Dacht al dat ik de enige was. Ik verwacht echt niet veel van romance boeken behalve beetje makkelijk vermaak, maar dit was echt all over the place en helemaal niet pakkend.
Ik had precies hetzelfde. Begrepen echt niet waarom dit zon populair boek is. En er is zelfs een vervolg!
Ik heb hem klaarliggen als mn volgende boek, het klonk lekker herfst achtig. Na deze recensies ga ik toch iets anders uitzoeken
Oktober:
The very secret society of irregular witches - Sangu Mandanna Echt een feelgood boek.
The Nix - Nathan Hill (
) Ik was een beetje bang dat als ik deze las, ik in een diep gat zou vallen want ik heb Wellness van Nathan Hill al uit en vond dat een fantastisch boek. Hoge verwachtingen dus van the Nix en misschien is het daarom tegengevallen. Vond de ontknoping van het plot niks, de verhaallijnen net wat lang en denk ook zeker 1 verhaallijn te veel, thema’s minder interessant. Maar los daarvan: goed geschreven, duidelijk veel research en heb er ook wat van geleerd.
Ja echt onbegrijpelijk. Op TikTok is het echt een ding. Geloof niet dat die mensen een groot referentiekader hebben
Ik vind de boeken van Jenny Colgan echt een stuk leuker in ieder geval in die categorie.
Oeh ik vond the Nix al heel chill dus nu helemaal zin om Welness te gaan lezen! Ik wist niet eens dat ie een nieuw boek uit had
Trouwens wááááár blijft de Nederlandse vertaling van deel 2 van de Morgenster van Knausgard en gaat Johan Harstad ooit nog een nieuw boek uitbrengen
Edit: OMG ik googelen en deel 2 van de Morgenster is blijkbaar vandaag uitgekomen! The gods are smiling upon me
Sorry maar dit klinkt toch ook gewoon heel erg kut.
Ja maar nee, het klinkt kut op een manier van woow wat een simpel boek leest makkelijk weg. Ik had 'm ook toegevoegd aan m’n ereader.
Door die waddeneilanden serie gaat het me dit jaar gewoon lukken om weer meer dan 52 boeken te lezen! Ik ben nu bezig in slachthuis vijf.
Ben ook na 3 hoofdstukken afgehaakt…
Ik heb alleen Het Heksenuur van Anne Rice uitgelezen, maar dat was dan ongeveer 1000 pagina’s. Inmiddels wel al ruim over de helft met het vervolg hierop; Het Heksenkind.
Het Heksenuur vond ik erg lastig in te komen, had het boek dan ook al 3 of 4 keer weggelegd het afgelopen jaar. Maar nu wilde ik toch verderlezen want spookyseason. En ik vond m geweldig haha!
Toevoeging: Het Heksenkind heb ik net uitgelezen. Nu moet ik wachten tot het derde deel binnenkomt.
Ook heb ik vandaag het audioboek Blackwater deel 1, van Michael McDowell uitgeluisterd.
Mijn aanraders van de laatste tijd:
Vos - Elle van Rijn
Mijn leven na jou - N.S. perkins
De hulp - Freida mcFadden
Aan het einde van de wereld - Kristin Hannah
heeft ie al gedaan under brosteinen, stranden! komt in 2025 in het Nederlands uit
is weer een baksteen van 900+ pagina’s, ben zo hyped
Johan Harstad - Under the Paving-Stones, the Beach! - NORLA.
Oohh meen je! Ik kon er niets over vinden. Kannie wachten🤩 Zat net te denken om Buzz Aldrin nog een keer te herlezen bij gebrek aan een nieuw boek van hem
Yesss eindelijk
Lekker divers gelezen deze maand trouwens:
Beloved vind ik echt een aanrader voor wie zin heeft in een literair boek met een schrijfstijl die net iets meer van de lezer vraagt. Het is zo’n boek dat concentratie vereist en waarbij je soms zinnen opnieuw moet lezen om te snappen wat er staat, maar waarbij dat het absoluut waard is.
Ik heb alleen Druks 2 gelezen van Francine Regelink. Ben wel aan drie boeken begonnen maar voor de rest niet echt stil gezeten om verder te lezen/luisteren.
September en oktober.
Niet verwacht, maar ik was het meest onder de indruk van Tales from the Café. Zo subtiel en verfijnd. Het volgende deel heb ik inmiddels ook liggen.
Borsten en eitjes vond ik ook goed. Ik kwam alleen niet echt door het eerste deel heen, maar de rest maakte veel goed.
Nu is Intermezzo (Sally Rooney) eindelijk aan de beurt.
Ik heb deel 1 gelezen en best veel aan gehad bij het (meer) begrijpen van mijn ADHD. Ik wist niet dat er een tweede boek was. Die wil ik binnenkort ook lezen, bedankt voor de tip.