Jammer, was er al bang voor. Gaat gewoon al 73 pagina’s over hoe zwaar ze het hebben. Dan ga ik een ander boek uitzoeken.
Ik heb vaker moeite om in een boek te komen als ik net een boek uit heb. Dacht misschien dat het daardoor kwam.
Beter. Ik probeer wat makkelijker te worden met stoppen in boeken als ik ze niks vind en wel een goede kans gegeven heb. Blijf het lastig vinden, maar recent met twee achter elkaar gedaan:
Sarah Addison - Other birds (vond het verhaal en de personages echt totaal oninteressant, bewust een paar reviews die het slecht vonden opgezocht en die bevestigden mijn beeld en toen gestopt)
EM Forster - A room with a view (houd wel van een klassieker, maar ik vond dit zulk oninteressant geneuzel en moeilijkdoenerij en gezeur van personages, kon het niet aan)
Vraag me dan wel af in hoeverre het aan het moment ligt. Recent ook veel goeds gelezen en dat het dan juist tegenvalt.
Zo zie je maar dat smaken verschillen, want ik was vanaf blz. 1 obsessed met die boeken! Dus niet in algemene zin een afrader, maar als de schrijfstijl je niet past dan zou ik het zeker niet doorlezen.
Mijn boeken van Juli:
Tonio - A.F.Th. van der Heijden - weggelegd na ongeveer 200 blz. Sprak me totaal niet aan.
Jagen, verzamelen, opvoeden - Michaeleen Doucleff - interessant concept, maar bij heel veel opvoedingsadviezen dacht ik: geen aanrader.
Confrontaties - Simone Atangana Bekono - dit vond ik niks. Het plot was heel mager, de personages weinig uitgediept en nauwelijks ontwikkeling en de schrijfstijl vond ik echt een verschrikking.
Een ladder naar de hemel - John Boyne - vermakelijk boek! John Boyne leest altijd heerlijk weg en dat kon ik wel gebruiken na drie tegenvallende boeken.
Grappig, Tonio vond ik dan weer zó mooi. Smaken verschillen dus inderdaad, gelukkig maar!
Ik vond het ook helemaal niks. Mocht je toch nog benieuwd zijn naar het verhaal dan kan je de serie eventueel proberen. Staat op NPO. Ik heb hem zelf niet gekeken, maar soms is een serie beter dan een boek.
Misschien de serie gaan kijken? Die vond ik echt prachtig namelijk
Oh ja dat past niet perse in het boekentopic maar alsnog.
Oh wist helemaal niet dat er een serie van was. Ik heb het boek ook gelzen en vond het wel erg goed 4 sterren gegeven.
Ik heb de serie per ongeluk een keer aangezet, omdat ik een soort van Iens miene mutte deed met series
Ik vond dat het gefilmd was zoals je een boek leest.
@Norma ik heb de boekenserie hier ook staan maar ben er nog niet aan toe gekomen. Wel een aardader dus?
Oh ja als ik aan deze boeken denk voel ik me helemaal neerslachtig en chagrijnig worden, heb ze wel allemaal gelezen overigens (waarom toch )
Ja ik vind van wel. Je moet wel van langzame verhalen houden.
Laatst herlezen, vind het geweldig! Maar als je het langdradig vindt is het je boek niet denk ik.
Oef elke keer als ik alle lijstjes voorbij zie komen kom ik weer tot de conclusie dat ik weer een maand geen boek uitgelezen heb…
Maar ondertussen wel goed op weg in de nieuwste Karin Slaughter, dus wie weet kom ik weer een beetje in de flow (en krijg ik weer wat focus). Ook weer even m’n ereader geupdate met boeken uit alle lijstjes, dus wel weer geïnspireerd om te lezen
Mijn ereader maakt regelmatig geen contact met lader en/of pc. Echt irritant. Het is niet de kabel, diverse geprobeerd. Ik wil echt geen nieuwe want deze is fijn (en niet meer verkrijgbaar). Buh.
Mijne gaat echt beter op zijn originele kobo-snoertje dan op andere snoertjes, ook als het snoertjes zijn geschikt voor data. Geen idee hoe het kan, maar kan dus verschil maken. Misschien iets om te proberen.
Misschien een open deur hoor, maar de ingang van het snoertje in je ereader al schoongemaakt? Soms als daar stof in zit is dat het probleem
Ja, dit is dus met de originele kabel ook.
Vanmiddag deed ie het bijvoorbeeld wel, zag daarna dat 1 deel (deel 1 ook helaas) van een serie niet was ge-upload dus ik deed net weer koppelen met pc maar nu zien ze elkaar hele tijd niet. Echt frustrerend.
@Chuckie ja, dat is stofvrij.
Hoera, er is contact haha
Vervelend. Het helpt bij mij ook als ik de kabel bij de ingang van de ereader vasthoud en iets naar boven druk. Er zal dus iets in het contact niet meer helemaal lekker zitten. Is wel irritant, want dan moet ik dus met een hand het snoertje vasthouden en met de andere de boeken overzetten vanaf mijn laptop, maar goed, dat gaat gelukkig snel.
Misschien heb je dit ook al geprobeerd maar bij mij maakt het ook nog uit welke usb-poort ik gebruik. De ene doet het eigenlijk altijd maar de andere poort is altijd afwachten. En inderdaad ook nog verschil per kabel.
Bedankt allemaal. Nu lijkt het weer te lukken, dus weer helemaal goed voor een tijdje (tot de boeken uit zijn)