Het algemene boekentopic #3

Ik luister veel boeken om mee in slaap te vallen, dan vind ik boeken met korte waargebeurde verhalen heel fijn! Zoals bijvoorbeeld Lieke Hesters over haar werk bij de politie of Kees van der Spek die verschillende losse zaken behandeld.

Hebben jullie hier nog fijne voorbeelden van? Dus elk hoofdstuk een losstaand verhaal eigenlijk.

2 likes

Op de spoedeisende hulp van Heleen Lameijer, Bijna niets gebeurt toevallig van Tamar Bot (vond ik een beetje een zeikboek maar wel goed om mee in slaap te vallen

3 likes

Mariette middelbeek heeft er verschillende geschreven

1 like

ik vond deze echt geweldig!

2 likes

Ik heb dit ook op dit moment! Ben nu net iets over de helft. Ik ben er helemaal ingezogen, ik droom er ook heel veel over, maar soms wordt het opeens te veel en dan moet ik het weg leggen. Heb jij hem inmiddels al uit?

1 like

Er is ook zoiets over het onderwijs; Die ene leerling, heet het volgens mij.

2 likes

Het is wel al een tijd geleden dat ik deze heb gelezen, maar ik ben het helemaal met je eens! Het voelde ook een beetje alsof ze denkt dat ze voor ‘domme’ lezers schrijft, alles meerdere keren uitleggen en herhalen.

1 like

Er mag weer gestemd worden op de Grote Vriendelijke 100! (Is voor kinderboeken)
Ik moet echt even nadenken welke vijf boeken ik ga kiezen. Zijn er nog meer hier die veel met kinderboeken hebben?

8 likes

Jaa leuk ik ga weer stemmen! Maar ik moet ook eerst nog even nadenken welke boeken het gaan worden er zijn zoveel goede kinderboeken.

3 likes

Ik lees nu Dark Matter van Blake Crouch en het is zo anders en fascinerender dan elk ander boek dat ik ooit gelezen heb. Echt goed gedaan, kan ook echt niet stoppen met lezen.
Is een sci-fi thriller waarin iemand gekidnapt wordt, meer kan ik ook niet vertellen want dat verklapt het al te veel haha. Maar echt een aanrader ook voor mensen die niet per se van sci-fi houden.

11 likes

Ik ben nu op 25% van hof van doorns en rozen en ik vind er eigenlijk helemaal niet zo heel veel aan. Ik ben super opgehyped door vriendinnen & TikTok maar dit is helemaal mijn genre niet

2 likes

Hij is echt leuk idd! Filmtip als je van dat thema houdt: Coherence

Er is blijkbaar ook een serie van Dark Matter, maar heb m nog niet gezien

2 likes

Leuk! Heb ook gestemd!
Er zijn zoveel leuke, niet al mijn favorieten stonden er tussen overigens.

4 likes

Toen ik met de serie begon moest ik ook heel erg wennen, omdat ik nog nooit echt fantasy had gelezen, maar ben toch door gaan lezen.

As we speak ben ik de laatste 100 bladzijden van A Court of Silver Flames aan het lezen.

Ik vond het uiteindelijk echt geweldig! Ga hierna ook meteen beginnen aan de andere boekenseries van SJM.

2 likes

Oké dan bikkel ik nog even door haha

2 likes

Ik zou er mee stoppen, het begint kut maar wordt nog veel kutter.

9 likes

@Neusklem Ja mee eens helaas. Ik vond het begin van deel 1 nog wel oké, maar het werd steeds minder. Zelfs boek 2 nog een kans gegeven, maar kon het na ongeveer een derde van het boek gewoon niet meer aan.

2 likes

Op welke heb je gestemd?

1 like

Gruffalo, Fiet wil rennen, Dromer, Help een verrassing en Kikker en Pad ( verhalenbundel) ( dit is meer jeugdsentiment).

3 likes

Oh leuke tip! Ik lees niet zo veel science fiction (wel hier en daar wat specifieke/dystopische sci-fi/klassiekers) maar wil het wat meer proberen want eigenlijk vind ik het vaak heel leuk!

4 likes