Ik ga aankomende week naar Nederland en ben de afgelopen tijd, ter voorbereiding (onbewust hoor, haha) allemaal Nederlandstalige boeken aan het lezen. Ik ben nu de boeken over Polleke aan het herlezen en ik vind ze zooo leuk, krijg er echt een gezellig warm gevoel van en ze herinneren me eraan hoe goed kinderboeken lezen me doet! Hebben jullie favorieten die ook een beetje leuk zijn voor volwassenen (en die dus niet alleen favorieten zijn door de nostalgiefactor)?
Nevermoor!
Ik las One track mind - What running 150 miles in a day can teach you about life -
door Michael Stocks.
Heel interessant en leuk om te lezen
Ik lees eens in de zoveel jaar Saartje Tadema van Thea Beckman, echt mân lievelingsboek van vroeger.
Ooooh mijne ook. Die moet ik nog maar eens lezen!
Ja dankjewel!
Ik vond het inderdaad niet respectvol maar kreeg soms plaatsvervangende schaamte van de beschrijvingen.
Dat had ik dus ook.
Goed om te lezen maar tegelijkertijd blij dat ik hem uit heb.
Ben nu ook een heel simpel boek aan het lezen haha
Ik lees nu Het pumkinspicecafe en wat is dat een simpel boek zeg. (epub)
Wel fijn (want de vorige was een beetje zwaar) maar toch, heel simpel en voelt heel erg aan als gilmore girls. De korte hoofdstukken zijn wel fijn voor mijn korte treinrit.
Daarnaast lees ik momenteel ook: 7 echtgenoten van evelyn hugo op papier. Ik wissel het een beetje af, telkens 1 echtgenoot en dan het andere boek.
Nu dacht ik dat daar al een serie/film van was gemaakt maar lees online dat die er nog gaat komen. Ik kan wel zweren dat ik een trailer had gezien van een jonge journalist/schrijfster die het verhaal van een oudere bekende vrouw ging schrijven oid.
Koning van Katoren is mijn all time favorite!
Wat verwacht je met zoân titel. Het is een boek bijna letterlijk genaamd âvoor basic bitchesâ.
Ik heb in een dag âi hope this finds you wellâ gelezen, heel grappig en herkenbaar boek over corporate life.
Heeft iemand aanraders voor vergelijkbare boeken, niet per se qua onderwerp maar wel qua flow en humor?
Ik heb die van jou niet gelezen maar voor de corporate life humor zijn de Verwarde Cavia boeken van Paulien Cornelisse ook wel een aanrader! Heel herkenbaar vooral ook wat betreft kantoortaal.
Ik wil graag het boek âde zweetvoetenmanâ. Heeft iemand deze toevallig nog liggen die ik mag overkopen?
Haha grappig om jullie mening over het pumpkin spice cafe te lezen. Had hem hier als tip voorbij zien komen maar vond het ook niet zoân succes. Niet dat ik hele hoge verwachtingen had maar toch.
Ik lees nu eindelijk âLampjeâ van Annet Schaap. Lag al zoo lang op me te wachten.
Hier voor âSaltoâ gelezen. Ook een jeugdboek van een IJslandse schrijver. Gaat over een jongen wiens broertje wordt gediagnosticeerd met autisme. Vond het op zich een interessant onderwerp en perspectief maar toch raakte het me niet heel erg/kwam ik niet zo in het verhaal.
Nog een jeugdboek aanrader: de jongen die van de wereld hield. Over een jongen die nog niet is geboren maar ontstaat als mogelijk kind tijdens de ontmoeting van zijn ouders. Alleen gaan zijn ouders na deze ontmoeting weer uit elkaar. De jongen krijgt een voorschot op zn leven om te zorgen dat zijn ouders samen komen zodat hij geboren kan worden.
Ik vind alles van carry slee en maren stoffels nog leuk en de boeken van mel wallis de vries lees/koop ik ook nog allemaal
Alle boeken van Tonke Dragt en Jan Terlouw! En wat recentere boeken: Films die nergens draaien, Mot en de metaalvissers en Spijkerzwijgen.
Polleke vond ik als kind ook zo leuk. En de boeken over een jongetje dat Tzatziki (?) heet. Die komt nu ook opeens random in me op, haha.
Salto vond ik heel naar. Echt geen goed woord voor over.
Ken je De boom die een wereld was van Yorick Goldewijk? Echt prachtig!
O en De lijst van Violet Sopjes, ook zo leuk en mooi.
Dank voor jouw post! Ik kwam maar niet op de naam Polleke de afgelopen twee dagen, nadat ik dacht dat ik Mimoen (op die naam kwam ik uiteraard ook niet) zag lopen. Kan ik weer rustig slapen.
Edit: off-topic sorry, maar moest het even laten weten.
De bende van de Korenwolf van Jaques Vriens
En boeken van Francine Oomen