Het algemene boekentopic #3

Leuk!

8 likes

Hmm ik doe dat eigenlijk niet zo vaak. Maar dit is mijn lijstje:

8 likes

Oh ja leuk! Ik gebruik die TBR o.a. als naslagwerk voor als ik in de bieb sta en geen inspiratie heb, dus ik zet er van alles op dat enigszins interessant klinkt (vanuit recensies, dit topic enz). Soms denk ik als ik later de synopsis lees ook echt: huh, hoezo wilde ik dit lezen

12 likes

Ik durf mijn TBR nooit te gebruiken, krijg er een soort van anxiety van dat anderen dan zien wat ik wil lezen, terwijl ik het misschien nooit doe of zo :joy: En ik wil niet dat die boeken meetellen in mijn totaal aantal boeken, dus ik heb een besloten groep met alleen mezelf die ik als TBR gebruik.

5 likes

Haha dit was de mijne

5 likes

Ik sla ook inderdaad altijd van alles op wat ik online tegenkom, soms hier, maar bijvoorbeeld ook zoals de laatste 2 omdat ik die tegenkwam in een recensie van een bekende op GR van het boek dat ik gisteren uit heb gelezen (Dark Matter) als vergelijkbaar maar beter. Of ik ze dan ook echt ooit ga lezen weet ik niet, maar is fijn om een lange lijst met opties te hebben :smile:

3 likes

image
Deze, ik denk echt alleen maar erop gezet omdat ik ze op social media voorbij heb zien komen want het zegt me nu al niet meer zoveel haha
Als iemand me persoonlijk iets aanraadt dan onthoud ik het meestal wel

3 likes

Ik ben nu bezig in Blue Sisters en ben echt de hele tijd emo. Echt een prachtig boek

3 likes

3 likes

Leuk, wist niet dat zij een nieuw boek had. Ga ik ook lezen.

2 likes

Grappig, hier ook Blue Sisters op mijn lijstje staan. Zag m laatst op het vliegveld liggen maar hij was te dik voor in mijn handbagage.

4 likes

Ik heb geen TBR, tenzij je de 588 ongelezen boeken op m’n ereader meetelt.

3 likes

Wat een leuk idee!

4 likes

Ja, en wel nu!

Ik vond het niet zo. Boek leest fijn, Van Essen schrijft goed, het begin vond ik sterk, het einde ook, maar alles ertussenin: nee. Door het einde krijgt het middenstuk meer zeggingskracht, maar zo op zichzelf vond ik er niet veel aan. Veel uitleg in dialogen, flauwe grapjes, veel geneuzel en speculatie, gewoon niet echt interessant. Had soms echt een beetje het gevoel dat ik waar het om inhoud ging een probeersel van een aspirant-auteur las in plaats van een gepubliceerd boek. Ben wel nog benieuwd naar zijn andere boeken, want De goede zoon beviel me wel goed.

Nu trouwens bezig in een Bookazine van Libelle dat ik op straat vond, best een grappig concept (De schoonmoeder van Sally Hepworth).

4 likes

2 likes

Tips van @Fruitcake en @Marquez, en The Rachel Incident heb ik ook van hier, geloof ik!

6 likes

Children of blood and bone vond ik erg leuk! Zou die zeker lezen. Het is al wel even geleden hoor, maar ik dacht dat het wel wat lijkt op het vervloekte hart van Rima Orie. Maar misschien heb je die al wel gelezen

En leuke lijstjes allemaal! Ga weer wat dingen onthouden. @Briseis heel benieuwd wat je van die bundel vind

2 likes

Die ken ik ook nog niet, gaat ook op de lijst :smile:

1 like

Ik zet zoveel boeken op mijn tbr. En dan staat mijn tel nog vol met screenshots

4 likes

Ik heb eigenlijk maar een heel beperkte TBR, maar 22 boeken. Moet daar eigenlijk wel meer gebruik van maken, want ik was van het grootste deel allang vergeten dat ik die wilde lezen.

3 likes