Het algemene boekentopic #3

Ik ga zo het vliegtuig in en twijfel tussen de volgende boeken om aan te beginnen:

• Karin Slaughter - Pretty Girls
  • Riley Sager - The Only One Left

0 stemmers

Help me outt

1 like

Sarah Lark schrijft veel over Nieuw-Zeeland en Australië. De boeken beginnen dan vaak wel in Duitsland, maar er wordt altijd geëmigreerd. Vind ze erg in de categorie Corina Bomann vallen.

1 like

Ik heb de Camino uit en ik heb me zelden zo geërgerd aan een hoofdpersonage haha. Hoe kan je zó onnozel zijn. Vond het verder ook erg voorspelbaar (behalve het eind) en irritante schrijfstijl. Alsnog wel vermakelijk om te lezen maar ik had veel te hoge verwachtingen

Op een gegeven moment worden die moordpogingen toch gewoon lachwekkend :joy:

11 likes

Haha ja ik vond dat ook echt het domste boek dat ik de afgelopen tijd heb gelezen. Die ellenlange Libelle-achtige gedachtenspinsels van de hoofdpersoon waren ook superergerlijk.

Zomaar een citaat

“Ik móet weten wat hij haar heeft verteld! Woede borrelt in me op. Zo stom van me! Ik weet toch al járen dat hij gaat drinken als hij zich ellendig voelt? Dom. Dom. Dom.”

En zo gaat het maar door.

2 likes

Ik heb het boek geluisterd en dan komt die schrijfstijl toch wel minder naar voren. Heb me er helemaal niet aan geërgerd, terwijl als ik dit lees ik het ook lelijk vind.

1 like

Mmmh zal ik het aan de politie vertellen… nee ik ga het eerst zélf proberen uit te zoeken! :smiley:

Weet je wat, ik laat mijn rugzak met al mijn belangrijke spullen waaronder een superbelangrijk topsecret politiedossier wel even achter bij een dude die ik net 1 dag ken :smiley:

En zo gaat het maar door hahaha. Maar ik wilde wel weten hoe het afliep en ik had het uiteindelijk toch bij het verkeerde eind, dus dat maakt het een beetje goed! Ik zag dat ik het bloemenmeisje van dezelfde schrijfster een nog veel lagere rating heb gegeven dus het is gewoon mijn auteur niet

3 likes

Prachtig boek inderdaad, in 1 ruk uitgelezen :heart: deed me ergens aan Isabel Allende denken maar dan met een hele mooie eenvoud door de vertelvorm. Ook een mindfuck dat het in 2019 afspeelt, zonder mobieltjes en tv had het zo een eeuw eerder kunnen zijn.

Schoon, van Alia Trabucco Zerán was dit.

2 likes

Ik heb hem toevallig vorig week in een minibieb gevonden, maar kan me er nog niet toe zetten om te gaan lezen. Hij was trouwens te gast bij de ongeloofelijke podcast en voorproevers om over z’n boek te praten. Dan heb je waarschijnlijk het hele verhaal ook wel, haha.

2 likes

Dat is snel :sweat_smile: Alsof iemand 'm ongelezen erin heeft gezet

3 likes

Haha ja dat dacht ik ook al! Maar de rug was wel geknakt dus we gaan van het positieve uit. In deze minibieb liggen trouwens wel vaker super snel nieuwe boeken.

1 like

Ik vind dit ook wel een boek dat bij veel twintigers en dertigers (zijn volgers) in de kast gaat liggen dus misschien kun je het van iemand lenen?

5 likes

Ik ga weer verder met mijn Freida McFadden streak. Net The Housemaid is Watching opgehaald :grimacing:

2 likes

Ik heb hem gelezen, ontzettend inspirerend om dingen wat losser te kunnen bekijken. Sommige hoofdstukken (over het kapitalisme bijvoorbeeld) vond ik wel wat ingewikkelder omdat ik me daar gewoon niet genoeg mee bezig houd. Maar het boek was inspirerend en duidelijk geschreven (wel heel links!)

Ik zou hem zeker aanraden, zeker als je van jezelf angstig bent / veel mentale druk voelt. Vond het het geld zeker waard maar ben sowieso wel fan van Tim :slight_smile:

4 likes

Kan je hem niet lenen bij de bib?

2 likes

Ik heb deze als e-book op mijn telefoon gekocht en dat was een stuk goedkoper! Weet niet of je daarvan houdt, maar het scheelt wel geld haha. Ik vind het zelf wel een interessant boek. De hoofdstukken zijn vrij kort, maar wel leuk om te lezen. Ik lees af en toe gewoon een hoofdstukje. Inderdaad wel heel links, maar daar houd ik zelf ook wel van

1 like

Hebben jullie nog tips voor leuke standalone boeken? Ik ben met een serie bezig en moet steeds wachten tot het volgende exemplaar beschikbaar is bij de bieb.

Engels of Nederlands maakt niet uit! Ik heb de laatste jaren heel weinig gelezen, dus ik heb sowieso wat toffe titels gemist. Qua genre vind ik heel veel leuk, van fantasy tot romantiek en detectives. Thrillers heb ik nog nooit gelezen, dus misschien is dat ook wel een poging waard. Ik wil nog wel kunnen slapen na het lezen haha.

Yellowface heb ik al gelezen door de boekenclub, The Rosie Project vond ik bijvoorbeeld ook een leuk boek, maar iet simpels à la shopaholic vind ik ook altijd vermakelijk.

1 like

Ik vind de boeken van Elin Hilderbrand lekker simpel en vermakelijk. Bijv. hotel Nantucket. Krijg van haar boeken altijd heel erg nostalgisch vakantiegevoel

2 likes

De boeken van Sally Rooney? Wat andere titels die me te binnen schieten: Buitenleven van Nina Polak, Luister van Sacha Bronwasser, Zachtop lachen van Malou Holshuijsen, Ik ben er niet van Lize Spit

3 likes

Ik sluit me aan bij deze suggesties @George . En verder misschien nog The Rachel Incident, Sorrow and Bliss, of Schimmen van Dolly Alderton

3 likes

The invisible life of Addie LaRue, en ik ben nu bezig in As Long As The Lemon Trees Grow, ook echt een aanrader.

Thriller; Horen, Zien, Zwijgen vond ik goed. En Pretty Girls van Karin Slaughter.

2 likes