Het algemene boekentopic #3

Leuk! Heb ook gestemd!
Er zijn zoveel leuke, niet al mijn favorieten stonden er tussen overigens.

4 likes

Toen ik met de serie begon moest ik ook heel erg wennen, omdat ik nog nooit echt fantasy had gelezen, maar ben toch door gaan lezen.

As we speak ben ik de laatste 100 bladzijden van A Court of Silver Flames aan het lezen.

Ik vond het uiteindelijk echt geweldig! Ga hierna ook meteen beginnen aan de andere boekenseries van SJM.

2 likes

Oké dan bikkel ik nog even door haha

2 likes

Ik zou er mee stoppen, het begint kut maar wordt nog veel kutter.

9 likes

@Neusklem Ja mee eens helaas. Ik vond het begin van deel 1 nog wel oké, maar het werd steeds minder. Zelfs boek 2 nog een kans gegeven, maar kon het na ongeveer een derde van het boek gewoon niet meer aan.

2 likes

Op welke heb je gestemd?

1 like

Gruffalo, Fiet wil rennen, Dromer, Help een verrassing en Kikker en Pad ( verhalenbundel) ( dit is meer jeugdsentiment).

3 likes

Oh leuke tip! Ik lees niet zo veel science fiction (wel hier en daar wat specifieke/dystopische sci-fi/klassiekers) maar wil het wat meer proberen want eigenlijk vind ik het vaak heel leuk!

4 likes

@Max @Rever ow typisch want ik lees op internet en vanuit mijn vriendinnen best veel reacties welke in de richting gaan van wat @Michonne ook zegt. Dat boek 1 even inkomen was.

Ik denk dat ik voor mezelf een bepaalde grens ga bedenken qua percentage. Vind ik het dan nog steeds niet leuk, dan stop ik ermee. Maar boeken niet uitlezen zit niet echt in mijn natuur

3 likes

Ik vond zelf de volgende boeken wel beter, maar het is nog steeds niet perse heel goed geschreven, maar wel heel vermakelijk. Heb alles van SJM met plezier gelezen, maar toen was ik wel een stuk jonger. Lees nu wel evengoed alles wat nog uitkomt haha.

5 likes

Daar had ik ook op gehoopt inderdaad, maar was voor mij helaas niet het geval haha. Maar smaken verschillen natuurlijk, misschien is het voor jou wel nog een kwestie van inkomen!

2 likes

Ja, Fiet wil rennen! Ik heb daar ook een paar keer op gestemd in de hoop dat er meer goede prentenboeken in de lijst komen. Ik moet nog bedenken waar ik op ga stemmen, keuze uit zoveel goede kinder- en jeugdliteratuur!

1 like

Ik heb gestemd op:

• Juniper van Monica Furlong
  • Maar eerst ving ik een monster van Tjibbe Veldkamp en Kees de Boer
  • Jij bent de liefste van Hans en Monique Hagen (En er is net een Friese vertaling uitgebracht onder de titel do bist de leafste en ook in het Fries is het een parel)
  • Kelderkind van Kristien Dieltiens
  • De Hongerspelen van Suzanne Collins

Het zijn niet super recente titels maar ik vind al deze boeken nog steeds absolute aanraders. Heb jij al een keuze kunnen maken? Zo ja welke zijn het geworden?

3 likes

Ik heb gestemd op:

• Samen thuis van Stephanie Parsley Ledyard
  • Samen hier van Oliver Jeffers
  • Wees Lucy van Astrid Boonstoppel
  • De blaadjesdief van Alice Hemming
  • Vandaag komen we niet meer thuis van Enne Koens
3 likes

Ik heb gestemd op
Films die nergens draaien - Yorick Goldewijk
Lampje - Annet Schaap
Pluk vd Petteflet - Annie M.G. Schmidt
Ronja de Roversdochter - Astrid Lindgren
De Gebroeders Leeuwenhart - Astrid Lindgren

:heart: kinderboeken / jeugdliteratuur

5 likes

Ik heb gestemd op:

Lampje van Annet Schaap
Films die nergens draaien van Yorick Goldewijk
De kloof van Jan Terlouw
Torens van februari van Tonke Dragt
De brief voor de koning van Tonke Dragt

Love kinderboeken. Heb laatst nog Mot en de metaalvissers gelezen en die was ook top.

5 likes

Moeilijk kiezen!

Ik heb gestemd op:
Hasse Simonsdochter (Thea Beckman)
Heksenkind (Monica Furlong)
Alfabet (Charlotte Dematons)
De ridder zonder billen (Levina Van Teunenbroek)
Het eiland van olifant (Leo Timmers)

Edit: ik las trouwens dat er een biografie over Thea Beckman geschreven werd, ben benieuwd.

6 likes

Voor als je op zoek bent naar een feelgood/romcom boek is open-minder wel een tip. Dat boek is geschreven door Chloe Seager en is vertaald door Anna Livestro.

Een van de hoofdpersonages heeft al 9 jaar een monogame relatie maar haar vriend wil een open relatie ze wil hem niet kwijt dus gaat ze er in mee. Op haar eerste date zit ze te huilen op de wc als ze Fliss ontmoet. Zij heeft een open relatie en haar vriend wil graag exclusief zijn na 3 jaar. Beide vrouwen vinden het ingewikkeld en houden contact om elkaar vragen te stellen over hoe zo’n relatievorm nu werkt.

Ik heb het boek nog niet helemaal uit maar omdat ik het uitgangspunt zo leuk vind en het ook nog eens prima te lezen is wilde ik toch alvast dit boek delen.

Velvet publishers brengt trouwens over 2 dagen weer een nieuw boek uit het eerste boek van de Velvet vintage serie. Het heet De derde vrouw van Natalie Clifford Barney en dit boek is voor het eerst naar het Nederlands vertaald door Saskia Taggenbrock. Ik ben hier wel benieuwd naar. Kent iemand dit boek toevallig al? Hier nog een interview met de uitgevers over het boek.

@Foucher heb jij lang leve het kwaad van Sarah Reed Brennan gelezen? Ik vind dit verhaal zo vaag opgeschreven dat ik er maar mee gestopt ben. Ik ben benieuwd wat jij er van vindt. Dit is trouwens het eerste boek wat ik van haar heb gelezen en ik denk ook meteen de laatste.

3 likes

Nav jouw tip had ik het boek van jacqueline harpman gekocht. Heel indrukwekkend, dank voor de tip!

1 like

Nee nog niet, had hem wel op mijn TBR staan!

2 likes