Het algemene boekentopic #3

De boeken van Sarah Crossan? Lezen als een trein, weinig woorden, wel inhoudelijk ook interessant.

3 likes

Deze maand weer 2 boeken gelezen. Voelt altijd weinig vergeleken met wat hier gepost wordt, maar ben alsnog blij, want heb echt een paar jaar gehad dat misschien twee boeken per jaar las.

Dark Matter van Blake Crouch - 3,5 :star: - wel vet gedaan, maar het hoofdpersonage stond me tegelijk ook tegen, witte middelbare kerel die de wijsheid in pacht heeft

A Gathering of Shadows van V.E. Schwab - 4 :star: - Lila is wel heel erg ‘not like other girls’, maar desondanks toch een spannend verhaal (en fijn dat ze niet heel cliché dat toernooi won, daar was ik een beetje bang voor).

Nu deel 3 van Shades of Magic, ben benieuwd

11 likes

Veel korte verhalen, dat was lekker makkelijk en vermakelijk op vakantie. Ben nu bezig in deel 5 van Outlander. Inmiddels weer aan het werk, dus veel minder tijd om te lezen.

4 likes

Ik ben Woodworm aan het lezen, goed jouw rating te zien!!

2 likes

Lekker veel gelezen deze maand vanwege vrije dagen en lekker weer!

Murat Isik - In de mist van Golden Gate Park :star: :star: :star:
Ik heb dit geloof ik al eerder gezegd, maar ik vond deze wat tegenvallen. Ik blijf erbij dat het een beetje een John Green-ish verhaal is, wat niet erg is, maar ik had er meer van verwacht. Het was ook veel te dik! En ik hou van dikke boeken maar niet als het saai is.

Coco Mellors - Cleopatra en Frankenstein :star: :star: :star: :star:
Alle personages zijn onuitstaanbaar en doen constant domme dingen maar daardoor is het juist zeer vermakelijk haha, ik vond het echt heerlijk weglezen.

Alex Schulman - De Overlevenden :star: :star: :star: :star:
Hier heb ik ook al over gepost, dikke aanrader! Het einde gaf me kippenvel.

Oscar Wilde - The picture of Dorian Gray :star: :star: :star: :star:
Ik pak niet zo snel dit soort klassiekers want ik vind het vaak taai of snap de :sparkles:diepe bedoeling :sparkles: ervan niet goed, maar ik zag een leuke uitgave van deze bij de boekhandel liggen en had hem daardoor meegenomen. En ik vond het echt fantastisch.

Coco Mellors - Blue Sisters :star: :star: :star:
Omdat ik Cleopatra & Frankenstein leuk vond had ik ook meteen zin om deze te lezen maar ik had er misschien iets langer mee moeten wachten. Want als je teveel van dit soort ‘millenialliteratuur’ achter elkaar leest ga je toch wat met je ogen rollen als het gaat over het zoveelste ultraknappe model met een drugsverslaving. Maar desondanks las deze ook heerlijk weg. Gewoon een fijne schrijfstijl.

Patrick Modiano - Zondagen in Augustus :star: :star: :star:
Kent iemand deze auteur? En welk boek van hem is een aanrader? Het verhaal zelf vond ik mwah en de structuur ook wat moeizaam maar ik was echt blown away door de schrijfstijl. Echt heel mooi en precies zoals ik graag lees, met veel omschrijvingen van de sfeer, omgeving, kleuren, geuren etc.

Colm Toibin - Brooklyn :star: :star: :star:
Ook dit verhaal vond ik niet per se heel sterk of boeiend maar ik vond het wel heel leuk om te lezen over een Ierse jonge vrouw in de jaren 50. Ik wil het vervolg hierop ook graag nog lezen.

Ann Napolitano - Lieve Edward :star: :star: :star:
Het boek heeft 2 verhaallijnen en springt steeds heen en weer. Dat vind ik in historische romans vaak goed werken maar hier niet zo. De verhaallijn van Edward na de crash vond ik interessant, maar de hoofdstukken tussendoor in dat vliegtuig over al die random mensen vond ik echt niet boeiend. Het laatste deel vond ik ook zwak. Maar ik kon het echt niet wegleggen, heb het heel snel uitgelezen en het is goed geschreven. Ik wil haar nieuwe boek daardoor ook graag lezen.

En nu heb ik even geen boek dus als iemand nog een online bieb tip heeft dan hoor ik dat graag :blush:

9 likes

Ik heb Kinderen van de Rivier bijna uit via de biebapp en die is echt prachtig!

1 like

Het perfecte huwelijk en Haar nieuwe vriend luisterde ik in de auto. Beide een beetje voorspelbaar (maar daar zoek ik mijn luisterboeken ook wel op uit). Haar nieuwe vriend had op het einde nog een voorval die ik niet verwacht had, vandaar 3 sterren, anders waren het er 2 geweest. Wat ik dan wel weer leuk vond aan dit boek is dat er in het begin 2 losse verhalen zijn die ergens op 3kwart van het boek samenkomen, al heb je wel eerder een vermoeden hoe ze gelinkt zijn aan elkaar.

Ik zie je bij het meer en Elke zomer daarna vond ik echt leuk geschreven feelgood boeken waar ook nog iets van een verhaal in zat. Heb ze beide echt snel uitgelezen omdat ik het boek maar niet kom wegleggen.

De bloemist en De bigamist vind ik beide ook wel aanraders voor degene die opzoek zijn naar thrillers die makkelijk weglezen. Beiden hadden een interessant plot.

