Het algemene boekentopic #3

Ik heb eindelijk 4 3 2 1 uit. Was wel een fijn boek maar ik vond het echt te lang (en dat heb ik niet snel), en bepaalde onderwerpen en aspecten interesseerden me niet zo.

Nu zin om mijn e-reader vol te plempen met biebboeken (o.a. tips van hier) en dan lekker veel te gaan lezen op vakantie :heart:

2 likes

Oké dit moet (vermakelijk) genoeg zijn

5 likes

Excellente smaak. Ossenkop is zo goed!! En Station Malma wil ik ook nog lezen.

4 likes

Ben bezig in IJsbreker van Hannah Grace. Had gerekend op een leuke college romance, maar niet op al die spicy scenes. Niet dat ik preuts ben, maar na 3x weet ik het wel. A

1 like

Oeh wat leuk zo’n hele lijst. Lees je ze als fysiek boek en moet je met de hele stapel sjouwen of is het gewoon via de ereader? Ik vond de Rachel affaire een lekker weglees boek. En Sarah Crossan is altijd goed.

Luisteren hier meer mensen naar Boeken FM? Ik vind het over het algemeen wel leuk om te luisteren maar soms buitelen ze over elkaar heen om kennis te delen. De nieuwste aflevering vond ik soms echt ongemakkelijk

1 like

E-books! En jaaa ik ben ook fan van Crossan.

1 like

Ik heb er normaal nooit last van moet ik zeggen (kan er meestal wel om lachen hoe ze soms over elkaar heen buitelen), maar deze aflevering had ik het ook. Voornamelijk toen het ging over 9/11 literatuur.

4 likes

Haha idd: ‘‘maar ík ben afgestudeerd op 9/11 hoor!!!’’
‘‘Nee IK ben afgestudeerd op 9/11 :nerd_face:’’

4 likes

Hahahaha jaaa exact dat moment :joy:

1 like

@vitaminwater @KipTokTok bedankt voor de tips, ik ben nu From Below van Darcy Coates aan het lezen en ik vind het echt super spannend! Was gisteren na een lange (leuke vakantie!)dag echt een beetje sip dat ik niet genoeg energie had om nog verder te lezen.

3 likes

Ja! Een reading guide (van bijv. Sparknotes, Gradesaver of Cliffnotes — echt sites die bedoeld zijn voor scholieren/studenten). Ik zoek sites waar een analyse per hoofdstuk op staat en lees die dan steeds nadat ik zelf het hoofdstuk heb gelezen. Ik haal er zo echt veel meer uit en als het een wat moeilijker boek is kan ik het zo beter volgen.

4 likes

Ik stop altijd op de helft van klassiekers omdat ik het te inspannend vind :grimacing:

2 likes

Dat boek kruimeldief is idd goed! Wel heftig maar mooi geschreven en getekend. Ik heb het boek voor een euro gevonden in de kringloop en net uit. Bedankt nog voor de tip. (geld ook voor de anderen heb ze opgeslagen)

Half leven kende ik al. Die heb ik zelfs in de kast staan. Ook voor een euro gevonden. Zo leuk vind ik dat met boeken tweedehands.

2 likes

Oh zo leuk dat je het goed vond! En wat een kringloopvondsten, ik word daar ook altijd blij van :books:.

1 like

Kennen jullie het boek Kaïns Kaakbot? Dit is een literaire puzzel van een moordmysterie en is nog maar door drie mensen opgelost.

Ik heb hem eens van de bieb geleend maar echt het was zo moeilijk. De pagina’s zijn zo gemaakt dat je ze kan uitscheuren en dat lijkt me zeker handig zo niet noodzakelijk.

Heb jij deze puzzel al eens geprobeerd?

• Ja
  • Ja en opgelost
  • Nee
  • Nee maar ben nu wel geïnteresseerd

0 stemmers

Ik moest trouwens aan dit boek denken omdat op Jaapleest.nl nu een recensie staat van een soortgelijk kinderboek en die klinkt ook al zo moeilijk.

1 like

Ben wel echt nieuwsgierig maar dat het nog maar door drie mensen is opgelost maakt mij op voorhand al wel moedeloos

3 likes

Haha ja snap ik. Misschien is het kinderboek minder erg. Is ook nog een film van!

1 like

Ik lees nu ‘Het Spel’ van JD Barker, en tot nu toe echt leuk! Leest heel makkelijk weg en ik vind het verhaal origineel en interessant.

Plot:

Abby en Brendan Hollander kampen met relatieproblemen en proberen hun huwelijk te redden door met een relatietherapeut te praten. Die adviseert hun de app Sugar & Spice uit te proberen, een seksueel getinte versie van het spel Doen, durven of de waarheid.

Het spel begint onschuldig en lijkt wonderen te doen voor hun relatie, maar de opdrachten worden steeds grimmiger. Het stel valt voor de geldprijzen die de app belooft en raken zo compleet in de ban van het spel. En dan begint het spel zich tegen hen te keren. Abby en Brendan komen in een zenuwslopende klopjacht terecht en het is nog maar de vraag of ze het er levend vanaf brengen.

8 likes

Ik lees nu Als ik jou was van Marijke Vos en het is echt weer een lekkere Nederlandse feelgood. Tijd geleden dat ik zo van een Nederlandse schrijfster geniet. Echt een aanrader, als het je type boek is.

6 likes

Ik heb hem ook deze week gelezen, idd heel leuk boek!

1 like