Het algemene boekentopic #3

Mijn oktober!
Sunburn is echt een aanrader, ik vond het zo’n mooi boek. Zeker een van mijn favoriete boeken die ik dit jaar gelezen heb!

The God of the Woods vond ik daarentegen gruwelijk saai.

7 likes

Dag en nacht sprong er voor mij echt uit. Ben nu ook erg benieuwd naar de serie over dit verhaal op Netflix. Vinex vond ik vooral vermakelijk, ander plot dan verwacht. Rest was oke. Kapitalisme is seksisme vond ik vooral wat opervlakkig, had meer diepgang gehoopt/verwacht.

4 likes

In welke app houden jullie dit bij? (Die lijst met gelezen boeken)

1 like

Ik gebruik Goodreads

Ik gebruik ook Goodreads. Heb wel ook Storygraph en Fable geprobeerd, maar ik mis nog functies daar om over te stappen.

Ik ben nu goodreads aan het proberen maar vind het niet heel fijn. Ik wil gewoon een overzicht van de boeken die ik heb gelezen en mijn eigen rating erbij en in welke maand dat ik het gelezen heb maar dat kan ik hierbij nog niet vinden.

2 likes

Ik heb twee boeken gelezen in oktober. Ik had van allebei geen hoge verwachtingen, maar beide boeken hebben me positief verrast

6 likes

Dit kan gewoon toch? Je ziet hier allerlei printscreens met ratings en data erbij.

2 likes

Alleen deze twee deze maand. Na A Little Life had ik behoefte aan wat lucht, dus de nieuwe Richard Osman was perfect. Maar helaas viel hij wel een beetje tegen. Ik denk omdat de karakters minder leuk zijn dan bij de Thursday Murder Club, want verder is het eigenlijk gewoon precies hetzelfde boek qua humor en wat er in het boek gebeurt. :sweat_smile:

5 likes

Dat kan toch juist heel goed in Goodreads? Als je op ‘My books’ bovenin klikt, krijg je een overzicht. Kun je ook nog op allerlei manieren sorteren: op rating, op datum.

2 likes

Kwantitatief geen denderende leesmaand maar kwalitatief wel! Ik vond All Fours echt héél goed. The Handmaid’s Tale vond ik ook goed, maar ik moest best wel ff inkomen. Denk dat ik verwacht had wat meer direct gegrepen te worden en dat gebeurde niet direct (maar kan ook aan mijn stemming gelegen hebben), pas halverwege kwam ik er lekker in. Ga straks wel the testaments kopen denk ik :smiley:

Ik wil echt graag meer lezen. Ik zit momenteel al ruim een jaar ziek thuis dus je zou denken dat ik lekker veel aan het lezen ben maar ik ben heeeeel erg afgeleid. Ik ga proberen m’n laptop en telefoon wat vaker uit de buurt te leggen.

@de_kluizenaar gebruik je de website of de app? De website is redelijk onoverzichtelijk vind ik :sweat_smile: de app is prettiger. Je kan niet echt per maand zien wat je gelezen hebt geloof ik, maar wel de data en als je het langer gebruikt ook per jaar de boeken die je dat jaar gelezen hebt.

4 likes

Ik weet niet hoe het in de app is, maar je kan de tabellen bij de boeken die je hebt gelezen sorteren. Op titel, auteur, maar ook op de datum dat je het boek hebt uitgelezen. Dus dan staat alles van die maand onder elkaar. In de app kan dat ook zie ik, sorteren op Date Read.

Ik liep er bij andere websites/apps tegen aan dat je niet meerdere data kan invullen, als je een boek herleest.

Ik gebruik het al sinds 2011, dus ben er ook gewoon mee gewend.

