Het algemene boekentopic #3

Ja ik heb t probleem dat ik nog te veel andere boeken in huis heb die ik wil lezen haha

Heel leuk. Ik ben lid geworden.

1 like

Ik heb net de hele set Throne of Glass gekregen en nu weet ik niet in welke volgorde ik het moet gaan lezen :joy:

Heb al zoveel manieren voorbij zien komen. En vooral door die discussie over wanneer je The Assassin’s Blade het beste kan lezen, twijfel ik zo erg.

En dan ook nog die eventuele tandem read.

Heb ook echt jarenlang niet echt gelezen (op Harry Potter en A Court of Thorns and Roses na) dus duik ook meteen in een serie.

Ik ben bezig in Zes miljoen stappen - Over de Pacific Crest Trail door Amerika door Lies Dieben, het is een reisverslag en zo leest het ook.
Vooralsnog vind ik het niet erg fijn lezen, de schrijfstijl vind ik niet erg mooi. Als reisverslag leuk, maar doet wel onder in vergelijking met andere zelfde soort achtige boeken?

1 like

Leuk!!!

2 likes

Mij gaat het deze maand ook zo. Ben sinds afgelopen vrijdag wel weer wat aan het lezen, maar die krijg ik vandaag niet meer uit.

1 like

Heb je Het zoutpad en de vervolgen al gelezen?

1 like

Ja, die vond ik wel leuker dan dit.

1 like

Moet je even terug scrollen, ik heb wild gelezen. Gaat ook over de pct. Vind het een erg leuk boek.

1 like

Dat ga ik die hierna lezen.

1 like

Ik ben fan van King! Ik kan me in (de meeste) boeken echt helemaal verliezen.

Op dit moment bezig met Heksenuur van Anne Rice, lekkere spooky season vibes!:mage:

5 likes

Jeeej leuk, graag gedaan!!

3 likes

Ik vond het zoutpad echt super leuk, maar dat tweede boek (wilde stilte ?) vond ik echt niet te doen. Onsamenhangend gezever. Heb het na 1/3 opgegeven. Heb het derde deel wel hier liggen en twijfel of ik die ga lezen (biebboek). Die gaat weer over wandelen dus ik hoop dat die leuk is, maar dat tweede boek heeft mijn zin in boek 3 echt een beetje getemperd. Terwijl toen ik het zoutpad uit had ik dacht dat ik al die boeken zou gaan verslinden.

1 like

Ik vond het laatste deel weer echt veel beter, meer in de sfeer van het eerste deel. Dus zou het een kans geven.

2 likes

Ik vond The Year of Magical Thinking echt een verschrikkelijk boek. Ik heb mij er doorheen moeten worstelen omdat ik per se boeken wil uitlezen maar ik heb er een maand over gedaan en daardoor niet veel andere boeken gelezen :sob:

Boy Parts daarentegen vond ik geweldig :100:

Cyberpunk, omdat ik fan ben van het spel en het audioboek was ingesproken door de voice acteur maar het was niet echt een goed verhaal.

8 likes

jaa ik ben er nu in bezig, en ik denk steeds, dit is een klassieker waar iedereen lyrisch over was, maar ik voel het totaal niet. Soms volg ik helemaal niet waar ze het nou precies over heeft, of dat er een soort dubbele lading in zit of zo die ik dan mis. Verder voel ik me emotioneel totaal niet betrokken bij dit verhaal. Op Goodreads zag ik ook nog veel mensen die het name droppen heel irritant vonden.

3 likes

en @Janniebeton Omg haha ik kan mij hier echt niets bij voorstellen. Ik vond dat ZO mooi en goed (en hartverscheurend) heb echt het halve boek gehuild

Ja dat had ik wel meer verwacht. Ik vond het in die documentaire van haar wel heel verdrietig, maar bij het boek voel ik echt niks tot nu toe. Al kan ik me wel voorstellen dat als je in een vergelijkbare situatie zit, het heel herkenbaar is en je meer meeleeft.

1 like

Hoewel The Assasin’s Blade een prequel is zou ik als ik jou was gewoon beginnen met boek 1. Er zijn misschien wat dingen die je dan al weet (waarvan je één ding als wat groter kan zien), maar tegelijkertijd betekenen de verhalen wel meer omdat je de MC dan al kent.

Tandem read van Empire of Storms en Tower of Dawn kan ik me nog wel voorstellen, maar lijkt me wel gedoe als je net weer begint met lezen. Sowieso hoef je daar nog niet echt over na te denken toch haha, eerst de andere 5 boeken :sweat_smile: - Ik heb het zelf met publication order gedaan (dus eerst EoS en dan ToD) omdat ik ze las toen ze uitkwamen en vond dat gewoon prima. Het enige ding is dat EoS een vrij grote cliffhanger heeft en je dan dus nog eerst ToD moet lezen voordat je aan Kingdom of Ash kan beginnen en enige duidelijkheid krijgt over de cliffhanger. Voor de rest maakt tandem read wel of niet echt weinig uit.

3 likes