Het algemene boekentopic #3

Ik was niet de persoon die om tips vroeg, maar heb Zeg maar Agaath door jouw antwoord bij de bieb gehaald en het is zo’n leuk boek! Ben er pas net in begonnen, maar het is nu al super leuk. Bedankt voor de tip!

3 likes

Iemand hier de Priest serie gelezen?
Of is dit echt een no-go?

Is er iemand die het boek the guest van emma cline heeft liggen en aan me wilt verkopen?

Kan er alleen 1 op vinted vinden uit frankrijk en dat vind ik echt zonde. Moet hem lezen voor mijn boekenclub.

2 likes

Net het boek de kant van Ada gelezen van Peter Middenkoop. Het is blijkbaar een vervolg op een ander boek van hem, jij bent van mij dat gaat over een man met een gezin die een jong meisje heeft verkracht en vermoord. Na dertien jaar word hij opgepakt en in het boek word die periode beschreven.

In dit boek lezen we de kant van zijn vrouw, heeft ze iets geweten, dat hij de moordenaar was of niet? En hoe reageren de mensen in het dorp op haar en haar kinderen.

Ik vind het een naargeestig verhaal waarbij je heen en weer geslingerd word tussen begrip, meeleven, afgrijzen, verbazing, onbegrip, afschuw en weet ik veel. Het is een erg dun boekje maar ik vond dat niet zo erg want erg fijn om te lezen is het niet. Het is erg beklemmend. Is er hier iemand die hem ook heeft gelezen?

Weet iemand hoe dit kan?

Als ik erop klik en ik ga tellen kom ik op 36 boeken en toch staat hier 37. Ik heb al gecheckt of iets per ongeluk op read 2 times staat maar dat is niet zo.
Geen ramp natuurlijk dat het er zo staat maar ik vind het wel irritant eigenlijk.

1 like

Heb je misschien bij het editen van de data van boeken eentje dubbel ingevoerd?

1 like

Zo te zien niet, tenminste dat zie ik niet als ik klik op de gelezen boeken.
Misschien moet ik morgen even op de pc kijken in plaats van op de app, soms zie je dan meer. Fingers crossed :crossed_fingers:

2 likes

Ik heb voor m’n verjaardag “waar ik over praat als ik over hardlopen praat” van Murakami gekregen. Zijn een soort van essays, in elk geval persoonlijke verhalen van hem over hardlopen, wanneer hij “besloot” schrijver te worden etc. En ik vind hem toch zo’n ongelooflijk vervelend figuur :joy::joy::joy: ik erger mij helemaal groen en geel aan hoe hij schrijft over wat hem in z’n leven allemaal “overkomt”, over hoe hardwerkend en ijverig hij is. Ik weet niet wat het is maar ik kan hem niet uitstaan in deze essays :joy:

4 likes

Ik heb hetzelfde, ook 1 boek te veel. Ben er nog niet achter hoe dat kan.

1 like

Bij mij was het een tijdje terug een bug. Iedere keer als ik een boek uit had deed de app het niet goed bijwerken. Probeerde ik hem nog een keer op finished te zetten en dan had ik hem dubbel. Volgens mij heb ik het toen opgelost door de datas na te gaan van de boeken met de read datum

2 likes

Precies dit had ik ook! Via de app werkte het totaal niet een hele tijd. Via de pc zag ik daarna dat er voor een paar boeken van die buggy periode telkens twee data waren opgeslagen en kon ik dat aanpassen.

2 likes

Het is mij gelukt! Bij een boek stond toch dat ik 'm 2 keer gelezen had (zoals bij @Saudade). Kon ik in de app niet zien maar op de pc wel.

2 likes

Ik werd om 3 uur wakker en kon niet stoppen met denken over I who have never known men. Ik was gisteravond tot halverwege gekomen. Dus ik ben het net maar midden in de nacht gaan uitlezen?

Wat een meesterwerk

Bedankt @degene(n) die het tipte(n) hier

7 likes

Aaaah ik heb deze vorige week gelezen en vond ‘m zo slecht :joy:

Mening met spoilers:

Ik vind het echt te makkelijk om zo’n verhaal/over zo’n bizarre wereld te schrijven zonder enige uitleg over hoe het zo gekomen is. Het is zo onlogisch?! WHERE DID EVERYONE GO? En hoe de hoofdpersoon bijvoorbeeld een heel formele, uitgebreide woordenschat heeft maar tegelijkertijd de meest basic dingen niet weet.
Er zat zo veel herhaling in en het bouwde nergens naartoe.
Ik lees veel reviews dat het zo’n feministisch verhaal is, ik vond er echt NIKS feministisch aan, behalve dat het letterlijk (noodgedwongen) alleen vrouwen zijn, ze maken echt weinig groei door en kijken nog steeds heel nostalgisch naar relaties met mannen, vond de hele groepsdynamiek vrij ouderwets/seksistisch. Dat er een aantal vrouwen vrijwel direct als ze de kans krijgen met elkaar een relatie aangaan las ik meer omdat ze iets/iemand om intiem mee te zijn misten (zoiets wordt er ook over gezegd) dan dat ze per se met een vrouw willen zijn. Oh en dat alles al in de intro gespoiled wordt vond ik ook jammer :sweat_smile:

Ik kon hier gewoon niet overheen kijken haha. Maar het krijgt bijna alleen maar 5 sterren reviews dus ik ben duidelijk in de minderheid. Wat vond jij er zo goed aan?

4 likes

Ik ben begonnen aan de serie van Sarah J Maas ‘glazen troon’ en vind het heeeerlijk. Maar ga nu tussendoor ‘boek der deuren’ lezen, ben benieuwd. Zit heerlijk in het zonnetje op mijn dakterras dus kom maar door.

7 likes

Heeft iemand funny story van emily henry gelezen? Ik heb nog geen enkel boek van haar gelezen, maar heb zin in een pageturner/romcom zoals the unhoneymooners ofzo! Voldoet deze daar een beetje aan? Entertaining, fijn geschreven?

2 likes

Ik heb die niet gelezen maar wel andere boeken van haar en ze lezen allemaal lekker weg, heb the unhoneymooners ook gelezen dus denk dat je haar boeken wel leuk zal vinden!

1 like

Ik vind Funny Story haar leukste boek, dus ik zou hem zeker proberen!

1 like

Ik heb Funny Story ook nog niet gelezen, maar alle andere van Emily Henry wel. Vergeleken met boeken van Christina Lauren hebben ze altijd 10% serieus onderwerp vs 100% romcom zoals the Unhoneymooners, maar leest wel lekker weg!

1 like

ahaha bedankt voor deze review, dit zijn allemaal dingen waar ik me ongetwijfeld aan zou ergeren dus deze gaat van m’n tbr :joy:

1 like