Het algemene boekentopic #3

3 hele fijne boeken afgelopen maand! Such a fun age en Book Lovers zijn hier welbekend.

How Lucky vind ik echt een aanrader! Ik heb hem geluisterd, dus hoe hij leest weet ik niet, maar de verteller van het luisterboek (Engelstalig) was echt perfect.
De hoofdpersoon heeft een fysieke beperking/aandoening waardoor hij niet (duidelijk) kan praten en hij gebruikt een rolstoel. Hij ziet op een dag vanaf zijn veranda een jonge vrouw meegenomen worden die later vermist blijkt. Hij probeert vervolgens te helpen de vrouw op te sporen en de dader te achterhalen, maar door zijn beperkingen wordt hij niet gauw serieus genomen (zelfs door de politie niet) dus dat is nogal een uitdaging.
Ik vond het erg tof omdat je als het ware in zijn hoofd zit, en zo ervaart hoe mensen op je reageren als je buiten de norm valt/in een rolstoel zit, en dat gecombineerd met een spannend thrillerverhaal. De hoofdpersoon is ook echt heel likeable, vond hem echt lief en heel grappig, en alle andere karakters zijn ook erg leuk.

11 likes

Ik ben Island of Sea Women aan het lezen en wow wat een prachtig boek. Ben nu bijna op 2/3 denk ik. Historie, vriendschap, een beetje mysterie. Ik grijp echt elk vrij moment aan om lekker te lezen. Zo fijn om helemaal in een boek te duiken. Snowflower and the Secret Fan van de zelfde auteur vond ik ook prachtig.

3 likes

Gelezen boeken in augustus

8 likes

Weten jullie toevallig of ik via bol.com ook een ebook cadeau kan doen aan iemand? Vind op hun site vooral over de cadeaukaart, maar ik wil juist een specifiek ebook voor een vriendin kopen. Maar als ik het koop, is het natuurlijk gelinkt aan mijn account.

1 like

Ik ben Een klein leven aan het lezen en ik wist niet dat dit zo heftig was. Ik ben er blind in gegaan, ik wist alleen dat het een tranentrekker zou zijn, maar ik vind het echt heel heftig. Ik heb gisteren zelfs getwijfeld of ik m verder wil lezen, ik was getriggerd en best van slag.
De nieuwsgierigheid wint het denk ik wel, maar vandaag even niet verder lezen.

1 like

Ik weet niet hoe ver je bent in het boek, maar als je er aan het begin al door getriggerd wordt zou ik niet verder lezen eerlijk gezegd. Want het wordt er niet minder op zeg maar :smiling_face_with_tear:

7 likes

De boeken die ik afgelopen maand heb gelezen, ik was op vakantie en heb daar lekker veel kunnen lezen. Mijn favorieten waren Four Seasons in Japan, The Last Murder at the End of the World en Here we go again. Voor de rest lekkere vakantie weglezers. Ik ben nu bezig in Words of Radiance van Brandon Sanderson, ik wil de hele Stormlight Archives herlezen voordat het nieuwe boek uitkomt.

4 likes

Ik ben op blz 500 ongeveer…maar wil wel graag weten hoe het afloopt dus ik denk dat ik wel verder ga lezen.

Ik zoek weer een reeks waar ik me echt weer in kan verliezen, het liefst detective achtig. Ik lees momenteel Samuel Bjork. Iemand een tip voor iets vergelijkbaars? Ja vast duizenden detective series maar ik kan nog niet vinden wat me echt enthousiast maakt. Bij voorkeur lees ik in het Engels.

2 likes

Ik vind mj arlidge heerlijk om te lezen

4 likes

De ‘Erika foster’ boeken van Robert Bryndza :100:

6 likes

Hjorth & Rosenfeldt’s serie De Bergmankronieken vind ik tot nu toe een aanrader (ben bij deel 3 v/d 8 boeken). Even wennen aan de schrijfstijl en heftige thematiek. De eerste delen staan op Kobo Plus.

3 likes

Jaa deze!

1 like

Heb die boeken van Samuel Bjork meteen op mijn want-to-read gezet, klinken goed!
Als ik de beschrijving zo lees vind je de D.I. Callanach serie van Helen Fields en de Frieda Klein serie van Nicci French misschien wel wat (als je die nog niet gelezen hebt, zijn niet echt niche boeken :sweat_smile:)

2 likes

Oh dit is top want ik ken er geen van jullie tips! :male_detective: ik ga op onderzoek uit. Ga morgen 8 dagen op vakantie dus perfect om lekker detective series te lezen. @kika ja zijn boeken lezen lekker weg, het is ook geen niche hoor maar dat maakt niet uit. Ik lees van fantasy tot Murakami maar ik vergeet de tijd echt bij detectives.

1 like

Ik ben op ongeveer 30% van reminders of him van Colleen Hoover, omdat ik me heb laten opnaaien door Booktok. Ik ben nog niet echt overtuigd. Ik ga het boek sowieso uitlezen want ik doe niet aan half werk, maar gaat het nog tof worden?

Dit is het eerste boek wat ik van Colleen Hoover lees (de Nederlandse variant), maar ik vind haar schrijfstijl ook niet zo lekker weg lezen

Dit is een van de weinigen van Colleen die ik heb gelezen, schrijfstijl is niet helemaal top maar het verhaal vond ik wel mooi.

3 likes

Ik heb nog nooit zo veel gehuild bij/met/over een boek als bij Een klein leven. Ik heb het boek vanmorgen uitgelezen.
All the feelings. Heel intens.

7 likes

Check out this book on Goodreads: Tale of the Heart Queen Tale of the Heart Queen (Artefacts of Ouranos, #4) by Nisha J. Tuli | Goodreads
Waarom heeft dit boek al recensies terwijl het pas eind november uit komt? Ook van mensen die zeggen dat het zo’n perfect einde van de serie is.

1 like

Reviewers krijgen ‘t eerder van de uitgever