Herkenbaar, zelfs door het tweede deel ben ik nog meer over mezelf te weten gekomen! Hoop met een paar jaar dat ze nog een derde deel maakt.
Ik heb een soort persoonlijke traditie dat ik elk jaar met Halloween (of rond Halloween) een Kippenvel boek lees omdat ik die boeken vroeger (toen het nog Kippevel was) super leuk vond en ze zo dun zijn dat ik ze in een avondje uit kan lezen.
Vanavond ga ik voor Attack of the Jack-Oâ-Lanterns, dat leek me wel mooi voor Halloween. Hebben jullie nog aanraders voor korte griezel/horror verhalen voor deze tijd van het jaar? Vrijdag heb ik nog geen plannen dus misschien dat ik dan een extra griezelavondje inlas.
Oktober was een aardige leesmaand, ben op vakantie geweest, dat helpt altijd Heb gelezen:
- A Conjuring of Light (Shades of Magic #3) van Victoria Schwab - 3,5
- was ik in augustus al in begonnen, september was een drama qua lezen. Tweede helft deze maand eindelijk uitgelezen. Vond het een prima boek, hier en daar beetje cliché, maar las lekker weg
- The Girl in The Ice (Det. Erika Foster #1) van Robert Bryndza - 3
- prima Crime thriller, goede pageturner. Hoofdpersonage zou waarschijnlijk nog wat langer in de ziektewet moeten blijvenâŠ
- Ragdoll, Hangman en Endgame (Fawkes & Baxter #1-3) van Daniel Cole allemaal 3
- nog meer crime thrillers. Ook lekker disfunctionele hoofdpersonages, en het einde was me wat te cliché, maar ideale boeken voor op een ligbedje op een strand
Nu bezig in The Woman in Cabin 10 van Ruth Ware (op ongeveer een kwart), weer een hoofdpersonage dat niet aan het werk zou moeten zijn maar aan haar trauma zou moeten werkenâŠ
Mijn gelezen boeken in oktober:
Mijn favoriet was dan toch Warbreaker. Ik vond alles wel vermakelijk, maar er sprong er niet eentje echt uit. Drop Dead was een luisterboek.
Ik ben nu bezig in Oathbringer van Brandon Sanderson.
Een verhalenbundel van Lovecraft, met een Lovecraft playlist op spotify/youtube is mijn old school horror beleving.
Vrij middelmatige leesmaand, nergens echt van onder de indruk, maar ik heb in ieder geval weer eens iets uitgelezen!
Gelezen sinds juli. The Age of Magical Overthinking & A Reaper At The Gates had ik al eerder gedeeld (gelezen in juni).
Wat hier niet bij staat, maar wat ik ook gelezen heb:
Letters to a Young Poet - Rainer Maria Rilke
A Court of Blood and Bindings - Lisette Marshall
American War - Omar el Akkad DNF (helaas!)
Ursula Le Guin & Deborah Levy zijn echt mân favoriete schrijfsters op het moment - ik heb meteen meerdere boeken van ze aangeschaft. Momenteel lees ik Space Crone van Le Guin (verzameling essays) en kan niet geloven dat ik haar nu âpasâ ontdek. Deborah Levyâs Hot Milk heb ik een paar jaar geleden gelezen en vond ik toen al goed, maar haar non-fictie is voor mij nĂłg beter.
Mijn oktober!
Sunburn is echt een aanrader, ik vond het zoân mooi boek. Zeker een van mijn favoriete boeken die ik dit jaar gelezen heb!
The God of the Woods vond ik daarentegen gruwelijk saai.
Dag en nacht sprong er voor mij echt uit. Ben nu ook erg benieuwd naar de serie over dit verhaal op Netflix. Vinex vond ik vooral vermakelijk, ander plot dan verwacht. Rest was oke. Kapitalisme is seksisme vond ik vooral wat opervlakkig, had meer diepgang gehoopt/verwacht.
In welke app houden jullie dit bij? (Die lijst met gelezen boeken)
Ik gebruik Goodreads
Ik gebruik ook Goodreads. Heb wel ook Storygraph en Fable geprobeerd, maar ik mis nog functies daar om over te stappen.
Ik ben nu goodreads aan het proberen maar vind het niet heel fijn. Ik wil gewoon een overzicht van de boeken die ik heb gelezen en mijn eigen rating erbij en in welke maand dat ik het gelezen heb maar dat kan ik hierbij nog niet vinden.
Ik heb twee boeken gelezen in oktober. Ik had van allebei geen hoge verwachtingen, maar beide boeken hebben me positief verrast
Dit kan gewoon toch? Je ziet hier allerlei printscreens met ratings en data erbij.
Alleen deze twee deze maand. Na A Little Life had ik behoefte aan wat lucht, dus de nieuwe Richard Osman was perfect. Maar helaas viel hij wel een beetje tegen. Ik denk omdat de karakters minder leuk zijn dan bij de Thursday Murder Club, want verder is het eigenlijk gewoon precies hetzelfde boek qua humor en wat er in het boek gebeurt.

Dat kan toch juist heel goed in Goodreads? Als je op âMy booksâ bovenin klikt, krijg je een overzicht. Kun je ook nog op allerlei manieren sorteren: op rating, op datum.
Kwantitatief geen denderende leesmaand maar kwalitatief wel! Ik vond All Fours echt héél goed. The Handmaidâs Tale vond ik ook goed, maar ik moest best wel ff inkomen. Denk dat ik verwacht had wat meer direct gegrepen te worden en dat gebeurde niet direct (maar kan ook aan mijn stemming gelegen hebben), pas halverwege kwam ik er lekker in. Ga straks wel the testaments kopen denk ik

Ik wil echt graag meer lezen. Ik zit momenteel al ruim een jaar ziek thuis dus je zou denken dat ik lekker veel aan het lezen ben maar ik ben heeeeel erg afgeleid. Ik ga proberen mân laptop en telefoon wat vaker uit de buurt te leggen.
@de_kluizenaar gebruik je de website of de app? De website is redelijk onoverzichtelijk vind ik de app is prettiger. Je kan niet echt per maand zien wat je gelezen hebt geloof ik, maar wel de data en als je het langer gebruikt ook per jaar de boeken die je dat jaar gelezen hebt.
Ik weet niet hoe het in de app is, maar je kan de tabellen bij de boeken die je hebt gelezen sorteren. Op titel, auteur, maar ook op de datum dat je het boek hebt uitgelezen. Dus dan staat alles van die maand onder elkaar. In de app kan dat ook zie ik, sorteren op Date Read.
Ik liep er bij andere websites/apps tegen aan dat je niet meerdere data kan invullen, als je een boek herleest.
Ik gebruik het al sinds 2011, dus ben er ook gewoon mee gewend.