2 likes

Gelezen in oktober:

Echt teleurgesteld in De bewaring, extreeeeem voorspelbaar zeg jeetje mineetje en alles wordt naar het einde toe ook nog eens tot in detail aan de lezer uitgelegd alsof je dom bent. Het 2e wereld oorlog aspect wordt er even ingewerkt, heel plat zonder diepgang. En 100 bladzijdes aan saaie bouquet-reeks achtige seksscénes :yawning_face: Ik vind dit echt zo’n boek dat je tante heel goed gaat vinden. 2/5 de hype niet waard.
Our share of night is wel goed! 4/5 leuke literaire horror. De andere twee prima.

9 likes

Ik las Vamps voor een leesclub, maar vond het erg slecht geschreven.
Reckless was wel vermakelijk, beetje voorspelbaar/saai.
My Roommate is a Vampire heb ik niet uitgelezen. Vond het gewoon totaal niet grappig en ergerde me aan het mannelijke hoofdpersonage.

Ik lees nu The Dead Romantics, gelukkig vind ik dat wel een leuk boek :sweat_smile:

5 likes

Ah ja dit was het inderdaad! In de app is het veel overzichtelijker dan op de website.

2 likes

5 likes

September en oktober. Want ik vergeet het iedere keer. Wat een rollercoaster. Van heel slecht naar echt top! Ik wil even De Kleine Steinz tippen. Klein boekje met heel veel grappige karakters en een mooie diepere laag.

Ik lees nu What Moves The Dead en ik luister Voor al uw moordzaken.

8 likes

Van september én oktober, maar weinig gelezen want was op vakantie (geen chillvakantie dus haha).

Iene miene mutte 3,5⭐ lag al lang in de kast, eindelijk gelezen en ik vond hem erg vermakelijk, dus ga wel verder lezen in deze serie. Zulke boeken vind ik altijd wel iets te lang, zo ook deze.

All fours 4⭐ erg goed geschreven, moeilijk te omschrijven maar vooral het onderliggende gevoel dat doorsijpelt vond ik erg goed. Ze gedraagt zich vrij krankzinnig, maar toch kon ik er helemaal in meegaan. Mooie observaties over vrouw zijn, moederschap en ouder worden.

De Duw (The Push origineel) 4,5⭐ vond ik erg indrukwekkend. Voor wie de film ‘We need to talk about Kevin’ kent: het verhaal lijkt daar best op, maar nog beter imo. Je leest over 3 generaties vrouwen/moeders door elkaar, met de hoofdverteller in de huidige tijd. Ze connect niet goed met haar dochter en voelt dat er iets mis is met haar. Maar als je leest over haar eigen moeder en oma, kun je je ook voorstellen dat er een probleem zit bij haarzelf door trauma, hechtingsproblematiek. Of is het gewoon de onzekerheid die bij moederschap hoort? Alle aspecten hier omheen komen aan bod, maar het is ook gewoon een spannende thriller die ik moeilijk weg kon leggen.

7 likes

Ik ben echt een hoarder als het op boeken aankomt. Vind het heel leuk (en altijd gelegitimeerd) om boeken te kopen en ik leen ook bijna nooit boeken omdat ik ze gewoon graag wil “hebben”.

Nu was ik dit weekend naar een soort talk/lezing met een schrijver die vertelde over een boek waar hij nu aan werkt en hij droeg ook stukken voor, en ik dacht: wow dat is echt iets voor vriend x, dat ga ik voor hem kopen. Maar het is dus nog niet uit, geen idee wanneer het uitkomt (het was nog lang niet af). Nu heb ik een ander boek gekocht van die schrijver voor diezelfde vriend maar ik wil het eigenlijk ook graag zelf?? Vind het echt moeilijk om dat nu te geven omdat ik het zelf ook wil lezen én hebben :joy: (en het is dus niet voor een verjaardag oid maar “zomaar” wat het extra moeilijk voor mij maakt haha zo dom)

3 likes

Dan lees je hem eerst zelf en geef je hem daarna cadeau? Misschien is de drang om hem te bezitten minder als je hem uit hebt

1 like