Het algemene boekentopic #3

Hij wordt hierboven al genoemd, maar omdat hij mijn favoriete auteur is wil ik Thomas Olde Heuvelt nog eens noemen. Ik hou ook al van kinds af aan van horror (boeken en films) en hij schrijft precies zoals ik zelf fijn vind met enge verhalen.

Omdat je noemt gelijk de dreiging van een eng wezen te willen: ken je Hex al van deze schrijver? Is mijn lievelingsboek haha, en vrij letterlijk meteen dreiging van een oude heks die een dorp in NL in haar greep houdt door overal random te verschijnen (ook een paar dagen in je slaapkamer bijv.).

Echo, zoals ook al genoemd, is daarna m’n favo, heel creepy op een originele manier. November heb ik ook erg van genoten, komt iets langzamer op gang maar wel lekker onder je huid.

5 likes

Ik vond zelf hex van thomas olde heuvelt erg eng. En heb ik nog vaak aan moeten denken

3 likes

Hex ben ik ooit in begonnen maar al snel gestopt met lezen. Zal het boek weer eens oppakken! Denk dat ik toen niet in de juiste bui was ofzo.

4 likes

Ik vond van grady hendrix the southern book clubs guide to slaying vampires, zo goed.

4 likes

Heeft iemand tips voor hoorspellen op bookbeat? (of Spotify).

Deel zes vanavond uitgelezen en daarmee de tweede trilogie van The Echoes Saga afgerond! Absoluut de beste tot nu toe! Op naar boek zeven, de start van de laatste trilogie. :sunglasses: Gelukkig heb ik daarna ook nog The Ranger Archives en A Time of Dragons tegoed. Ga daar alleen nog niet direct aan beginnen, maar na het negende boek eerst een pauze houden wat betreft deze wereld.

Na het bingen van alle boeken komt er vast een enorme reading slump haha.

5 likes

Ik heb net The Handmaid’s Tale van Margaret Atwood uit, wat een prachtig geschreven boek, ik ben er helemaal van onder de indruk.

Ik ben wel benieuwd naar andere boeken van haar, heeft iemand misschien aanraders?

3 likes

Heb je de Testaments ook al gelezen? Is een vervolg op de Handmaids Tale.

1 like

Nee nog niet, maar was eigenlijk vooral benieuwd naar haar andere boeken met andere thema’s :slight_smile:

Jeej leuk!!

@Echo the blind assassin

1 like

Ik vind de Maddaddam trilogie tof, vooral het eerste deel Oryx and Crake, en the blind assassin.
The testaments vond ik echt afdoen aan de handmaids tale.

Ik vond de Maddaddam boeken ook erg mooi.

1 like

De volwassen verhalen van Roald Dahl (bijvoorbeeld de Kiss Kiss bundel) vind ik echt geweldig

1 like

Haha echt een komische omschrijving voor iets dat je wĆ©l zoekt vind ik :joy: ik ben even door m’n Goodreads gegaan en ik lees blijkbaar niet zoveel Nederlandse auteurs en als ik ze lees dan vind ik ze niet langdradig en pretentieus. Maar misschien… Ceasarion van Tommy Wieringa? Is wel plot gedreven maar ik vind zijn stijl heel beeldend en vol metaforen etc (wat misschien als langdradig en pretentieus kan worden gezien), hij schept echt een wereld vind ik. Ik vind het in elk geval heel mooi (net als la superba en grand hotel Europa). Ik vind het wel echt een ander soort boek maar misschien zit er ook iets in dat je mooi vindt.

3 likes

Bij pretentieus denk ik acuut aan Harry Mulisch, met name dan De Ontdekking van de Hemel of Siegfried (ook persoonlijke faves, overigens). Maar wellicht is dit te ouderwets voor je.

Haha ik snap wat je bedoelt over Ilja Leonard Pfeijffer, hij heeft een heel lekker toontje in zijn boeken. Beetje sassy. Maar bedoel je Nederlandse auteurs? Of gewoon een Nederlandse vertaling? Ik kan wel boeken verzinnen maar dat zijn geen Nederlandse auteurs. Ik moet denken aan Donna Tartt, Knausgard, Murakami, Johan Harstad, Nathan Hill (the nix). Of ze pretentieus zijn weet ik niet zo goed maar wel prettig langdradig imo. Qua Nederlandse auteurs dacht ik ook aan Harry Mulisch

1 like

Donna Tartt vind ik ook vrij erudiet, maar niet pretentieus zoals Mulisch zijn kennis etaleert. The Goldfinch en The Secret History bevatten beide veel cultuur en geschiedenis. Ik vond ze ook beide langdradig op een positieve manier.

1 like

Ik moet hierbij meteen aan De Avonden van Reve denken

1 like

Moderner en pretentieus: Joost de Vries. Bijvoorbeeld Clausewitz, Hogere machten. En iets minder maar ook wel: Nirvana van Tommy Wieringal. En Peter Buwalda: Bonita Avenue, Otmars Zonen.

1 like

Voor als je eens poƫzie wilt lezen dan is Voor alle dagen een aanrader. Hele leuke opzet met voorin onderwerpen als voor als je verveelt, voor die eerste dag die naar de lente ruikt, voor als je geen geld hebt voor relatietherapie. Het zijn hele verschillende gedichten maar dat maakt het juist heerlijk lezen.

Om in het thema te blijven ik kwam nog een leuke podcast tegen.

4 likes