Het algemene boekentopic #3

Juli, een beetje een matige leesmaand. Niks was goed maar ook niet heel slecht.

Ga als een rivier - Shelley Read :star::star::star:
Niet mijn schrijfstijl en type plot.

Hogere machten - Joost de Vries :star::star::star:
Het begin pakte me en daar had het wat mij betreft bij mogen blijven. Hoe verder het boek ging, hoe minder het werd.

Dochters van Sparta - Claire Heywood​:star::star::star:
Ik wilde iets uit griekse mythologie lezen en dit was geen goede keuze. Hier had ik eigenlijk meer van verwacht. Er wordt erg weinig introductie gegeven terwijl juist de achterliggende verhalen van alle personen zo interessant zijn en de motieven in dit boek verduidelijken.

De Gast - BA Paris :star::star::star:
Moet altijd wel een beetje gniffelen om de last minute plotwendingen van BA Paris. Er gebeurt altijd te veel in te veel pagina’s. Maar lekkere weglezer!

7 likes

Als je North Woods mooi vond, is Erfgrond van Maria Turtschaninoff ook echt een aanrader!

Miss is de Halloween Horror verhalen ook nog wel wat. Is samengesteld door Martijn Lindeboom.

1 like

Veel gelezen in juli door vakantie.

Later van Stephen king :star::star::star:
De donkere kant van Sally Diamond :star::star::star:
Middle of the night van Riley Sager :star::star::star:
De winnaar van Teddy Wayne :star::star::star:
Heartstopper 5 van Alice Oseman :star::star::star::star:
Oseenkop van Manik Sarkar :star::star::star::star:
Malma station van Alex Schulma​:star::star::star:
The god of the woods van Liz Moore :star::star::star:
The emotional eaters repair manual van Julie M Simon :star::star::star::star:
De hollander van Mathijs Deen :star::star::star::star:
Good neighbors van Sarah Langan :star::star::star::star:
Camp lanier van Sylvester Barzey :star::star::star::star:
How to solve your own murder van Kristin Perrin :star::star::star::star:

12 likes

Ik las dit zo en dacht echt, waarom zou je zoveel boeken uit een serie lezen als je het niks vindt hahah

Heb verder geen bijdrage want zit echt in een mega reading slump dit jaar :smiling_face_with_tear: ondertussen wordt de tbr lijst alleen maar langer en langer

1 like

Ik zit in mn Stephen King fase, heb de afgelopen weken 7 boeken verslonden! Ik haal ze allemaal bij de kringloop dus lees ze niet in een bepaalde volgorde. Maar die man zuigt me echt een boek in!

5 likes

Mijn gelezen boeken van juli nog. Vooral ´Het schaarse licht´ vond ik heel goed (al vond ik ´Het achtste leven´ nóg beter).

6 likes

Leesupdate (in chronologische volgorde):

1. Begonnen in Het kamermeisje, vrij snel mee gestopt: knullig geschreven, oninteressante hoofdpersoon.
  2. Nieuwe maan uitgelezen. Classic Sarah Crossan, fijn geschreven. Drie sterren.
  3. Station Malma: mee gestopt, pakte me niet.
  4. Ossenkop in twee dagen uitgelezen, verslavend boek, mooie stijl, interessant perspectief. Vier sterren.
  5. Nu bezig in Ik kom hier nog op terug, ben al een eindje over de helft maar heb mijn mening nog niet echt klaar.
7 likes

Dus je komt er nog op terug?

17 likes

Mijn lijstje van juni en juli:

Ben nu ook aan het proberen of ik mijn boekenkast wat leger kan lezen. Dus boeken lezen waarvan ik vermoed dat ik ze niet perse wil houden zodat ik ze erna in een BookSpot kan neerzetten. Ben benieuwd of het lukt, want ik grijp toch wel makkelijker naar een ebook dan een fysiek boek.

6 likes

Leeslijstje juli :hibiscus: Een paar dikke boeken dit keer

Haruki Murakami - De stad en zijn onvaste muren :star: :star: :star: :star: :star:
Echt heel erg van genoten, het lijkt alsof er allemaal stukjes van eerdere boeken samenkomen in deze roman. Het maakt mij niks uit eigenlijk dat al zijn boeken op elkaar lijken want ik geniet enorm van de sfeer en het kabbelende en ik vind die droomwerelden heerlijk. :unicorn: :cat2: Ik zou aanraden dit boek in de winter te lezen trouwens

Janneke Siebelink - Soms sneeuwt het in april :star: :star: :star: :star:
Gaat over de WOII op Texel. Geen lichte kost en dat switchen tussen heden-verleden moet je van houden denk ik, maar ik vond het erg mooi. Hele fijne schrijfstijl. Verrassend debuut!

En ben nu bezig in In de mist van Golden Gate Park van Murat Isik. Die geeft me tot nu toe een beetje John Green vibes vanwege het :sparkles:mysterieuze aantrekkelijke meisje dat van lezen houdt :sparkles:waar de hoofdpersoon de hele tijd omheen draait denk ik.

8 likes

Haha, heerlijk jouw commentaar, vooral dat je nog meer overtuigd bent geen mannelijke auteurs meer te lezen. En nu toch benieuwd geworden naar ´Mama huilt harder´ :joy:

1 like

Mijn boeken van augustus. Het was toch wel een teleurstellende maand. Alleen Such a fun age kon ik niet wegleggen.

Nu bezig in Tomorrow, and tomorrow, and tomorrow. Tot nu toe valt-ie me een beetje tegen. Ik denk dat mijn verwachtingen iets te hoog lagen.

