Het algemene boekentopic #3

Claire Keegan - Foster
Joke van Leeuwen - Ik dacht dat jij
Claudia Pineiro - Elena Knows
Sayaka Murata - Convenience Store Woman
Tatjana Almuli - Knap voor een dik meisje
Halle Butler - The New Me
Peter Zantingh - Na Matthias
Tiemen Hiemstra - W.
Michelle Zauner - Crying in H Mart
Alexis Schaitkin - Elsewhere

En bundels met korte verhalen misschien?

5 likes

Kitchen – Banana Yoshimoto
Een – Sarah Crossan
De overlevenden – Alex Schulman
Dagen in de geschiedenis van stilte – Merethe Lindstrþm
De wand – Marlen Haushofer
Catfish blues – Sara Lövestam
Zomerboek – Tove Jansson
Films die nergens draaien – Yorick Goldewijk
Dagen van verlating – Elena Ferrante
De vrouw met de sleutel – Vonne van der Meer
Girl in Hyacinth Blue – Susan Vreeland
Piranesi – Susanna Clarke
Please look after mom – Kyung-Sook Shin

En idd Buurtsupermens/Convenience Store Woman!

5 likes

HĂ© daar kom ik nu dankzij jou achter, leuk!

1 like

Afgelopen kwartaal. Heb m’n leesplezier helemaal hervonden sinds ik verhuisd ben. Hebben nu ook een tuin en ik had al zo’n schommelstoel en die komt nu helemaal tot z’n recht.

16 likes

Toneeltekst
De gesluierde monologen - Adelheid Rossen
De vagina monologen - Eve Ensler

Korte verhalen
De liefde van een goede vrouw - Alice Munro
Witte Veder - Sanneke van Hassel
Slapend rijk - Franca Treur
Regieaanwijzingen voor de liefde - Franca Treur
Bokkensprongen - Joanne Harris

Prentenboek (geschikt voor volwassenen)
Bede aan de zee - Khaled Hosseini
Een zwaluw in de winter - Timothée de Fombelle

Dunne boeken
De meermin van Black Conch - Monique Roffey
November en ik - Delfien vanden Heede
Mensen zonder uitstraling - Jente Posthuma

Lees je wel eens stripboeken? Dat is ook wel heel fijn als lezen niet zo goed wil.

3 likes

Ik heb lekker veel gelezen deze maand

• Good Girl, Bad Blood van Holly Jackson ***
  • Unnatural Causes van Richard Shepherd ***
  • The Night Guest van Hildur KnĂștsdĂłttir **** (review hier te lezen)
  • The Haunting of Rookward House van Darcy Coates ***
  • Margo’s Got Money Troubles van Rufi Thorpe *****
  • More Than You’ll Ever Know van Katie Gutierrez ***
  • A Haunting on the Hill van Elizabeth Hand ****
  • Horrorland van R.L. Stine
  • Waar ik liever niet aan denk van Jente Posthuma ****
  • Wat te doen als iemand sterft van Nicci French ****
  • De Volksjury 2 van Laura Scheerlinck **** beter geschreven dan de eerste
  • Ossenkop van Manik Sarkar ***** nieuwe favoriet via online bieb
  • The List van Yomi Adegoke ****
  • Jules van Julia van Baaren ** dit was vrij slecht
  • Bloom van Delilah S. Dawson ****
10 likes

Ik had niet echt een fantastische leesmaand, dus hopelijk wordt juli weer wat beter. Overigens heb ik al een hele poos niet meer gedeeld wat ik lees, dus wellicht maak ik later nog even een overzicht van het afgelopen half jaar :grin:

6 likes

Ik heb veel geklust en weinig gelezen deze maand. Eén boek:

Ik vond hem een beetje langzaam en het hele AI gebeuren was magertjes. Het verhaal was verder wel prima, maar had er door al die prijzen meer van verwacht.

8 likes

Ik ben twee weken vrijgeweest dus veel kunnen lezen:

De heks in mij werd geschreven vanuit meerdere perspectieven (in verschillende delen). Dat leest fijn, want het zorgt wel voor een goed/volledig beeld van het verhaal. Het verhaal had voor mij veel potentie, en heb fijnere boeken van de schrijver gelezen. Omdat ik meer verwacht had, gaf ik het drie sterren.

Heartbones vond ik zo mooi geschreven, het raakte me echt. Super mooi verhaal (wel een beetje standaard happy ending maargoed).

Schervenstad vond ik echt een prachtig boek, in 1 dag uitgelezen ook. Ik werd echt in het verhaal gezogen, voelde alsof ik zelf op die plek was.

Yellowface vond ik de eerste 75% echt sterk. Ik kon het eigenlijk niet wegleggen (terwijl ik de hoofdpersoon verschrikkelijk vond). Het einde vond ik minder, vandaar 4 sterren.

Litteken vond ik verschrikkelijk qua schrijfstijl, terwijl ik de verhaallijn goed zou vinden.

Dit heb je verdiend was een vervolg op Stil maar, vond het tweede deel minder goed dan het eerste deel. Veel van hetzelfde, weinig spanning.

