Van september én oktober, maar weinig gelezen want was op vakantie (geen chillvakantie dus haha).
Iene miene mutte 3,5⭐ lag al lang in de kast, eindelijk gelezen en ik vond hem erg vermakelijk, dus ga wel verder lezen in deze serie. Zulke boeken vind ik altijd wel iets te lang, zo ook deze.
All fours 4⭐ erg goed geschreven, moeilijk te omschrijven maar vooral het onderliggende gevoel dat doorsijpelt vond ik erg goed. Ze gedraagt zich vrij krankzinnig, maar toch kon ik er helemaal in meegaan. Mooie observaties over vrouw zijn, moederschap en ouder worden.
De Duw (The Push origineel) 4,5⭐ vond ik erg indrukwekkend. Voor wie de film ‘We need to talk about Kevin’ kent: het verhaal lijkt daar best op, maar nog beter imo. Je leest over 3 generaties vrouwen/moeders door elkaar, met de hoofdverteller in de huidige tijd. Ze connect niet goed met haar dochter en voelt dat er iets mis is met haar. Maar als je leest over haar eigen moeder en oma, kun je je ook voorstellen dat er een probleem zit bij haarzelf door trauma, hechtingsproblematiek. Of is het gewoon de onzekerheid die bij moederschap hoort? Alle aspecten hier omheen komen aan bod, maar het is ook gewoon een spannende thriller die ik moeilijk weg kon leggen.