Lekker veel gelezen deze maand vanwege vrije dagen en lekker weer!
Murat Isik - In de mist van Golden Gate Park

Ik heb dit geloof ik al eerder gezegd, maar ik vond deze wat tegenvallen. Ik blijf erbij dat het een beetje een John Green-ish verhaal is, wat niet erg is, maar ik had er meer van verwacht. Het was ook veel te dik! En ik hou van dikke boeken maar niet als het saai is.
Coco Mellors - Cleopatra en Frankenstein

Alle personages zijn onuitstaanbaar en doen constant domme dingen maar daardoor is het juist zeer vermakelijk haha, ik vond het echt heerlijk weglezen.
Alex Schulman - De Overlevenden

Hier heb ik ook al over gepost, dikke aanrader! Het einde gaf me kippenvel.
Oscar Wilde - The picture of Dorian Gray

Ik pak niet zo snel dit soort klassiekers want ik vind het vaak taai of snap de
diepe bedoeling
ervan niet goed, maar ik zag een leuke uitgave van deze bij de boekhandel liggen en had hem daardoor meegenomen. En ik vond het echt fantastisch.
Coco Mellors - Blue Sisters

Omdat ik Cleopatra & Frankenstein leuk vond had ik ook meteen zin om deze te lezen maar ik had er misschien iets langer mee moeten wachten. Want als je teveel van dit soort ‘millenialliteratuur’ achter elkaar leest ga je toch wat met je ogen rollen als het gaat over het zoveelste ultraknappe model met een drugsverslaving. Maar desondanks las deze ook heerlijk weg. Gewoon een fijne schrijfstijl.
Patrick Modiano - Zondagen in Augustus

Kent iemand deze auteur? En welk boek van hem is een aanrader? Het verhaal zelf vond ik mwah en de structuur ook wat moeizaam maar ik was echt blown away door de schrijfstijl. Echt heel mooi en precies zoals ik graag lees, met veel omschrijvingen van de sfeer, omgeving, kleuren, geuren etc.
Colm Toibin - Brooklyn

Ook dit verhaal vond ik niet per se heel sterk of boeiend maar ik vond het wel heel leuk om te lezen over een Ierse jonge vrouw in de jaren 50. Ik wil het vervolg hierop ook graag nog lezen.
Ann Napolitano - Lieve Edward

Het boek heeft 2 verhaallijnen en springt steeds heen en weer. Dat vind ik in historische romans vaak goed werken maar hier niet zo. De verhaallijn van Edward na de crash vond ik interessant, maar de hoofdstukken tussendoor in dat vliegtuig over al die random mensen vond ik echt niet boeiend. Het laatste deel vond ik ook zwak. Maar ik kon het echt niet wegleggen, heb het heel snel uitgelezen en het is goed geschreven. Ik wil haar nieuwe boek daardoor ook graag lezen.
En nu heb ik even geen boek dus als iemand nog een online bieb tip heeft dan hoor ik dat graag