4 likes

Heel goede leesmaand gehad! M’n doel was op vakantie veel lezen en dat is gelukt. Weinig echte aanraders. Alleen we zijn allemaal wel eens moe, mooie combi van kennis en biografisch.
Oh wacht en de straat van kaat vond ik geweldig, maar denk dat dat komt omdat het over opbouwwerk gaat en dat ook mijn werk is.

5 likes

Het was een fijne leesmaand, met zowel verrassingen (In het oog en Het jaar dat Shizo Kanakuri verdween) als teleurstellingen (Wat je van bloed weet, Tomorrow x3 en Funny Story).

Shizo Kanakuri heb ik op vakantie tijdens lange autoritten geluisterd, en daar was dat toch wel het perfecte boek voor.

Wat je van bloed weet vond ik heel simpel geschreven, soms bijna cringy. Ik vind het aan de ene kant hard om daar zo over te oordelen, want het is een heftig verhaal, dat, van wat ik heb begrepen, gebaseerd is op het leven van de schrijver. Aan de andere kant is het opgevoerd als roman.

Mama Lee vond ik heel indrukwekkend. Wel heb ik me geërgerd aan het feit dat ze vindt dat iedereen zijn of haar biologische ouder(s) kan vinden, als je maar echt je best doet. Dat is natuurlijk makkelijk gezegd als journalist, met invloedrijke en bekende personen in je netwerk. Ook mocht het deel over haar relatie die strandde 100 pagina’s korter.

Ik luister nu Niets ontgaat ons (Janke Reitsma). De thema’s (psychische problematiek, verwaarlozing van onder andere een baby) vind ik echt misselijkmakend, dus het duurt wat langer voor ik hier doorheen ben.

Verder ga ik nu beginnen in Lessons in Chemistry.

5 likes

Ik heb deze maand meer gelezen dan ik door had!

In Europa stond al 5 jaar in m’n kast en wilde ik graag lezen, maar zag er wel tegenop. Nu eindelijk uit gelezen. Was alsnog even doorzetten, maar ik vind de afwisseling van persoonlijke verhalen en feiten uit de geschiedenis heel interessant en prettig lezen.
De Stad is ook non-fictie en vooral een aanrader voor mensen die in Amsterdam wonen/gewoond hebben en interesse hebben in hedendaagse geschiedenis.

De buurtwinkel van tweede kansen vond ik heerlijk om te lezen. Een simpel verhaal zonder ingewikkeld plot, maar echt van genoten. Heb ik vaak bij Zuid-Koreaanse boeken, ik kan er niet helemaal de vinger opleggen wat het is.

Het Weeshuis is eigenlijk 2,5 ster, maar heb het naar boven afgerond. Vond deze fijn om als luisterboek te luisteren, want het is makkelijk te volgen, maar het is verder geen hoogdravend verhaal.

Citroeninkt was ik door verrast: een aangrijpend verhaal en ik vond het heel mooi geschreven, voornamelijk ook de hoofdstukken als kind. Vond het knap hoe ze de ervaring en denkwijze van het kind op papier heeft gezet zonder dat het heel kinderlijk geschreven is.

10 likes

Vakantie gehad, dus lekker doorgelezen!

De eerste 2 delen van de trilogie van Tove Ditlevsen vond ik heel mooi en ontroerend.

Mama Lee vond ik ook fijn om te lezen, ben het wel eens met @Lorem, maar ben toch op 4 sterren uitgekomen (dat is bij mij ‘mooi, aanrader’).

Drift viel me helaas een beetje tegen. Ik heb mixed feelings over dit boek, sommige stukken waren prachtig en andere hadden ook wel weggelaten kunnen worden.

Ik ben nu bezig in het laatste deel van Tove Ditlevsen!

8 likes

Our share of night is best een dik boek maar nu ik hem uitheb wil ik hem eigenlijk opnieuw lezen omdat het dan een compleet ander boek is. Echt zo knap geschreven!

10 likes

IMG_3192
Maar 3 boeken deze maand! Het komt omdat ik een boek aan het lezen ben die ik eigenlijk niet zo leuk vind maar ik wil hem toch uitlezen, maar ik kan mezelf moeilijk motiveren.

7 likes

Augustus

The Berry Pickers heeft me emotioneel beschadigd :thumbsup: echt janken
Sorrow and bliss zou 5 sterren zijn als het iets minder gezeur over het huwelijk was geweest

11 likes

Veel gelezen deze maand, want heb een operatie achter de rug waardoor ik niet mobiel ben
Zaten helaas niet echt enorme parels tussen.

Al het blauw van de hemel vond ik wel lekker weglezen, maar was ook erg voorspelbaar

5 likes

Echt een leuke leesmaand! Heb van alle boeken genoten en Waar ik liever niet aan denk is een nieuwe favoriet!!

En A Kiss Before Dying vond ik ook leuk, ik lees niet zo vaak dit soort boeken (dit was een beetje murder mystery) maar ik vond het echt vermakelijk, en het zat heel goed in elkaar en was goed geschreven. Wil wel vaker zulke boeken lezen! :smiley:

6 likes

De school voor afgeschreven kinderen heb ik deze maand niet gelezen. Geen idee hoe het kan dat er staat dat ik die in augustus heb gelezen

5 likes

Een paar hele goede boeken gelezen deze maand.
Ik kijk uit naar het vervolg van ´De onzichtbaren´.

7 likes

Haha ik vind het wel grappig dat je dit zegt want ik heb zelf juist echt een hekel aan schrijvers die 5 pagina’s lang doen over 1 ding te omschrijven :joy: zo zie je wel dat boeken heel persoonlijk zijn qua smaak.

4 likes

Mijn boeken van augustus, was een plezierige maand!

7 likes