Het algemene boekentopic #3

Moeilijk opzeggen bij Storytel heb ik nog nooit ervaren. Ik luister vaak een paar maanden en dan zeg ik het weer op (als ik weer even meer podcasts luister). En een tijdje later dan neem ik het vaak weer opnieuw, dus ik heb echt wel meerdere keren opgezegd

Edit: verder hebben ze altijd best snel nieuwe boeken. Het zoeken in de app naar inspiratie vind ik niet altijd even makkelijk, dus het helpt als je zelf weet wat je wil luisteren, dan vind je dat prima

1 like

Ik gebruik eigenlijk alleen de site om boeken te downloaden, hoe werkt de app dan precies? Want je moet het format van het boek alsnog omzetten toch om het op je kobo te zetten?

1 like

Huh nee dit gaat echt heel makkelijk en kun je met een druk op de knop gewoon zelf opzeggen. Al vaak gedaan haha!

1 like

Zul je zien: mijn houtje-touwtje-oplossing met het snoertje van mijn ereader werkt nu ook niet meer. Maar wel een superhandig alternatief gevonden om het via wifi te doen als je Calibre gebruikt:

In Calibre staat bovenin, naast voorkeuren, Verbinden/delen. Wanneer je daarop klikt kun je kiezen om de inhoudsserver aan te zetten. Hierbij wordt een ip-adres (999.999.9.99) en een poort (meestal 8080, maar kan bijv. ook 9090 zijn) opgegeven. Je hoeft niks aan instellingen te wijzigen.

Vervolgens typ je op je e-reader/ipad in de webbrowser je ip-adres in met erachter :8080 (of :9090) en dan zit je in je Calibre bieb en kun je door op “epub” te klikken de boeken downloaden.

6 likes

Ik gebruik niet echt een tbr lijstje maar dit zijn de nieuwste 4 boeken die op mijn ereader staan die ik nog wil lezen.

2 likes

Zou je mij een code voor storytel kunnen dm’en?

Fijn om te horen dat er juist veel hier zijn die er wel blij mee zijn! Is ook altijd lastig om af te gaan op de reviews online want dat zijn toch vaak juist de mensen die klagen en niet de mensen die gewoon tevreden zijn ermee dus ik ga het gewoon eens proberen!

1 like

ohh echt handig dit haha

Ik heb net in één ruk Waar ik liever niet aan denk van Posthuma gelezen. Ik vond het zo mooi en zo goed en zo pijnlijk pff. Heb eigenlijk spijt dat ik het in één keer gelezen heb, wil het snel weer herlezen denk ik.

4 likes

Van storytel heb ik momenteel geen code helaas! Alleen van BookBeat en Nextory Heb m wel aangevraagd dus misschien komt ie nog, maar dat durf ik niet te beloven

2 likes

Die eerste volgens mij omdat ik meer andere genres wilde lezen en haar tegen kwam als legendarische science fiction auteur.
De 2e was een “Best book of 2023” van een booktuber?
De andere 2 geen idee meer haha, ik heb een tijdje geprobeerd om in de notes bij te houden waar ik een tbr vandaan had of waarom ik hem had toegevoegd. Dat was heel fijn maar heb ik helaas niet volgehouden.

1 like

Irina Touw op Youtube heeft een link in de beschrijving staan van haar laatste video voor 30 dagen gratis Storytel

1 like

Dankje! :blush:

2 likes

Ik heb net It van Stephen King uitgelezen.
Het was pittig, ruim 900 pagina’s, de laatste 200 vond ik erg langdradig en deed me beseffen dat ik niet perse weer zo’n dik boek hoef te lezen de eerste tijd.
Daarentegen vond ik de karakters goed uitgediept en de details van het boek waren zoals altijd met King erg tof. Desalniettemin, de laatste pagina’s, de ontknoping eigenlijk, was wat lastig doorkomen.

1 like

Ik ben nu halverwege De Camino, wordt ‘ie nog een beetje spannend? :yawning_face:

1 like

Iemand bekend met dit boek?

Ja. Jaaaaarenlang gebruikt om mijn monitor op te hogen … Ik heb niet het idee dat het echt te doen is om te lezen, maar dapper als iemand dat wel probeert/lukt.

14 likes

Mwah. Er zit wel nog een ontknoping in, maar als je echt alleen leest omdat je op zoek bent naar spanning, nee niet echt.

Deze staat al jaren op me te wachten om gelezen te worden :sweat_smile:

2 likes

Ja, intens. Het is een tijdje geleden, vond het tof maar heb niet de illusie dat ik het ook maar voor de helft echt begrepen heb. Vond de vier en een halve minuut gang (ofzo) fragmenten het interessantst.

1 like

Ik vond dat echt een heel leuk en spannend boek. Maar ik geloof dat ik daarmee op het forum in de minderheid ben.

3 likes