5 likes

Ook zo fan van de boeken van Nino Haratischwili? Geweldig vind ik ze!!! De volgende op de lijst is De kat en de generaal. Ken jij die?

4 likes

Ik heb er nog maar 2 gelezen, maar die vond ik zo goed, zo mooi geschreven ook. De kat en de generaal wil ik ook heel graag lezen!

3 likes

Net deze uit, aanrader. Goed geschreven en een fijne mix van een goed verhaal en personages met wie je mee kunt leven en enige luchtigheid/humor.

10 likes

Die wil ik ook graag lezen/ luisteren. Ik lees nu lief meisje, kwaad bloed van Holly Jackson met kobo plus, maar zo he wat zijn dat kleine letters. Bijna niet te lezen. En heel gek ik kan de lettergrootte niet aanpassen. Gelukkig wel op mijn tel, alleen vind ik dat minder fijn lezen.

1 like

Zijn er mensen die het boek de geniale vriendin gelezen heeft? Vonden jullie het de moeite waard? Lees het boek nu omdat die in de hebban top nog wat stond. Maar ik vind het zo langdradig ben nu op pagina 73.

Mijn boeken van juli:

• To Lie For - Chinouk Thijssen - en groepje vriendinnen doet auditie om toegelaten te worden tot de danscompetitie Street Academy. Maar dan ontvangen ze dreigbrieven van iemand die hen wil tegenhouden en valt er een dode…
    Leuk en spannend boek, leest makkelijk weg. Wel heel YA en niet súper diepgaand, al worden wel interessante hedendaagse thema’s aangehaald.
  • Het spontane liefdescontract - Courtney Walsh - Een restauranteigenaar zit in de schulden. Ze doet net of de beroemde ijshockeyspeler die ze tegen het lijf loopt haar vriend is voor goede PR. Hij kan ook wel een verbetering van zijn imago als bad boy gebruiken en speelt het spel mee. Dan komen er echte gevoelens om de hoek kijken…
    Leuke feelgood romance als je houdt van fake dating of sports romance. Ik heb hier echt heel erg van genoten!
  • Powerless - Lauren Roberts - Als Paedyn Gray per ongeluk een van de prinsen van het koninkrijk Ilya redt, komt er een einde aan haar anonieme leven als Nul. Ze wordt geselecteerd voor de Zuiveringsproeven, een levensgevaarlijke wedstrijd waarin Elites het tegen elkaar moeten opnemen.
    Fantasy YA. Niet heel speciaal: het zou zo een mix kunnen zijn tussen Hunger Games, The Prison Healer en Heks & Jager. Maar daardoor niet minder spannend, goed opgebouwde spanning en tussen de karakters. Leuk boek voor tussendoor.
  • Weer zo’n stom liefdesverhaal - Katelyn Doyle - Als een voormalig koppel elkaar weer ontmoet op een reünie gaan ze een weddenschap aan: degene die het lot van vijf stellen kan voorspellen krijgt gelijk over de liefde. Het vijfde stel? Dat zijn ze zelf.
    Molly Marks schrijft scenario’s voor Hollywood-romcoms, maar ze gelooft niet in de liefde. Fijne feelgood, leuke weddenschap en ook leuk voor bijv fans van Love, Rosie!
  • Laatbloeier - Mazey Eddings - De loterijwinst gooit het leven van Opal Devlin overhoop. Op zoek naar rust koopt ze een verwaarloosde bloemenkwekerij in Asheville. Maar haar plannen worden gedwarsboomd door de komst van Pepper Smith, de rechtmatige eigenaar. Gedwongen om samen te wonen, ontdekt dit onwaarschijnlijke paar met tegengestelde persoonlijkheden een connectie die ze nooit hadden verwacht
    Cozy romance op een bloemenfarm, fijne karakteropbouw en chemie maar ik was er niet enorm weg van.
  • De kleine baai in Kroatië - Julie Caplin - Een jonge vrouw gaat een zomer werken op een luxejacht in de Adriatische Zee, maar een van de gasten is de broer van haar beste vriendin, aan wie ze een enorme hekel heeft. Of zorgt de wrijving tussen hen dat de vonk toch overspringt?
    Heerlijke vakantielectuur met romantiek, baaien, en super leuk als je houdt van de serie Below Deck! Haar boeken zijn echt aanraders en je gaat echt mentaal ermee op vakantie (plus het is echt een leuk universum waar je karakters uit andere boeken nog eens tegenkomt en daar ben ik wel een sucker voor)
  • Spin the Dawn - Elizabeth Lim -Maia Tamarin’s grote droom is om de beste kleermaker van het land te worden, maar dat is geen optie voor vrouwen. Dan doet ze mee aan de wedstrijd om keizerlijke kleermaker te worden - verkleed als haar broer.
    Leuk, sprookjesachtig verhaal met magische elementen. Een soort Mulan meets Project Runway!
  • Gouden geheim - Wouter Rozema - Nathaniel Lewis, redacteur bij een roddeltijdschrift , krijgt van zijn baas de opdracht om met een sappige nieuwe scoop te komen. Hij besluit om zich voor te doen als rijkeluiskind en zo de high society van Londen te infiltreren. Tof debuut over een jongen die undercover gaat bij de riche nouveau, maar dan verliefd wordt op de bad boy van de society. Lekkere combinatie van roddels, gossip girl-vibes, romantiek en intrige.

Het was wel een goede leesmaand!

11 likes

Ja. Mijn advies: lekker mee stoppen, het wordt niet beter. Ik heb m gelezen in een tijd dat ik boeken gewoon altijd las en heb m één ster gegeven en dat doe ik echt zelden.

5 likes