Het algemene boekentopic #3

Oef elke keer als ik alle lijstjes voorbij zie komen kom ik weer tot de conclusie dat ik weer een maand geen boek uitgelezen heb…

Maar ondertussen wel goed op weg in de nieuwste Karin Slaughter, dus wie weet kom ik weer een beetje in de flow (en krijg ik weer wat focus). Ook weer even m’n ereader geupdate met boeken uit alle lijstjes, dus wel weer geïnspireerd om te lezen

4 likes

Mijn ereader maakt regelmatig geen contact met lader en/of pc. Echt irritant. Het is niet de kabel, diverse geprobeerd. Ik wil echt geen nieuwe want deze is fijn (en niet meer verkrijgbaar). Buh.

Mijne gaat echt beter op zijn originele kobo-snoertje dan op andere snoertjes, ook als het snoertjes zijn geschikt voor data. Geen idee hoe het kan, maar kan dus verschil maken. Misschien iets om te proberen.

1 like

Misschien een open deur hoor, maar de ingang van het snoertje in je ereader al schoongemaakt? Soms als daar stof in zit is dat het probleem

2 likes

Ja, dit is dus met de originele kabel ook.
Vanmiddag deed ie het bijvoorbeeld wel, zag daarna dat 1 deel (deel 1 ook helaas) van een serie niet was ge-upload dus ik deed net weer koppelen met pc maar nu zien ze elkaar hele tijd niet. Echt frustrerend.

@Chuckie ja, dat is stofvrij.

Hoera, er is contact haha

2 likes

Vervelend. Het helpt bij mij ook als ik de kabel bij de ingang van de ereader vasthoud en iets naar boven druk. Er zal dus iets in het contact niet meer helemaal lekker zitten. Is wel irritant, want dan moet ik dus met een hand het snoertje vasthouden en met de andere de boeken overzetten vanaf mijn laptop, maar goed, dat gaat gelukkig snel.

1 like

Misschien heb je dit ook al geprobeerd maar bij mij maakt het ook nog uit welke usb-poort ik gebruik. De ene doet het eigenlijk altijd maar de andere poort is altijd afwachten. En inderdaad ook nog verschil per kabel.

1 like

Bedankt allemaal. Nu lijkt het weer te lukken, dus weer helemaal goed voor een tijdje (tot de boeken uit zijn)

2 likes

Veel lees-plezier!

3 likes

Fijn! Oplossing voor een volgende keer kan ook nog zijn om boeken via wifi over te zetten.

1 like

Sinds kort de schrijver Blake Pierce ontdekt. Zijn boeken gaan vooral over vrouwelijke hoofdpersonages die werkzaam zijn als o.a. Profiler/Agent bij de F.B.I

Mocht je de serie Criminal Minds goed vinden, dan is deze schrijver echt een aanrader.

Mijn favorieten zijn de Riley Paige reeks, Ella Dark en de Jessie Hunt boeken.

3 likes

Ik begrijp niet zo goed hoe het kan dat er in boeken spelfouten staan, zoiets word toch gecontroleerd?

Ja, door mensen en mensen maken fouten. Soms leest men gewoon ergens overheen.

4 likes

Schrijft hij alleen boeken met vrouwelijke hoofdpersonen? Weird

Doet me denken aan die Reddit r/MenWritingWomen

2 likes

Ja dat begrijp ik, alleen word het toch niet door maar 1 persoon gedaan?
Het komt een beetje slordig over :upside_down_face: Ben nu een boek van Stephen King aan het lezen, zijn boeken worden door miljoenen mensen gelezen, dan is een schrijffout een beetje slordig toch?

2 likes

Volgens bookmate/reddit

1 like

Wat kut dat dan blijkbaar de analyse van de uitgever is dat een boek over vrouwen beter verkoopt als het van een mannelijke auteur is dan met een vrouwelijke naam er op 🫠

Edit: okee nee sorry unisex naam!

image

Gewoonlijk wordt iets nog nagelezen door een redacteur in een eerder proces en dan nog een persklaarmaker, het is dus vaak niet zo dat er nog een handvol aan mensen het hele werk doorspit. Al weet ik natuurlijk niet hoe dat zit bij zo’n grote publicatie als King, maar dan nog, vaak zijn het maar een paar mensen, en dan is één onopgemerkte spelfout op de minstens honderdduizend woorden die een boek van Stephen King heeft op zich niet heel vreemd, denk ik.

2 likes

Ik vind het wel tof, meestal gaan boeken over mannen bij de F.B.I maar in dit geval gaat het over sterke vrouwelijke personages.

1 like

@DaintyDream had een story op insta over je laatste vier toegevoegde boeken aan je TBR, leek me wel een leuke om hier te doen/delen:

En jullie?

10 likes