Het algemene boekentopic #3

Mijn boeken van augustus. Het was toch wel een teleurstellende maand. Alleen Such a fun age kon ik niet wegleggen.

Nu bezig in Tomorrow, and tomorrow, and tomorrow. Tot nu toe valt-ie me een beetje tegen. Ik denk dat mijn verwachtingen iets te hoog lagen.

5 likes

Ook zo fan van de boeken van Nino Haratischwili? Geweldig vind ik ze!!! De volgende op de lijst is De kat en de generaal. Ken jij die?

4 likes

Ik heb er nog maar 2 gelezen, maar die vond ik zo goed, zo mooi geschreven ook. De kat en de generaal wil ik ook heel graag lezen!

3 likes

Net deze uit, aanrader. Goed geschreven en een fijne mix van een goed verhaal en personages met wie je mee kunt leven en enige luchtigheid/humor.

10 likes

Die wil ik ook graag lezen/ luisteren. Ik lees nu lief meisje, kwaad bloed van Holly Jackson met kobo plus, maar zo he wat zijn dat kleine letters. Bijna niet te lezen. En heel gek ik kan de lettergrootte niet aanpassen. Gelukkig wel op mijn tel, alleen vind ik dat minder fijn lezen.

1 like

Zijn er mensen die het boek de geniale vriendin gelezen heeft? Vonden jullie het de moeite waard? Lees het boek nu omdat die in de hebban top nog wat stond. Maar ik vind het zo langdradig ben nu op pagina 73.

Mijn boeken van juli:

• To Lie For - Chinouk Thijssen - en groepje vriendinnen doet auditie om toegelaten te worden tot de danscompetitie Street Academy. Maar dan ontvangen ze dreigbrieven van iemand die hen wil tegenhouden en valt er een dode…
    Leuk en spannend boek, leest makkelijk weg. Wel heel YA en niet súper diepgaand, al worden wel interessante hedendaagse thema’s aangehaald.
  • Het spontane liefdescontract - Courtney Walsh - Een restauranteigenaar zit in de schulden. Ze doet net of de beroemde ijshockeyspeler die ze tegen het lijf loopt haar vriend is voor goede PR. Hij kan ook wel een verbetering van zijn imago als bad boy gebruiken en speelt het spel mee. Dan komen er echte gevoelens om de hoek kijken…
    Leuke feelgood romance als je houdt van fake dating of sports romance. Ik heb hier echt heel erg van genoten!
  • Powerless - Lauren Roberts - Als Paedyn Gray per ongeluk een van de prinsen van het koninkrijk Ilya redt, komt er een einde aan haar anonieme leven als Nul. Ze wordt geselecteerd voor de Zuiveringsproeven, een levensgevaarlijke wedstrijd waarin Elites het tegen elkaar moeten opnemen.
    Fantasy YA. Niet heel speciaal: het zou zo een mix kunnen zijn tussen Hunger Games, The Prison Healer en Heks & Jager. Maar daardoor niet minder spannend, goed opgebouwde spanning en tussen de karakters. Leuk boek voor tussendoor.
  • Weer zo’n stom liefdesverhaal - Katelyn Doyle - Als een voormalig koppel elkaar weer ontmoet op een reünie gaan ze een weddenschap aan: degene die het lot van vijf stellen kan voorspellen krijgt gelijk over de liefde. Het vijfde stel? Dat zijn ze zelf.
    Molly Marks schrijft scenario’s voor Hollywood-romcoms, maar ze gelooft niet in de liefde. Fijne feelgood, leuke weddenschap en ook leuk voor bijv fans van Love, Rosie!
  • Laatbloeier - Mazey Eddings - De loterijwinst gooit het leven van Opal Devlin overhoop. Op zoek naar rust koopt ze een verwaarloosde bloemenkwekerij in Asheville. Maar haar plannen worden gedwarsboomd door de komst van Pepper Smith, de rechtmatige eigenaar. Gedwongen om samen te wonen, ontdekt dit onwaarschijnlijke paar met tegengestelde persoonlijkheden een connectie die ze nooit hadden verwacht
    Cozy romance op een bloemenfarm, fijne karakteropbouw en chemie maar ik was er niet enorm weg van.
  • De kleine baai in Kroatië - Julie Caplin - Een jonge vrouw gaat een zomer werken op een luxejacht in de Adriatische Zee, maar een van de gasten is de broer van haar beste vriendin, aan wie ze een enorme hekel heeft. Of zorgt de wrijving tussen hen dat de vonk toch overspringt?
    Heerlijke vakantielectuur met romantiek, baaien, en super leuk als je houdt van de serie Below Deck! Haar boeken zijn echt aanraders en je gaat echt mentaal ermee op vakantie (plus het is echt een leuk universum waar je karakters uit andere boeken nog eens tegenkomt en daar ben ik wel een sucker voor)
  • Spin the Dawn - Elizabeth Lim -Maia Tamarin’s grote droom is om de beste kleermaker van het land te worden, maar dat is geen optie voor vrouwen. Dan doet ze mee aan de wedstrijd om keizerlijke kleermaker te worden - verkleed als haar broer.
    Leuk, sprookjesachtig verhaal met magische elementen. Een soort Mulan meets Project Runway!
  • Gouden geheim - Wouter Rozema - Nathaniel Lewis, redacteur bij een roddeltijdschrift , krijgt van zijn baas de opdracht om met een sappige nieuwe scoop te komen. Hij besluit om zich voor te doen als rijkeluiskind en zo de high society van Londen te infiltreren. Tof debuut over een jongen die undercover gaat bij de riche nouveau, maar dan verliefd wordt op de bad boy van de society. Lekkere combinatie van roddels, gossip girl-vibes, romantiek en intrige.

