wat een heerlijk idee! helemaal kneuterig
De Helaasheid der Dingen ook heel grappig vond ik!
Ik ben in een serie bezig en had gisteren een boek uit, maar de volgende was het kerst/winterboek.
Ben toch maar in wat anders begonnen met dit weer van de afgelopen week
Een van Charlotte de Monchy, volgens mij nav dat ze getipt werd in dit topic? Leest lekker weg!
Heb lang een leesdip gehad, maar zomerweer zorgt er toch vaak voor dat ik er vaker een boek bij pak, om lekker mee buiten te zitten. En als ik dan eenmaal weer aan het lezen ben dan pak ik hem er binnen ook wel weer bij.
@Marquez jaaa Het wordt spectaculair. Beloofd. Vind ik ook een mega aanrader, zo mooi!
Ik heb zelf vanochtend ‘het verkeerde meisje’ van Angelique Haak uitgelezen en vond dat geen aanrader. Het verhaal heeft best potentie, ik vond het alleen slecht geschreven. En dan uiteindelijk alle plottwists in één hoofdstuk ongeveer
De opbrengst van juni. Ik zit weer lekker in de flow. Summer Skies en Ochtendgloren had ik al deels gelezen, maar ik kon me er niet toe zetten ze uit te lezen. De boeken van Susan Muskee zijn vrij kort (ruim 150 pagina’s) en lezen echt lekker weg. Het is een reeks van 6 over de wadden. Ga nu weer verder in Outlander.
Powerless - Lauren Roberts
Hierbij ook mijn doel voor 10 boeken gehaald voor dit jaar. Hopelijk kan ik het nog verdubbelen, al ga ik de challenge zelf niet meer ophogen
Boeken van juni:
The Brothers Hawthorne (Inheritance Games #4) van Jennifer Lynn Barnes - heb de eerste drie vorig jaar gelezen en kwam erachter dat er een vierde was. Las weer lekker weg. 3,5
Legends & Lattes van Travis Baldree - heerlijk feelgood boek, heb echt vaak met een glimlach op mijn gezicht gezeten tijdens het lezen. 4
Ben nu bezig in A Darker Shade of Magic van V.E. Schwab (ongeveer op de helft), tot nu toe ook fijn boek om te lezen
Verhuisd dus voor mijn doen weinig gelezen in juni. Voelt alsof ik Post-Traumatic een jaar geleden heb gelezen haha, maar vond het erg interessant hoe trauma beschreven werd en hoe je het altijd met je meedraagt, ook veel herkenbare dingen.
De hoofdpersonen in Jillian hoor je vreselijk te vinden, dus dat deed ik dan ook, wat af en toe het plezier in het lezen een beetje in de weg zat .
Was begonnen in Wuthering Heights maar probeer daar nu al 3 weken doorheen te komen en het lukt me niet… te veel personages, te droog. Kan me voorstellen dat veel van jullie het gelezen zullen hebben dus: moet ik doorzetten?
Mei en juni:
Chouette springt er uit, over een vrouw die een baby krijgt die half uil is (of lijkt?), heel origineel en mooi!
Open Throat vond ik ook leuk, vanuit het perspectief van een leeuw die onder de Hollywood letters woont
The House of Impossible Beauties was ik heel benieuwd naar, gaat over de drag scene in de jaren ‘80 in New York en dan specifiek het (bestaande) House of Xtravaganza. Maar vond ‘m tegenvallen, het is vooral een hoop ellende en ik snap dat dat er was maar ik vraag me af waarom de schrijver niet de vriendschappen en families en het plezier laat zien. Het boek liet ook weinig zien van de balls en de oprichting van het huis, jammer.
Hey 2 van mijn favo’s die ik weinig langs zie komen, leuk!
@Fruitcake wat vond je van maeve fly? Niet denderend enthousiast zie ik?
Klopt, ik vond de manic pixie dream girl/pick me vibe een beetje irritant worden, en de moordscènes echt veel te bizar maar wel vermakelijk en zeker de eerste helft heel leuk dus wel drie sterren
Haha fair enough!
Ik ben toch begonnen aan mijn project om een boek te lezen uit elk land van de wereld en tot nu toe ben ik enthousiast! Heb eerst heel veel tijd besteed aan een Excel-overzicht maken van welke boeken ik per land kan lezen (want wil zoveel mogelijk via Kobo Plus doen, dus moest ook even kijken wat daar dan allemaal beschikbaar was), maar nu voelt het als een soort snoepwinkel om elke keer een boek te kiezen, haha. Ik denk wel dat ik niet van elk land een boek kan lezen, want er zijn veel kleine staten waar weinig boeken uitgebracht worden die vertaald worden.
Ik was erg onder de indruk van ‘Wij houden van Tsjernobyl’ (Wit-Rusland) en ik vond ‘De bergen zingen’ (Vietnam) ook heel mooi. The Proof (Argentinië) kon ik niet zoveel mee, maar was wel mooi geschreven.
Ooh waarom The Bell Jar maar 2 sterren?
Heb deze gelezen! Vond the list echt lekker weglezen en leuk geschreven maar
Spoiler the list
Ik heb wel een dubbel gevoel over het plot. Sowieso lezen over een vals beschuldigde man in deze realiteit (waarin valse beschuldigingen niet zo vaak voorkomen) en plotlijn met nóg iemand die vals beschuldigd wordt van homofoob zijn maar eigenlijk zelf gay is en een verkrachting die als plottwist wordt gebruikt om het verhaal verder te brengen… (en de persoon waar het over gaat heeft verder amper een rol/achtergrond in het verhaal) ik weet niet of het zo had moeten zijn, ik denk dat het ook anders had gekund.
Ooooh er komt een nieuw boek van de hongerspelen! Sunrise on the Reaping heet het. Ik heb dat helemaal gemist maar las het net en zo leuk. Het boek word ook verfilmd las ik. Het boek komt in 2025 uit en de film in 2026.
https://www.nu.nl/cultuur-overig/6315780/suzanne-collins-komt-met-nieuw-hunger-games-boek.html
Ik vond het wel mooi geschreven, maar kwam er maar moeilijk doorheen, werd niet echt geboeid door het verhaal.
Het lukt mij al bijna een jaar een slecht om te lezen omdat ik mij niet goed kan concentreren door ziekte, terwijl ik normaal heel erg van lezen hou en ook specifiek gek ben op heel dikke en soms ook juist moeilijke boeken haha. Maar nu lukt dat mij dus niet, vooral dikke boeken lukken niet omdat het gewoon een te grote opdracht is. Dus ik had m’n vrienden gevraagd naar hun favoriete dunne, makkelijk leesbare boeken (thematiek mag wel heftig zijn, als het maar makkelijk doorleest) van de laatste tijd. Dat gaat, dus in elk geval weer wat gelezen deze maand
Allebei gewoon prima boeken.
Ik heb nog wel wat boeken op mn lijstje staan nu, maar hebben jullie nog tips? Vereiste is dus vooral max 250 (of misschien 300) en dat het makkelijk doorleest, maar geen chick lits of detective of horror want dat vind ik allemaal gewoon niet leuk.