Het algemene boekentopic #3

Jeeej leuk, graag gedaan!!

3 likes

Ik vond het zoutpad echt super leuk, maar dat tweede boek (wilde stilte ?) vond ik echt niet te doen. Onsamenhangend gezever. Heb het na 1/3 opgegeven. Heb het derde deel wel hier liggen en twijfel of ik die ga lezen (biebboek). Die gaat weer over wandelen dus ik hoop dat die leuk is, maar dat tweede boek heeft mijn zin in boek 3 echt een beetje getemperd. Terwijl toen ik het zoutpad uit had ik dacht dat ik al die boeken zou gaan verslinden.

1 like

Ik vond het laatste deel weer echt veel beter, meer in de sfeer van het eerste deel. Dus zou het een kans geven.

2 likes

Ik vond The Year of Magical Thinking echt een verschrikkelijk boek. Ik heb mij er doorheen moeten worstelen omdat ik per se boeken wil uitlezen maar ik heb er een maand over gedaan en daardoor niet veel andere boeken gelezen :sob:

Boy Parts daarentegen vond ik geweldig :100:

Cyberpunk, omdat ik fan ben van het spel en het audioboek was ingesproken door de voice acteur maar het was niet echt een goed verhaal.

8 likes

jaa ik ben er nu in bezig, en ik denk steeds, dit is een klassieker waar iedereen lyrisch over was, maar ik voel het totaal niet. Soms volg ik helemaal niet waar ze het nou precies over heeft, of dat er een soort dubbele lading in zit of zo die ik dan mis. Verder voel ik me emotioneel totaal niet betrokken bij dit verhaal. Op Goodreads zag ik ook nog veel mensen die het name droppen heel irritant vonden.

3 likes

en @Janniebeton Omg haha ik kan mij hier echt niets bij voorstellen. Ik vond dat ZO mooi en goed (en hartverscheurend) heb echt het halve boek gehuild

Ja dat had ik wel meer verwacht. Ik vond het in die documentaire van haar wel heel verdrietig, maar bij het boek voel ik echt niks tot nu toe. Al kan ik me wel voorstellen dat als je in een vergelijkbare situatie zit, het heel herkenbaar is en je meer meeleeft.

1 like

Hoewel The Assasin’s Blade een prequel is zou ik als ik jou was gewoon beginnen met boek 1. Er zijn misschien wat dingen die je dan al weet (waarvan je één ding als wat groter kan zien), maar tegelijkertijd betekenen de verhalen wel meer omdat je de MC dan al kent.

Tandem read van Empire of Storms en Tower of Dawn kan ik me nog wel voorstellen, maar lijkt me wel gedoe als je net weer begint met lezen. Sowieso hoef je daar nog niet echt over na te denken toch haha, eerst de andere 5 boeken :sweat_smile: - Ik heb het zelf met publication order gedaan (dus eerst EoS en dan ToD) omdat ik ze las toen ze uitkwamen en vond dat gewoon prima. Het enige ding is dat EoS een vrij grote cliffhanger heeft en je dan dus nog eerst ToD moet lezen voordat je aan Kingdom of Ash kan beginnen en enige duidelijkheid krijgt over de cliffhanger. Voor de rest maakt tandem read wel of niet echt weinig uit.

3 likes

Thanks! :pray:

Leuk! Ik vind dat echt een leuke serie. Ik denk dat je het beste kan beginnen met throne of glass. Assessins blade maakt meer indruk als je deze als 4de boek leest. Ik heb het toen als eerste gelezen en vond het daardoor saai.

1 like

Ik vind het objectief wel mooi geschreven maar ik merk dat ik gewoon niks met de schrijfster heb en dat ze mij vaak irriteert. De stukken die echt over rouwen ging vond ik wel mooi maar de rest (echt 75%) vond ik meer alsof ik een heel saai dagboek aan het lezen was van iemand die zichzelf vooral heel belangrijk vindt.

4 likes

9 likes

Waarom is het altijd zo dat ik eerst maanden moet wachten op gereserveerde boeken bij de bieb en ze dan ineens allemaal binnen een paar dagen binnenkomen terwijl ik nu ook al in een ander dik boek bezig ben, stresss :dizzy_face:

14 likes

Veel gelezen, best veel tegenvallers. Volgens mij had iemand hier ook Leave the World Behind gelezen?

Visjes vond ik echt een leuk cute zomerboek, over een dichter (Joost Oomen) die op een Italiaans eiland gaat proberen een vis te vangen met een gedicht đŸ„čđŸ«¶đŸ»

9 likes

Ik een tijd terug, maar ik vond het echt geweldig haha! Grappig want verder hebben we wel dezelfde smaak (bijna dezelfde ratings voor the god of the woods, i’m glad my mom died, the devil and mrs davenport en the carrow haunt :smile:)

2 likes

Ik ook! Ik vond hem ook goed. De film vond ik dan wel weer tegenvallen. Echt zo’n verhaal wat beter werkt als boek.

1 like

Goede leesmaand gehad :blush: het lijkt alsof ik lees sneller en meer lees, nu ik een ereader heb.

Ik vond My Best Friend’s Exorcism heel tof. Ik dacht dat hij gimmicky zou zijn, maar hij was echt goed geschreven. Veel referenties naar de jaren 80, maar niet in your face zoals bij sommige andere boeken. En hij was eng, maar niet tĂ©. Ik wil nu ook zijn andere boeken lezen en ik ga op zoek naar andere horrorboeken. Iemand nog tips?

8 likes

Ik vond van grady hendrix the southern book clubs guide to slaying vampires heel erg goed.

1 like

September goede lees maand gehad

These Witches don’t burn - Isabel Sterling :star::star::star::star:
The pumkin spice cafe - Laurie Gilmore :star::star::star::star:
Het negende huis - leigh Bardugo :star::star::star::star::star:
Duivelsvlucht - Leigh Bardugo :star::star::star::star::star:
Wintereiland -Jenny Colgan :star::star::star:
Buurtsupermens - Sayaka Murata :star::star::star:
De raven jongens - Maggie stiefvater :star::star::star::star::star:
Hof van mist en woede - Sarah J Maas :star::star::star::star:
Meneer Putmans ziet het licht - Hendrik Groen :star::star::star:
We solve murders - Richard Osman :star::star::star::star::star:

Verder was ik bezig in I was a teenage slacher. Maar ben net over de helft en kom er niet doorheen.

9 likes

Twee goede boeken gelezen deze maand, beide heel verschillend. Vooral ÂŽJaag je ploeg over de botten van de dodenÂŽ vond ik erg goed.

7 likes