Het was wel een goede leesmaand!

11 likes

Ja. Mijn advies: lekker mee stoppen, het wordt niet beter. Ik heb m gelezen in een tijd dat ik boeken gewoon altijd las en heb m één ster gegeven en dat doe ik echt zelden.

5 likes

Jammer, was er al bang voor. Gaat gewoon al 73 pagina’s over hoe zwaar ze het hebben. Dan ga ik een ander boek uitzoeken.
Ik heb vaker moeite om in een boek te komen als ik net een boek uit heb. Dacht misschien dat het daardoor kwam.

1 like

Beter. Ik probeer wat makkelijker te worden met stoppen in boeken als ik ze niks vind en wel een goede kans gegeven heb. Blijf het lastig vinden, maar recent met twee achter elkaar gedaan:

Sarah Addison - Other birds (vond het verhaal en de personages echt totaal oninteressant, bewust een paar reviews die het slecht vonden opgezocht en die bevestigden mijn beeld en toen gestopt)

EM Forster - A room with a view (houd wel van een klassieker, maar ik vond dit zulk oninteressant geneuzel en moeilijkdoenerij en gezeur van personages, kon het niet aan)

Vraag me dan wel af in hoeverre het aan het moment ligt. Recent ook veel goeds gelezen en dat het dan juist tegenvalt.

4 likes

Zo zie je maar dat smaken verschillen, want ik was vanaf blz. 1 obsessed met die boeken! Dus niet in algemene zin een afrader, maar als de schrijfstijl je niet past dan zou ik het zeker niet doorlezen.

Mijn boeken van Juli:

Tonio - A.F.Th. van der Heijden - weggelegd na ongeveer 200 blz. Sprak me totaal niet aan.

Jagen, verzamelen, opvoeden - Michaeleen Doucleff - interessant concept, maar bij heel veel opvoedingsadviezen dacht ik: :thinking: geen aanrader.

Confrontaties - Simone Atangana Bekono - dit vond ik niks. Het plot was heel mager, de personages weinig uitgediept en nauwelijks ontwikkeling en de schrijfstijl vond ik echt een verschrikking.

Een ladder naar de hemel - John Boyne - vermakelijk boek! John Boyne leest altijd heerlijk weg en dat kon ik wel gebruiken na drie tegenvallende boeken.

5 likes

Grappig, Tonio vond ik dan weer zó mooi. Smaken verschillen dus inderdaad, gelukkig maar!

Ik vond het ook helemaal niks. Mocht je toch nog benieuwd zijn naar het verhaal dan kan je de serie eventueel proberen. Staat op NPO. Ik heb hem zelf niet gekeken, maar soms is een serie beter dan een boek.

1 like

Misschien de serie gaan kijken? Die vond ik echt prachtig namelijk :smiley:

Oh ja dat past niet perse in het boekentopic maar alsnog.

@Marquez @Saray dank voor de tip ik wist niet dat er een serie van was.

1 like

Oh wist helemaal niet dat er een serie van was. Ik heb het boek ook gelzen en vond het wel erg goed 4 sterren gegeven.

Ik heb de serie per ongeluk een keer aangezet, omdat ik een soort van Iens miene mutte deed met series :sweat_smile:
Ik vond dat het gefilmd was zoals je een boek leest.

@Norma ik heb de boekenserie hier ook staan maar ben er nog niet aan toe gekomen. Wel een aardader dus?

Oh ja als ik aan deze boeken denk voel ik me helemaal neerslachtig en chagrijnig worden, heb ze wel allemaal gelezen overigens (waarom toch :smiling_face_with_tear:)

Ja ik vind van wel. Je moet wel van langzame verhalen houden.

1 like

Laatst herlezen, vind het geweldig! Maar als je het langdradig vindt is het je boek niet denk ik.