Mijn geleden boeken in juni:
Het eilandhotel- Jenny Colgan - 3⭐️
PRIO1: De dagelijkse praktijk van een brandweerman - Tom van der weerd - 4⭐️
Een eiland bruiloft- Jenny Colgan - 4⭐️
Saint - Colleen Hoover - 4⭐️
The dress - Colleen Hoover - 2⭐️
People we meet on vacation - Emily Henry- 5⭐️
Op gevoel - Tom Dumoulin en Nando Boers - 3⭐️
Nee dat niet! Maar ik kan eens vragen bij een boekwinkel hier, zij geven altijd heel goed advies.
Bovenste twee vielen tegen (saai).
Deere is geschreven door iemand die ik irl (een beetje) ken, daarom kwam het op mijn radar. Vond het wel indrukwekkend, over opgroeien in het zeer christelijke (en daardoor pittig als meisje) Spakenburg. Ze wordt als puber aangerand, en gaat later met haar aanrander in gesprek.
Mijn boeken van juni
Adriaan van Dis - Naar zachtheid en een warm omhelzen
(en een half?)
De man kan zeker schrijven en er zitten hele mooie stukjes in maar er gebeurt verder gewoon… niks eigenlijk. Een roman hoeft van mij niet per se plotgedreven te zijn als de karakters interessant genoeg zijn, maar blijkbaar ontbrak dat nu dus een beetje. Die korte stukjes en het steeds switchen van heden naar verleden vind ik ook niet prettig lezen. Ommie heeft wel mijn hart gestolen.
Anya Niewierra - De Camino
Hier heb ik al uitgebreid mijn mening over gegeven. Het was een soort hate reading van het prettige soort. Heeft iemand haar nieuwe boek al gelezen? Hoe was dat?
R.F. Kuang - Yellowface
Ja, moeilijk deze. Het eerste deel vond ik echt een pageturner maar op een gegeven moment raakt het gewoon alle geloofwaardigheid kwijt. Lijkt ergens ook de bedoeling, want het is een soort satire denk ik? Ik had ook niet gek opgekeken als Athena daadwerkelijk van de dood was herrezen en dat zegt wel genoeg denk ik, haha. Vond het ook jammer dat we June niet echt leren kennen buiten haar kamer en online wereld in interactie met andere mensen enzo.
Shelley Read - Ga als een rivier
Ik vond deze erg mooi, ondanks dat het een beetje voorspelbaar was allemaal. Mooie schrijfstijl, leest lekker weg.
Marijke Schermer - In het oog
Echt een supergoed boek met hele scherpe beschrijvingen van hoe mensen zich gedragen en zich verhouden tot elkaar. Interessant om te lezen hoe ver ze gaat. Alleen geen fan van het eind.
De 2 onderste boeken stelden teleur: interessant idee, maar zo oppervlakkig en ongeloofwaardig uitgewerkt. ´Zomerboek´ vond ik heel fijn lezen, een no nonsens boek dat je helemaal meeneemt naar Finland, aanrader!
Mei en juni. Kan me wel vinden in wat @June zegt over Yellowface, begon me ook ontzettend te ergeren aan de hoofdpersoon op een gegeven moment. Zie nu pas dat ik hem wel 5 sterren heb gegeven. Met name omdat ik het wel een mooi onderwerp vond en lekker weglezen.
Enter Ghost is van een Palestijnse schrijver en vond ik heel mooi. Zeker ook met de huidige situatie in het Midden-Oosten in het achterhoofd. Er wordt veel historie verweven met het plot, dat gaat over een Palestijnse theatergroep die Hamlet gaat opvoeren.
Heeft iemand hier ervaring met een Kobo account gebruiken met een niet- Kobo ereader? humbleBundel heeft een bundel met heel veel YA Disney boeken voor 16 euro en ik wil ze graag kopen, maar er staat bij dat je een Kobo account moet hebben. Ik heb een Sony ereader. Als je via Kobo boeken koopt krijg je dan gewoon de epub? Ik zie wel allemaal dingen over een Kobo app maar mijn ereader is uit het stenen tijdperk dus dat gaat denk ik niet werken.
Dat zou tof zijn!
Ik heb gelezen in juni:
Rise of the Ranger - Philip C. Quaintrell
Empire of Dirt - Philip C. Quaintrell .
Relic of the Gods - Philips C. Quaintrell
En gisteren uitgelezen, want dat redde ik niet meer in juni:
The Fall of Neverdark - Philip C. Quaintrell
Gelijk een aanrader voor de medeliefhebbers van fantasy: The Echoes Saga van, ja ja, Philip C. Quaintrell. Het zijn negen boeken, gesplitst in drie trilogieën. Elven, mages, orcs, mensen, dwergen… alles zit erin haha. Ik hou van letterlijk elk personage. 🥹
Naast die negen boeken nog de rest van de tijdlijn:
Je kan met elke serie beginnen, maakt niet uit, je krijgt geen spoilers van de rest. Alleen een hoop easter eggs. De bovenste serie is nog niet afgerond, het tweede boek daarvan is 1 juli uitgekomen! Ik zou dus bij The Echoes Saga beginnen (zoals ik nu zelf doe) of met The Ranger Archives.
Ik ben al in boek 5, Kingdom of Bones, begonnen. Philip is een auto-buy author voor mij geworden.
Neeee stop ik kan niet nog meer grote series op m’n TBR kwijt, ik ben ook nog niet klaar met Brandon Sanderson en ben met Robin Hobb nog niet eens gestart haha
Ik heb dit net door jouw tip aangeschaft, heel cool. Ik zie dat je ze kan downloaden en dan via Adobe Digital Editions op een andere ereader kan zetten. Heb je daar wat aan?
Volgens mij werkt dat wel ! Bedankt.
Ik heb er nog geen gelezen (heb het Frozen boek in het Frans omdat ik de illusie had dat ik een boek in het Frans ging lezen?) maar het lijken mij heerlijke vakantie boeken dus ik ga de bundel ook kopen.
EN DRAKEN
Hoe kon ik die vergeten, omg
Sorry haha
Mijn bieb heeft ze niet, jammer! Dan eerst maar mijn andere series uitlezen en daarna deze aanschaffen. Ben heel benieuwd! Love fantasy.
Oeh ik zet hem ook op want to read! Ben de Stormlight Archives opnieuw aan het lezen voordat de nieuwe uit komt.
Hi! Ik ben op zoek naar een vakantie cadeautje voor mijn vriendinnen. Ik dacht aan een mini boekje met slaapverhaaltjes of gedichten. Die ik eerste avond op hun kussen kan leggen. Zo’n pocketboekje bijvoorbeeld. Heeft iemand een idee of dit bestaat? Kon het zelf niet echt vinden. We zijn met 6p dus als het niet al te duur is.
Niet zozeer bedoeld als slaapverhaaltjes of gedichten denk ik maar vind de dichtbundels van Toon Tellegen mooi. Zijn ook lekker dun!
Misschien deze?
Een boek vol verhalen voor het slapen gaan voor volwassenen.