Het algemene boekentopic #3

Ja deze is erg leuk! Als je houdt van haar schrijfstijl zijn Susan Muskee en Vannesa Thuyns ook aanraders. En met nog iets meer diepere/heftigere themas Kristie Raaijmakers of Gillian King. Of een tandje andere humor erbij en dan is ook Lisette Jonkman wat voor je.

5 likes

Ik heb vanwege de operatie te veel tijd over en ben op zoek naar een lekker leesbaar fantasy boek in de lijn van de glazen troon (acotar al gelezen). Iemand tips?

Staan in dit topic al best wat tips volgens mij, maar deze vind ik aanraders:

• Lynette Noni - Genezer series
  • Sarah J Maas - Crescent City series
  • S.A. Chakraborty - Bronzen stad trilogy
  • S.A. Chakraborty - De avonturen van Amina al-Sirafi
  • Rebecca Yarros - Fourth Wing
  • Sabaa Tahir - An ember in the ashes series
2 likes

Powerless - Lauren Roberts

1 like

Ik ben Lord of the Rings aan het luisteren, voorgelezen door Andy Serkis (stem van Smeagol in de films) en hij doet dat zo fantastisch! Al die stemmen die hij doet :heart:

10 likes

Nice, die lijkt me leuk. Volgens mij nog wel maar 1 boek en geen reeks toch?

1 like

Ja klopt, in het Nederlands is er nog maar 1 deel uit helaas

1 like

Ik wil een boek lezen in de stijl van Isabel Allende, ik heb bijvoorbeeld al Schoon van Alia Trabucco Zéran gelezen die voor mij in die categorie valt. Dus denk aan een boek dat in Zuid Amerika afspeelt waar je ook een stukje tijdsgeest/geschiedenis hebt, familieverhaal en/of dat zich afspeelt over meerdere jaren. Heeft iemand een tip? @Marquez misschien? Volgens mij tipte jij ook Schoon.

Edit - wow ik googelde Isabel Allende even en ze is al 81 :flushed: Voor m’n gevoel brengt ze nog steeds super veel boeken uit.

2 likes

Leuke vraag! Al lees ik niet perse veel uit deze hoek ik moet gelijk denken aan De ziel in het bloed van Ana Paula Maia. In dat boek word over een slachterij verteld en hoe dat gaat, droge manier van schrijven en wat magisch realisme. Maar je moet wel tegen de omgeving kunnen denk ik. Niet zo geschikt als je vlees echt heel goor vind. Het is trouwens geen pamflet om vlees te promoten hoor, verre van.

En aan het boek De meermin van Black Conch die is geschreven door Monique Roffey. Zij is alleen wel Brits maar het verhaal speelt zich af op een Caribisch eiland. Het gaat over een zeemeermin, familie, vriendschap en de natuur. Geen zoetsappig sprookje maar een mythisch verhaal met humor en feminisme.

Edit:

Ik vind het grappig dat je @Marquez tagt, dat past nog wel een beetje (Latijns-Amerika, magisch realisme).
Misschien vind je 'Rode rozen en tortilla’s ’ van Laura Esquivel ook mooi?

2 likes

Ik lees nu het beest van Carmen Mola (kobo plus), heel anders dan de voorgaande boeken maar zeker een aanrader!

1 like

Ik denk altijd “als ik vrij ben ga ik een hele dag lezen” maar als ik eenmaal vrij ben lukt het me nooit. Ik ben dan te onrustig, kan me niet focussen, voel interne druk om toch “iets” te doen etc. Maar vandaag lukt het gewoon! Ik heb de hele ochtend gelezen, neem nu even een break en ga zo verder. Het boek wat ik aan het lezen ben, Het Zoutpad van Raynor Winn leest als een trein, dat helpt ook erg. Heerlijk dit. Ik hoop dat dit me deze zomer nog vaker gaat lukken.

18 likes

Doordat het ergens in dit topic genoemd was, heb ik Minor detail van Adania Shibli gelezen. Ik vond het een heel bijzondere ervaring, mooi en echt een aanrader. Het speelt in Palestina, het eerste deel in 1949, het tweede deel in een tijd dichter bij het heden.

Daarna maar even heel iets anders gelezen: Bechamel mucho van Dimitri Verhulst en ook daar heb ik van genoten, wel op een heel andere manier. Het verhaal draait om een man die als entertainer in een vakantieresort werkt en het boek is zo raak in zijn beschrijvingen, lekker grof en plat op zo’n manier dat er ook veel mee gezegd wordt. Ik heb een aantal keer hardop gelachen en dat heb ik echt nooit met een boek.

6 likes

Aaaaah zo benieuwd naar de cover!!!

Wind and Truth van Brandon Sanderson :cloud_with_lightning_and_rain:

4 likes

Heb jij nog iets mee gekregen over een Nederlandse vertaling van dat nieuwe boek van Katherine Arden? Ik zag dat die al in februari is uitgebracht maar kan niets vinden over een nederlandse versie

1 like

Haha ik eet vegetarisch dus de slachterij sla ik over :grimacing: Heb het stripboek gereserveerd bij de bieb en ga nog even op zoek naar de andere, klinkt als een net wat ander genre maar ik ben er wel heel benieuwd naar!

Rode rozen en tortillas klinkt ook echt als een isabel allende plot, heb 'm op mijn lijstje gezet. Thanks @Mees!

2 likes

Haar nieuwste boek Wildvuur is een stuk minder spicy, gelukkig. Ben er toch maar in begonnen omdat ik de setting (een Amerikaans zomerkamp) zo leuk vind. Tot nu toe geen spijt.

6 likes

We lezen veel dezelfde boeken, heb ze ook allebei afgelopen week gelezen.
Ik vind bodycheck van Elle Kennedy ook een aanrader.

2 likes

Hm nee, ik heb er niks over voorbij zien komen. Ik gok dat ie uiteindelijk wel vertaald zal worden, gezien Winternight best populair was!

1 like

Brandon Sanderson heeft het onderstaande boek eens gepromoot. Het klonk wel interessant en heb het toen op mijn TBR gezet. Zag net dat er een special edition van uitkomt via Inkstone Books, dussss

6 likes