Niet zeker of ie al in NL beschikbaar is want ik heb m in Canada gekocht, maar ik heb echt genoten van Margo’s Got Money Troubles. Over een jonge vrouw die zwanger raakt van haar professor en besluit het kind te houden. Met hulp van haar vader die ex-worstelaar is (en dus veel weet van marketing) probeert ze geld bij elkaar te schrapen op verschillende manieren, en uiteindelijk start ze een OnlyFans. Echt een heel leuk en hartverwarmend boek, met humor geschreven en een goede balans tussen serieuze zaken en wat luchtigheid in het verhaal.
Hebben jullie ook een favoriet kort verhaal of een favoriete korte verhalen schrijver?
Ik heb er meerdere maar een van de beste vind ik Adres onbekend geschreven door Kathrine Kressmann Taylor in 1938 en gaat over de opkomst van het nazi regime. Heel strak gecomponeerd verhaal waarin je doormiddel van een briefwisseling de vriendschap tussen twee vrienden ziet omslaan in haar. De een is joods en woont in Amerika de ander is Duitser en na een tijd in Amerika te hebben gewoond verhuisd die terug en raakt in de ban van Hitler.
Ik lees eigenlijk nooit korte verhalen maar ik kwam laatst deze youtube video tegen waar iemand haar volgers heeft gevraagd naar hun favoriete korte verhalen en de top 10 meest genoemde verhalen dan gaat lezen! Heb er wel wat inspiratie uitgehaald en ben van plan vaker korte verhalen te gaan lezen
Ik vind de boeken van de crime compagnie echt top. Niet hoogstaand maar daardoor ook niet zo ingewikkeld en wollig geschreven en gewoon spannend, maar niet zo dat je er niet van kunt slapen. Staan veel op kobo plus bijvoorbeeld (en worden veel bij hema/boekenvoordeel etc verkocht voor lagere prijzen)
Oh nee dit wil ik niet, ik vind de boeken te leuk voor een verfilming
Tennant❤️
Bedankt iedereen voor alle tips! Ik heb er heel wat op mijn verlanglijstje gezet bij de bieb, daar kan ik wel weer even mee vooruit
Ik heb laatst So Late in tje Day gelezen en echt
Ben bezig in deel twee van Outlander. Leest heerlijk weg, maar man wat zijn die boeken dik. Zit nu op 46% en heb nog ruim 11 uur leestijd te gaan.
Dat had ik ook. Ben daarom gestopt bij deel 3 terwijl ik het goede boeken vind. Maar soms zooooo langdradig. Misschien ga ik ze toch nog eens een kans geven. Zie dat ze gratis te lezen zijn via Kobo plus.
Wie zouden ze gaan spelen? Naomie Ackie en Daniel Mays Donna & Chris? Henry Lloyd-Hughes Bogdan?
@California dat denk ik ook vaak bij boekverfilmingen, maar met deze cast en Chris Columbus aan het roer (en Richard Osman zelf ook erbij betrokken) heb ik er best vertrouwen in
Ik heb van de week tijgerlelie gelezen van marion pauw, een boek dat ze schreef na expeditie robinson en een beetje dezelfde thema’s als uitsluiting en eenzaamheid bevat. Vond hem erg goed, ben nu We moeten je iets vertellen van haar aan het lezen.
Ja die vond ik fantastisch, heb ik twee zomers geleden gelezen. Echt prachtig en naar en spannend (soms). We moeten je wat vertellen heb ik net uit, niet zo boeiend. Ook een kort boekje.
Ik heb de laatste weken veel gelezen. Allemaal thrillers, echt twee daarvan zijn dikke aanraders! Vond de spionne van Tess Gerritsen echt een heeel goed boek. En kill for me, kill for you van Steven Cavanagh.
Jonathan Price zal Stephen worden. Alleen David Tennant kan ik even niet bedenken, misschien die maffiakerel ofzo?
De boeken van Steve cavanagh zijn echt mijn favorieten, zo goed en spannend!
Oh heb je nog aanraders?! Dit is het eerste boek dat ik van hem gelezen heb.
Ik zou de boeken over Eddy Flynn dan lezen van hem! Ik heb ze in het NL gelezen dus weet zo de Engelse titels niet maar zijn volgens mij inmiddels 6 boeken van.
Ah gevonden: