Het algemene boekentopic #3

Dat boek kruimeldief is idd goed! Wel heftig maar mooi geschreven en getekend. Ik heb het boek voor een euro gevonden in de kringloop en net uit. Bedankt nog voor de tip. (geld ook voor de anderen heb ze opgeslagen)

Half leven kende ik al. Die heb ik zelfs in de kast staan. Ook voor een euro gevonden. Zo leuk vind ik dat met boeken tweedehands.

2 likes

Oh zo leuk dat je het goed vond! En wat een kringloopvondsten, ik word daar ook altijd blij van :books:.

1 like

Kennen jullie het boek KaĆÆns Kaakbot? Dit is een literaire puzzel van een moordmysterie en is nog maar door drie mensen opgelost.

Ik heb hem eens van de bieb geleend maar echt het was zo moeilijk. De pagina’s zijn zo gemaakt dat je ze kan uitscheuren en dat lijkt me zeker handig zo niet noodzakelijk.

Heb jij deze puzzel al eens geprobeerd?

• Ja
  • Ja en opgelost
  • Nee
  • Nee maar ben nu wel geĆÆnteresseerd

0 stemmers

Ik moest trouwens aan dit boek denken omdat op Jaapleest.nl nu een recensie staat van een soortgelijk kinderboek en die klinkt ook al zo moeilijk.

1 like

Ben wel echt nieuwsgierig maar dat het nog maar door drie mensen is opgelost maakt mij op voorhand al wel moedeloos

3 likes

Haha ja snap ik. Misschien is het kinderboek minder erg. Is ook nog een film van!

1 like

Ik lees nu ā€˜Het Spel’ van JD Barker, en tot nu toe echt leuk! Leest heel makkelijk weg en ik vind het verhaal origineel en interessant.

Plot:

Abby en Brendan Hollander kampen met relatieproblemen en proberen hun huwelijk te redden door met een relatietherapeut te praten. Die adviseert hun de app Sugar & Spice uit te proberen, een seksueel getinte versie van het spel Doen, durven of de waarheid.

Het spel begint onschuldig en lijkt wonderen te doen voor hun relatie, maar de opdrachten worden steeds grimmiger. Het stel valt voor de geldprijzen die de app belooft en raken zo compleet in de ban van het spel. En dan begint het spel zich tegen hen te keren. Abby en Brendan komen in een zenuwslopende klopjacht terecht en het is nog maar de vraag of ze het er levend vanaf brengen.

8 likes

Ik lees nu Als ik jou was van Marijke Vos en het is echt weer een lekkere Nederlandse feelgood. Tijd geleden dat ik zo van een Nederlandse schrijfster geniet. Echt een aanrader, als het je type boek is.

6 likes

Ik heb hem ook deze week gelezen, idd heel leuk boek!

1 like

Ja deze is erg leuk! Als je houdt van haar schrijfstijl zijn Susan Muskee en Vannesa Thuyns ook aanraders. En met nog iets meer diepere/heftigere themas Kristie Raaijmakers of Gillian King. Of een tandje andere humor erbij en dan is ook Lisette Jonkman wat voor je.

5 likes

Ik heb vanwege de operatie te veel tijd over en ben op zoek naar een lekker leesbaar fantasy boek in de lijn van de glazen troon (acotar al gelezen). Iemand tips?

Staan in dit topic al best wat tips volgens mij, maar deze vind ik aanraders:

• Lynette Noni - Genezer series
  • Sarah J Maas - Crescent City series
  • S.A. Chakraborty - Bronzen stad trilogy
  • S.A. Chakraborty - De avonturen van Amina al-Sirafi
  • Rebecca Yarros - Fourth Wing
  • Sabaa Tahir - An ember in the ashes series
2 likes

Powerless - Lauren Roberts

1 like

Ik ben Lord of the Rings aan het luisteren, voorgelezen door Andy Serkis (stem van Smeagol in de films) en hij doet dat zo fantastisch! Al die stemmen die hij doet :heart:

10 likes

Nice, die lijkt me leuk. Volgens mij nog wel maar 1 boek en geen reeks toch?

1 like

Ja klopt, in het Nederlands is er nog maar 1 deel uit helaas

1 like

Ik wil een boek lezen in de stijl van Isabel Allende, ik heb bijvoorbeeld al Schoon van Alia Trabucco ZƩran gelezen die voor mij in die categorie valt. Dus denk aan een boek dat in Zuid Amerika afspeelt waar je ook een stukje tijdsgeest/geschiedenis hebt, familieverhaal en/of dat zich afspeelt over meerdere jaren. Heeft iemand een tip? @Marquez misschien? Volgens mij tipte jij ook Schoon.

Edit - wow ik googelde Isabel Allende even en ze is al 81 :flushed: Voor m’n gevoel brengt ze nog steeds super veel boeken uit.

2 likes

Leuke vraag! Al lees ik niet perse veel uit deze hoek ik moet gelijk denken aan De ziel in het bloed van Ana Paula Maia. In dat boek word over een slachterij verteld en hoe dat gaat, droge manier van schrijven en wat magisch realisme. Maar je moet wel tegen de omgeving kunnen denk ik. Niet zo geschikt als je vlees echt heel goor vind. Het is trouwens geen pamflet om vlees te promoten hoor, verre van.

En aan het boek De meermin van Black Conch die is geschreven door Monique Roffey. Zij is alleen wel Brits maar het verhaal speelt zich af op een Caribisch eiland. Het gaat over een zeemeermin, familie, vriendschap en de natuur. Geen zoetsappig sprookje maar een mythisch verhaal met humor en feminisme.

Edit:

Ik vind het grappig dat je @Marquez tagt, dat past nog wel een beetje (Latijns-Amerika, magisch realisme).
Misschien vind je 'Rode rozen en tortilla’s ’ van Laura Esquivel ook mooi?

2 likes

Ik lees nu het beest van Carmen Mola (kobo plus), heel anders dan de voorgaande boeken maar zeker een aanrader!

1 like

Ik denk altijd ā€œals ik vrij ben ga ik een hele dag lezenā€ maar als ik eenmaal vrij ben lukt het me nooit. Ik ben dan te onrustig, kan me niet focussen, voel interne druk om toch ā€œietsā€ te doen etc. Maar vandaag lukt het gewoon! Ik heb de hele ochtend gelezen, neem nu even een break en ga zo verder. Het boek wat ik aan het lezen ben, Het Zoutpad van Raynor Winn leest als een trein, dat helpt ook erg. Heerlijk dit. Ik hoop dat dit me deze zomer nog vaker gaat lukken.

18 likes