Het algemene boekentopic #3

Veel lees-plezier!

3 likes

Fijn! Oplossing voor een volgende keer kan ook nog zijn om boeken via wifi over te zetten.

1 like

Sinds kort de schrijver Blake Pierce ontdekt. Zijn boeken gaan vooral over vrouwelijke hoofdpersonages die werkzaam zijn als o.a. Profiler/Agent bij de F.B.I

Mocht je de serie Criminal Minds goed vinden, dan is deze schrijver echt een aanrader.

Mijn favorieten zijn de Riley Paige reeks, Ella Dark en de Jessie Hunt boeken.

3 likes

Ik begrijp niet zo goed hoe het kan dat er in boeken spelfouten staan, zoiets word toch gecontroleerd?

Ja, door mensen en mensen maken fouten. Soms leest men gewoon ergens overheen.

4 likes

Schrijft hij alleen boeken met vrouwelijke hoofdpersonen? Weird

Doet me denken aan die Reddit r/MenWritingWomen

2 likes

Ja dat begrijp ik, alleen word het toch niet door maar 1 persoon gedaan?
Het komt een beetje slordig over :upside_down_face: Ben nu een boek van Stephen King aan het lezen, zijn boeken worden door miljoenen mensen gelezen, dan is een schrijffout een beetje slordig toch?

2 likes

Volgens bookmate/reddit

1 like

Wat kut dat dan blijkbaar de analyse van de uitgever is dat een boek over vrouwen beter verkoopt als het van een mannelijke auteur is dan met een vrouwelijke naam er op 🫠

Edit: okee nee sorry unisex naam!

image

Gewoonlijk wordt iets nog nagelezen door een redacteur in een eerder proces en dan nog een persklaarmaker, het is dus vaak niet zo dat er nog een handvol aan mensen het hele werk doorspit. Al weet ik natuurlijk niet hoe dat zit bij zo’n grote publicatie als King, maar dan nog, vaak zijn het maar een paar mensen, en dan is één onopgemerkte spelfout op de minstens honderdduizend woorden die een boek van Stephen King heeft op zich niet heel vreemd, denk ik.

2 likes

Ik vind het wel tof, meestal gaan boeken over mannen bij de F.B.I maar in dit geval gaat het over sterke vrouwelijke personages.

1 like

@DaintyDream had een story op insta over je laatste vier toegevoegde boeken aan je TBR, leek me wel een leuke om hier te doen/delen:

En jullie?

10 likes

Leuk!

8 likes

Hmm ik doe dat eigenlijk niet zo vaak. Maar dit is mijn lijstje:

8 likes

Oh ja leuk! Ik gebruik die TBR o.a. als naslagwerk voor als ik in de bieb sta en geen inspiratie heb, dus ik zet er van alles op dat enigszins interessant klinkt (vanuit recensies, dit topic enz). Soms denk ik als ik later de synopsis lees ook echt: huh, hoezo wilde ik dit lezen

12 likes

Ik durf mijn TBR nooit te gebruiken, krijg er een soort van anxiety van dat anderen dan zien wat ik wil lezen, terwijl ik het misschien nooit doe of zo :joy: En ik wil niet dat die boeken meetellen in mijn totaal aantal boeken, dus ik heb een besloten groep met alleen mezelf die ik als TBR gebruik.

5 likes

Haha dit was de mijne

5 likes

Ik sla ook inderdaad altijd van alles op wat ik online tegenkom, soms hier, maar bijvoorbeeld ook zoals de laatste 2 omdat ik die tegenkwam in een recensie van een bekende op GR van het boek dat ik gisteren uit heb gelezen (Dark Matter) als vergelijkbaar maar beter. Of ik ze dan ook echt ooit ga lezen weet ik niet, maar is fijn om een lange lijst met opties te hebben :smile:

3 likes

image
Deze, ik denk echt alleen maar erop gezet omdat ik ze op social media voorbij heb zien komen want het zegt me nu al niet meer zoveel haha
Als iemand me persoonlijk iets aanraadt dan onthoud ik het meestal wel

3 likes

Ik ben nu bezig in Blue Sisters en ben echt de hele tijd emo. Echt een prachtig boek

3 likes