Het algemene boekentopic #3

Ik zit in de laatste 4 minuten van dit luisterboek dus ik dacht: die spoiler kan ik wel lezen

:smiling_face_with_tear:

Maar al met al vond ik dit juist een van de matigere delen van deze serie, maar alsnog heel vermakelijk

1 like

Oh nee, sorry!

1 like

Nee joh, daar kun jij toch niets aan doen!

1 like

Vergeet Threads of Power niet nadat je A Gathering of Shadows en A Conjuring of Light uit hebt!

2 likes

‘‘Maar’’ 3 boeken uitgelezen in juli maar alle 3 best goed. De 3 sterren voor Demon Copperhead zijn omdat ik het bij momenten langdradig vond maar op zich vond ik de schrijfstijl wel fijn.

7 likes

Aanraders:

• Bitter Orange, werd er helemaal in meegesleept, fijne mix van goed uitgewerkte personages en een spannende verhaallijn met thriller-elementen en plottwists.
  • Children of Paradise: voor liefhebbers van weird, gothic en films (@vitaminwater?!)

Afrader

• De Mens is een Plofkip: oppervlakkig, open deuren, geen bronnen, veel herhaling, irritante betweterige toon :angry:
10 likes

I feel seen!! 🫶 gaat meteen op de lijst evenals Bitter Orange (edit: die stond er al op haha)
Volg ik jou al op goodreads? We hebben een sterk overeenkomende smaak denk ik

2 likes

Gelezen in juli:

The Fall of Neverdark (#4) - Philip C. Quaintrell :star::star::star::star:
Kingdom of Bones (#5) - Philip C. Quaintrell :star::star::star::star::star:
Age of the King (#6) - Philip C. Quaintrell :star::star::star::star::star:
The Knights of Erador (#7) - Philip C. Quaintrell :star::star::star::star:

Nog twee te gaan! Ik vind het zesde deel tot nu toe het beste :raised_hands:t2:

11 likes

Juli, een beetje een matige leesmaand. Niks was goed maar ook niet heel slecht.

Ga als een rivier - Shelley Read :star::star::star:
Niet mijn schrijfstijl en type plot.

Hogere machten - Joost de Vries :star::star::star:
Het begin pakte me en daar had het wat mij betreft bij mogen blijven. Hoe verder het boek ging, hoe minder het werd.

Dochters van Sparta - Claire Heywood​:star::star::star:
Ik wilde iets uit griekse mythologie lezen en dit was geen goede keuze. Hier had ik eigenlijk meer van verwacht. Er wordt erg weinig introductie gegeven terwijl juist de achterliggende verhalen van alle personen zo interessant zijn en de motieven in dit boek verduidelijken.

De Gast - BA Paris :star::star::star:
Moet altijd wel een beetje gniffelen om de last minute plotwendingen van BA Paris. Er gebeurt altijd te veel in te veel pagina’s. Maar lekkere weglezer!

7 likes

Als je North Woods mooi vond, is Erfgrond van Maria Turtschaninoff ook echt een aanrader!

Miss is de Halloween Horror verhalen ook nog wel wat. Is samengesteld door Martijn Lindeboom.

1 like

Veel gelezen in juli door vakantie.

Later van Stephen king :star::star::star:
De donkere kant van Sally Diamond :star::star::star:
Middle of the night van Riley Sager :star::star::star:
De winnaar van Teddy Wayne :star::star::star:
Heartstopper 5 van Alice Oseman :star::star::star::star:
Oseenkop van Manik Sarkar :star::star::star::star:
Malma station van Alex Schulma​:star::star::star:
The god of the woods van Liz Moore :star::star::star:
The emotional eaters repair manual van Julie M Simon :star::star::star::star:
De hollander van Mathijs Deen :star::star::star::star:
Good neighbors van Sarah Langan :star::star::star::star:
Camp lanier van Sylvester Barzey :star::star::star::star:
How to solve your own murder van Kristin Perrin :star::star::star::star:

12 likes

Ik las dit zo en dacht echt, waarom zou je zoveel boeken uit een serie lezen als je het niks vindt hahah

Heb verder geen bijdrage want zit echt in een mega reading slump dit jaar :smiling_face_with_tear: ondertussen wordt de tbr lijst alleen maar langer en langer

1 like

Ik zit in mn Stephen King fase, heb de afgelopen weken 7 boeken verslonden! Ik haal ze allemaal bij de kringloop dus lees ze niet in een bepaalde volgorde. Maar die man zuigt me echt een boek in!

5 likes

Mijn gelezen boeken van juli nog. Vooral ´Het schaarse licht´ vond ik heel goed (al vond ik ´Het achtste leven´ nóg beter).

6 likes

Leesupdate (in chronologische volgorde):

1. Begonnen in Het kamermeisje, vrij snel mee gestopt: knullig geschreven, oninteressante hoofdpersoon.
  2. Nieuwe maan uitgelezen. Classic Sarah Crossan, fijn geschreven. Drie sterren.
  3. Station Malma: mee gestopt, pakte me niet.
  4. Ossenkop in twee dagen uitgelezen, verslavend boek, mooie stijl, interessant perspectief. Vier sterren.
  5. Nu bezig in Ik kom hier nog op terug, ben al een eindje over de helft maar heb mijn mening nog niet echt klaar.
7 likes

Dus je komt er nog op terug?

17 likes

Mijn lijstje van juni en juli:

Ben nu ook aan het proberen of ik mijn boekenkast wat leger kan lezen. Dus boeken lezen waarvan ik vermoed dat ik ze niet perse wil houden zodat ik ze erna in een BookSpot kan neerzetten. Ben benieuwd of het lukt, want ik grijp toch wel makkelijker naar een ebook dan een fysiek boek.

6 likes

Leeslijstje juli :hibiscus: Een paar dikke boeken dit keer

Haruki Murakami - De stad en zijn onvaste muren :star: :star: :star: :star: :star:
Echt heel erg van genoten, het lijkt alsof er allemaal stukjes van eerdere boeken samenkomen in deze roman. Het maakt mij niks uit eigenlijk dat al zijn boeken op elkaar lijken want ik geniet enorm van de sfeer en het kabbelende en ik vind die droomwerelden heerlijk. :unicorn: :cat2: Ik zou aanraden dit boek in de winter te lezen trouwens

Janneke Siebelink - Soms sneeuwt het in april :star: :star: :star: :star:
Gaat over de WOII op Texel. Geen lichte kost en dat switchen tussen heden-verleden moet je van houden denk ik, maar ik vond het erg mooi. Hele fijne schrijfstijl. Verrassend debuut!

En ben nu bezig in In de mist van Golden Gate Park van Murat Isik. Die geeft me tot nu toe een beetje John Green vibes vanwege het :sparkles:mysterieuze aantrekkelijke meisje dat van lezen houdt :sparkles:waar de hoofdpersoon de hele tijd omheen draait denk ik.

8 likes

Haha, heerlijk jouw commentaar, vooral dat je nog meer overtuigd bent geen mannelijke auteurs meer te lezen. En nu toch benieuwd geworden naar ´Mama huilt harder´ :joy:

1 like