Zuigertje had veel potentie voor mij, maar gaf me het gehele verhaal een ongemakkelijk gevoel door manier van dingen verwoorden. Zelfspot aan het einde vond ik wel weer goed (en terecht)

Twisted love gelezen nav de TikTok hype maar wat een verschrikking was dit.

7 likes

Gelezen:
Ik heb een paar vragen voor je - Rebecca Makkai :star: :star: :star: :star:

Geluisterd:
Mama huilt harder - Leslie Keijzer :star: :star:
De mens is een plofkip - Teun vd Keuken :star: :star:

Mee gestopt:
The Rosie project, gewoon niet mijn boek.

Vooral van De mens is een plofkip dacht ik sjemig Teun wat moet ik wel eten?! Hij schreef aan het begin van het boek dat hij het herschreven heeft om het wat optimistischer te maken, maar dat was niet helemaal de vibe die ik ervan kreeg. En ik vond er ook weinig nieuwe dingen in staan eerlijk gezegd.

6 likes

Ik heb maar 1 (dun) boek gelezen afgelopen maand
image
3/5 wel vermakelijk

6 likes

Niet zo’n uitgebreide leesmaand, maar Jenny Colgan boeken lezen altijd fijn weg.

Vond Danielle Teller - Er was eens iets anders echt een verrassend leuk boek. Het Assepoester verhaal in een ander jasje, vanuit het perspectief van de stiefmoeder.

6 likes

Juni:

Schoon - Alia Trabucco Zéran :star::star::star::star::star:
Prachtig boek, in 1 ruk uitgelezen. Deed me ergens aan Isabel Allende denken maar dan met een hele mooie eenvoud door de vertelvorm. Ook een mindfuck dat het in 2019 afspeelt, zonder mobieltjes en tv had het zo een eeuw eerder kunnen zijn. Tijdloos.

Erfgrond - Maria Turtschaninoff :star::star::star::star: Verhalen over dezelfde boerderij en omgeving in Zweden over meerdere generaties. Interessante stukjes geschiedenis en ik heb echt dingen geleerd. Lijkt erg op North Woods qua stijl maar dan dus in Europa. Met dit soort boeken vind ik vaak toch sommige verhalen een stuk minder interessant dan andere hoofdstukken en dat had ik hier ook.

Yellowface - R.F. Kuang :star::star:(:star:) Niet enthousiast. Dat getwitter tussendoor leest irritant, de plotwending aan het eind is heel raar en overhaast, de hoofdpersoon onsympathiek en leidzaam. Wat mij wel raakte is het centrale probleem het gebruik van andermans verhaal

7 likes

Mijn boeken van afgelopen maand. Waar was je nou was een reread en ook de grootste tegenvaller. Waar ik het boek me als heel dromerig en ook weemoedig herinner, vond ik het verhaal nu vooral langzaam en saai.

Hogere machten vond ik op zich prima. Wel had ik het gevoel dat de schrijver heel erg geĂŻnspireerd was door Lessons van Ian McEwan, maar qua schrijfstijl vond ik het nogal een slap aftreksel.

Het hele dorp wist het vind ik een must read voor eigenlijk elke volwassene die zelf niets heeft meegemaakt rond dit onderwerp. Het gaat over seksueel misbruik, en dat omstanders het liefst wegkijken, maar juist iets kunnen doen om het te stoppen.

7 likes

Ik dacht dat ik in mijn vakantie wel meerdere boeken zou uitlezen maar ik heb juist minder gelezen dan normaal!

Our Wives Under The Sea op aanraden van @Dazed
Echt een prachtig geschreven boek, ik heb ook de fysieke versie aangeschaft voor in mijn boekenkast <3

The House Beyond The Dunes - vond ik een slecht geschreven thriller waarin ik de plot twist vanaf de 1e seconde al geraden had maar het was wel lekker entertaining tijdens het autorijden.

I Hope This Finds You Well - omdat @Bunnyslippers hem hier had genoemd. Ik vond het een leuk boek behalve hier en daar een tikkeltje frustrerend. Vooral heel leuk omdat ik niet eerder zo’n boek over het kantoorleven heb gelezen!

6 likes

Ik heb gisteren ACOTAR uitgelezen en kan niet wachten tot ik boek 2 kan kopen!!
Hij stond zo lang ongelezen in mijn kast, ik dacht steeds dat ik het niks zou vinden. Dacht ik verkeerd.

7 likes

Deel 2 is mijn favoriet!

3 likes

Deel twee en het deel van Nesta <3
Ben echt benieuwd wat het nieuwe boek gaat worden

6 likes

De boeken die ik in juni heb gelezen:

• Rebecca Ross - Divine Rivals
  • Yonya Kappes - Valleys, Vehicles & Victims
  • Jostein Gaarder - Het geheim van de kaarten
  • Stephanie Garber - The Ballad of Never After

Het geheim van de kaarten was altijd mijn lievelings kinderboek en het was leuk om eens opnieuw te lezen! Voor de rest zou ik mijn gelezen boeken niet perse aanraden haha. Las lekker weg, maar niet wowie.

6 likes

Deze vond ik leuk! Heb je nog meer van dit idee tips?
Ik lees nu “mijn leven in de wildernis” door Miriam Lancewood maar vind de schrijfstijl beetje meh.

3 likes