Het algemene boekentopic #3

Kakkerlakjes!

Je zou ook zelf miniboekjes/zines kunnen vouwen waar je dan wat dingen in opschrijft. Of je maakt een mooi boekje door karton dubbel te vouwen en daar een paar witte blz. in te naaien. Je kan dan bijv sprookjes van janneke schotvelt overtypen, gedichtjes van Edward van den Vendel, Toon Tellegen, columns.

Je kan ze soms ook kopen. In dat artikel van de flow word daar wat over gezegd.

https://www.flowmagazine.nl/slow-life/diy/zines-de-comeback-van-het-zelfgemaakte-tijdschrift.html

2 likes

Dank! Heb je een idee hoe groot dit boek is qua afmetingen? Dit klinkt perfect!

2 likes

Heel leuk ook! Dacht zelf ook al aan zelf iets maken. Maar weet niet waar ik de tijd vandaan moet halen

1 like

Het is iets kleiner dan a5, 261 paginas dik

1 like

Dit ziet er zo leuk uit! Dankje voor de tip :raised_hands:t4:

1 like

Ik luister om in slaap te vallen luisterboeken, het liefst makkelijke boeken - laatst bijvoorbeeld de hele hoe overleef ik serie. Heeft iemand nog een fijne tip hiervoor?

Boeken van Manon Sikkel, Tim de kleine boswachter, de regels van floor, het ministerie van oplossingen en een boek waar je eigenlijk niet bij in slaap moet vallen maar wel mooi: Mot en de metaalvissers en Films die nergens draaien.

1 like

Ik vind De moordclub (op donderdag) fijne luisterboeken en heel geschikt voor het slapengaan! Ik luister ze via Bookbeat

1 like

Heeft iemand tips voor griezelboeken voor volwassenen? Ik las vroeger eindeloos veel Kippevel (zo lang geleden dat er nog geen n in de titel zat), boeken van Paul van Loon, Eddy C Bertin etc en het lijkt me leuk om weer zo iets te lezen voor volwassenen. Maar ik vind het moeilijk om iets te vinden. Veel horror boeken zijn zo uitgesmeerd met eindeloze introducties en world building en dingen die me niet boeien. Ik wil eigenlijk zoals bij de kinderboeken van vroeger op pagina 1 al de dreiging van een mummie, vampier, weerwolf etc en daarna een lekker spannend verhaal. Iemand een idee wat ik zou kunnen lezen?

2 likes

Eigenlijk geen van de horror die ik lees heeft dit :sweat_smile: je bedoelt fantasy? ik vind Darcy Coates leuk voor de haunted house verhalen, of misschien vind je nestlings of house of hunger leuk

1 like

Hou je van fantasy of moet het wel echt realistisch zijn?

2 likes

Mijn favoriet is Thomas Olde Heuvelt. Heel verschillende boeken, maar ik vond ze erg spannend. Vooral Echo is creepy. Is ook wel deel mystiek, Stephen King-achtig.

En Cujo, Misery en Carrie (alledrie van King) vind ik fantastisch.

5 likes

Ik lees zelf absoluut geen horrorboeken haha maar m’n broer wel! Heb ff zijn Goodreads bekeken en een paar recente 5 sterren horrorboeken:

Burnt Offerings - Robert Marasco
Knock knock open wide - Neil Sharpson
Slewfooth: a tale of bewitchery- Brom
A Haunting on the Hill - Elizabeth Hand

3 likes

Misschien niet helemaal je ding;

Mexican Gothic van Silvia Moreno-Garcia
The Last House on Needless Street van Catriona Ward

En de boeken van Grady Hendrix!

2 likes

Je kan misschien kijken naar de verhalenbundels van hitchcock.

Edit: en misschien ook wel de korte verhalenbundels van Roald Dahl maar weet niet zeker of dit veel horror is of vooral weird.

Edit: de korte verhalen van Edgar Allan Poe ken je al denk ik?

1 like

Een verhalenbundel van H.P. Lovecraft?

1 like

Mag ook fantasy zijn!

3 likes

Misschien heb ik gewoon de verkeerde boeken gekozen. Ik bedoel geen fantasy, al herken ik dit wel ook heel erg in fantasy boeken. Ik ga eens kijken naar jouw aanraders!

2 likes

Eens met alles Darcy Coates! Komt lekker snel to the point en heeft een paar hele goede haunted house boeken
 alle recente dingen zijn sowieso fijn. Mijn favoriet was From Below, geen spookhuis, maar een spookschip op de bodem van de zee.

5 likes

De omschrijving maakt me al bang dus dat klinkt goed!