Het algemene boekentopic #3

Gisteren I hope this finds you well gelezen van Natalie Sue. Ik vond hem echt leuk, paar keer ook echt hardop gelachen. Kon me ook helemaal inbeelden hoe die droge administratieve kantoor vibes zijn. Naar het einde toe miste ik soms wat, dus daarom geen 5 sterren maar echt wel een aanrader wat mij betreft.

Love de cover ook.

7 likes

Deze vond ik zo mooi en fijn. Nu in een ander boek van haar bezig (Amrita) en dat bevalt tot nu toe ook heel goed.

Verder bijna klaar met 4 3 2 1 (inmiddels wel genoeg van) en ik ben heel random de autobiografie van Andre Agassi gaan lezen. Echt een pageturner.

3 likes

Ik lees voor het slapen gaan atijd comfort boeken die ik al ken/geleden heb (oa Harry Potter) of mega voorspelbaar zijn zoals chicklits van Jill Mansell, Debbie Johnson, Sophie Kinsella dat soort schrijvers. Dus lees altijd 2 boeken naast elkaar haha.

3 likes

image

image

image

6 likes

Ik las in paar dagen
De Schim door Jo Nesbø, wel snelle lezende thriller, uit zo’n straatbieb dus die ging daarna weer daarin

Het verborgen leven van bomen door Peter Wohlleben. Echt fantastisch. Ik houd erg van bomen en het zijn echt wonderlijke wezens. Jammer dat veel mensen dat niet weten.

Het innerlijke leven van dieren door Peter Wohlleben. Niet veel nieuwe kennis, wel leuk om te lezen

7 likes

Ohh zoveel leuke boeken!

Ik ben net begonnen in Book Lovers van Emily Henry! Tot nu toe echt leuk, beetje wat je ervan verwacht en ik hou van alle literaire referenties

1 like

Ik heb net Ardeche van Linda van Rijn uit. Hij was leuk, maar wel weer dun, 80 pagina’s op mn iPad. Dat is voor mij net iets meer dan een uurtje lezen.

1 like

Vanochtend Remarkably Bright Creatures uitgelezen, echt een feel-good book en zo leuk dat een octopus een hoofdrol heeft, zulke bijzondere dieren! Heb hem 5 sterren gegeven.

8 likes

De verborgen wereld van de vos door Adele Brand, leuk inzicht in de vos. Wel vanuit oogpunt van vos die in UK woont maar toch heb je wat aan die kennis voor de vos op vaste land want verschilt weinig!

3 likes

Loveee toon tellegen. Bij mijn familie wordt dat echt altijdddd voorgelezen op rouw en trouw dingen haha en in mijn schematherapie groep gebruiken de therapeuten die gedichtjes ook vaak, zo lief <3

7 likes

Heb je Vos & Ik van Catherine Raven toevallig al gelezen? Fijn boek deels vanuit oogpunt van een vos

3 likes

Nee, staat nu op mijn to-read lijst, bedankt voor de tip!

1 like

Ik was begonnen in een Engelstalige high school roman, maar het lezen kost me zoveel moeite. Niet dat ik het niet begrijp, maar puur qua concentratie. Ben aan het herstellen van overspannenheid, dus denk dat het grotendeels daar door komt. Nu toch maar weer terug naar het Nederlands. Jammer, want het is wel een leuk boek.

2 likes

Ik wil meer vlaamstalige auteurs lezen. Afgelopen weken heb Ik gelezen

• November en ik gelezen van Delfien vanden Heende
  • De drie Duifkes van Hilde Van Mieghem
  • Kerkhofblommenstraat van Lara Taveirne

Het is niet dat ik nooit boeken van Vlaamse auteurs lees, maar ik ben wel benieuwd hebben jullie nog tips?

1 like

Griet Op de Beeck

2 likes

Lize Spit!

5 likes

‘Het wordt spectaculair. Beloofd’ van Zita Theunynck, ‘Half leven’ van Aya Sabi, ‘Kruimeldief’ van Hind Eljadid, ‘Carlota, de vrouw die rozen at’ van Kristien Dieltiens en ‘Wil’ van Jeroen Olyslaegers vond ik goed (en heb ik relatief recent gelezen).

3 likes

Ik heb net het moois dat we delen gelezen, dat is ook van een Vlaamse auteur geloof ik!

2 likes

Ik heb op vakantie 5 boeken gelezen;

Karin Slaughter - Pretty Girls: 4,5 :star:
Riley Sager - The Only One Left: 4 :star:
Zoulfa Katouh - As Long as the Lemon Trees Grow: 5 :star:
Tahereh Mafi - Shatter me: 3.5 :star:
Frieda McFadden - The Inmate: 2 :star:

2 hele goede boeken gelezen! ALATLG gaat wel een tijdje in mijn geheugen gegrift blijven denk ik, mooi boek. Pretty Girls vond ik een goede (heftige wel) thriller. The Inmate vond ik echt helemaal niks, vet ongeloofwaardig. Only One Left ook leuk! En Shatter Me las heerlijk weg maar vond ‘m wel aardig cringy.

7 likes

Zondag is het buitenleesdag. Lezers zitten vooral binnen, maar nu gaan we buiten lezen zodat iedereen het kan zien. Laat zien dat je leest en wat je leest. In sommige steden wordt denk ik ook iets georganiseerd. Voor de noorderlingen:

22 likes