Ik werk bij een bieb en mijne ging als een van de eerste over en manman gedoe! Het is inderdaad landelijk en dan moet steeds de KB het oplossen. Hopelijk voor jullie werkt het over een paar dagen weer, want het is heel vervelend!
Wat vind je er deze keer van?
Niet heel enthousiast. Heel warrig en onsamenhangend en eigenlijk heb ik best wat stukken overgeslagen omdat het me niet kon boeien. Jammer want ik had hoge verwachtingen haha! Blame Reddit.
Ah jammer.
Ja dat vind ik ook! Ik vond de beschrijvingen van de gang wel heel erg tof en hou ook wel van zulke rare dingen. Maar waar anderen heb hebben over fenomenaal of waanzinnig, denk ik, meh.
Ik ga alvast mijn gelezen boeken droppen hier, want dat staat toch al een soort van vast haha
AUGUSTUS
- Last of the Dragorn (#8) - Philip C. Quaintrell
- A Clash of Fates (#9) - Philip C. Quaintrell
I DID IT! De hele Echoes Saga achter elkaar gelezen, negen boeken totaal haha. Ik heb intens genoten. 🥹 Ik neem nu even afscheid van deze wereld (Verda), de prequels zijn later aan de beurt.
Oh en ik hoop deze nog toe te voegen, maar dan moet ik even flink doorlezen:
- The Way of Kings (#1) - Brandon Sanderson
(het is een reread en de serie verdient een miljoen sterren dus ja)
Ik zit nu nog maar op 25% dus heb nog genoeg te gaan. Ik hoop hem dus deze maand uit te lezen en dan in de maanden september, oktober en november de drie andere delen. Dan ben ik in december klaar voor Wind and Truth, deel vijf die dan uitkomt.
Voor de mensen die such a fun age/zon leuke leeftijd hebben gelezen, is helemaal prima van cecilia rabess wel een tip. De voorkant van het boek ziet er uit als een romcom en de flaptekst geeft mij dat idee ook wel. Alleen is het niet een romcom maar een interessant verhaal over of het mogelijk is om een relatie aan te gaan met iemand die politiek gezien totaal anders denkt. Het boek leest vlot weg en het hoofdpersonage is goed neergezet. Misschien dat de personages soms wat beter uitgediept had kunnen worden maar als je ziet wat er allemaal voorbij komt in dit boek is dat een klein dingetje.
Ik ben toch maar begonnen met Engels te gaan lezen. Zo veel meer keuze in boeken, het moest er toch van komen.
Ik vind het best wel lastig moet ik toegeven, nu kom ik erachter dat er best veel woorden zijn die ik moet opzoeken omdat ik ze niet ken.
Het is echt lerend lezen nog, hopelijk zal dat wat meer relaxed lezen worden nog.
Wat goed en leuk! Ik weet niet of je toevallig een e-reader hebt of al overweegt er een te kopen maar ik hoor van mensen dat ze dat heel fijn vinden met Engelse boeken omdat je dan het woord kan aanklikken en je een definitie krijgt. En ik weet natuurlijk niet welk niveau je Engels is, maar bij meer plotgedreven boeken hoef je misschien ook niet elk woord te kennen om de strekking van het verhaal te begrijpen en van het boek te genieten. En dan leer je er evengoed van!
Ja ik heb een ereader, wist helemaal niet van die functie af
Ga t meteen proberen!
Ja, dat is echt een heel fijne functie! Ik lees bijna alleen maar Engels, maar gebruik die functie ook nog regelmatig Kan zijn dat je het woordenboek nog wel even apart moet downloaden.
En hoe meer je leest, hoe makkelijker het wordt. Misschien beginnen met wat makkelijkere boeken om erin te komen?
Ik weet niet of dit hier helemaal thuis hoort, maar mijn bieb is overgestapt op het systeem van bibliotheek.nl en sindsdien kan ik niet meer inloggen en ook geen nieuw wachtwoord aanvragen. Hebben andere mensen ervaring met dit systeem? Moet ik nu naar mn bieb om dit op te lossen of moet dat via bibliotheek.nl ?
Dit is een landelijk ding, alle bibliotheken gaan een voor een over! Je kan het beste even contact opnemen met je eigen bieb, die moeten het weer via de KB regelen. Maar volgens mij hebben ook alle biebs een voor een de bijbehorende problemen haha.
Succes!
Fijn om te weten dat het overal mis gaat ! Ik zal binnenkort eens binnenlopen en vragen hoe het zit.
Ik ben hier vorig jaar ook mee begonnen, in het begin vond het zooo langzaam gaan en wilde ik het opgeven. Gelukkig niet gedaan, des te meer je het doet des te sneller en makkelijker het gaat.
Ja bij de bieb kan dit wel gefikst worden! Ik had dit ook en had daar al iets over gepost. Voor de mensen die wel in de app zitten maar niet kunnen reserveren, even uitloggen en opnieuw inloggen. Grote kans dat het dan wel lukt.
Ik heb al maanden een leesdip en vind dat zo jammer. Voorheen las ik elke dag. Hopelijk zit ik snel weer in een fijn boek.
Ik weet niet wat je redenen voor een dip zijn maar mij hielp het erg om mn vrienden/hier op het forum te vragen om hun favoriete “makkelijk te lezen” boeken met minder dan 250 pagina’s. Lekker overzichtelijk.