn lijstje staan.

2 likes

Misschien vind je De Nieuwe Tijd trilogie van Carmen Korn wat, daar moest ik gelijk aan denken. Dat gaat over vier duitse vriendinnen die over een aantal jaren gevolgd worden.

1 like

ik zoek eigenlijk just boeken die zich niet in Europa afspelen maar deze serie klinkt wel echt heel leuk, dus hij gaat zeker op mijn lijstje!

Ik vond the memory stones mooi. Speelt zich af in Argentinië. De auteur is alleen wel Australisch. Verder Dominica van Angie Cruz. Speelt zich wel o.a. in New York af. En Indian horse van Richard Wagamese, speelt zich af in Canada.

1 like

Misschien Violeta van Isabel Allende? Die vond ik wel lekker weg lezen.

2 likes

Ik heb nog geen van haar boeken voor volwassenen geleden, maar vond haar boeken voor kinderen vroeger echt heel mooi. Dus bedankt voor de tip, zeker een schrijfster waar ik meer van wil lezen.

Ik ga zo het vliegtuig in en twijfel tussen de volgende boeken om aan te beginnen:

• Karin Slaughter - Pretty Girls
  • Riley Sager - The Only One Left

0 stemmers

Help me outt

1 like

Sarah Lark schrijft veel over Nieuw-Zeeland en Australië. De boeken beginnen dan vaak wel in Duitsland, maar er wordt altijd geëmigreerd. Vind ze erg in de categorie Corina Bomann vallen.

1 like

Ik heb de Camino uit en ik heb me zelden zo geërgerd aan een hoofdpersonage haha. Hoe kan je zó onnozel zijn. Vond het verder ook erg voorspelbaar (behalve het eind) en irritante schrijfstijl. Alsnog wel vermakelijk om te lezen maar ik had veel te hoge verwachtingen

Op een gegeven moment worden die moordpogingen toch gewoon lachwekkend :joy:

11 likes

Haha ja ik vond dat ook echt het domste boek dat ik de afgelopen tijd heb gelezen. Die ellenlange Libelle-achtige gedachtenspinsels van de hoofdpersoon waren ook superergerlijk.

Zomaar een citaat

“Ik móet weten wat hij haar heeft verteld! Woede borrelt in me op. Zo stom van me! Ik weet toch al járen dat hij gaat drinken als hij zich ellendig voelt? Dom. Dom. Dom.”

En zo gaat het maar door.

2 likes

Ik heb het boek geluisterd en dan komt die schrijfstijl toch wel minder naar voren. Heb me er helemaal niet aan geërgerd, terwijl als ik dit lees ik het ook lelijk vind.

1 like

Mmmh zal ik het aan de politie vertellen… nee ik ga het eerst zélf proberen uit te zoeken! :smiley:

Weet je wat, ik laat mijn rugzak met al mijn belangrijke spullen waaronder een superbelangrijk topsecret politiedossier wel even achter bij een dude die ik net 1 dag ken :smiley:

En zo gaat het maar door hahaha. Maar ik wilde wel weten hoe het afliep en ik had het uiteindelijk toch bij het verkeerde eind, dus dat maakt het een beetje goed! Ik zag dat ik het bloemenmeisje van dezelfde schrijfster een nog veel lagere rating heb gegeven dus het is gewoon mijn auteur niet

3 likes

Prachtig boek inderdaad, in 1 ruk uitgelezen :heart: deed me ergens aan Isabel Allende denken maar dan met een hele mooie eenvoud door de vertelvorm. Ook een mindfuck dat het in 2019 afspeelt, zonder mobieltjes en tv had het zo een eeuw eerder kunnen zijn.

Schoon, van Alia Trabucco Zerán was dit.

2 likes

Ik heb hem toevallig vorig week in een minibieb gevonden, maar kan me er nog niet toe zetten om te gaan lezen. Hij was trouwens te gast bij de ongeloofelijke podcast en voorproevers om over z’n boek te praten. Dan heb je waarschijnlijk het hele verhaal ook wel, haha.

2 likes

Dat is snel :sweat_smile: Alsof iemand 'm ongelezen erin heeft gezet

3 likes

Haha ja dat dacht ik ook al! Maar de rug was wel geknakt dus we gaan van het positieve uit. In deze minibieb liggen trouwens wel vaker super snel nieuwe boeken.

1 like

Ik vind dit ook wel een boek dat bij veel twintigers en dertigers (zijn volgers) in de kast gaat liggen dus misschien kun je het van iemand lenen?

5 likes

Ik ga weer verder met mijn Freida McFadden streak. Net The Housemaid is Watching opgehaald :grimacing:

2 likes