Het algemene boekentopic #3

Ik ben van plan om een e reader te kopen echter weet ik niet zo goed welke.

Voorkeur gaat uit naar een kobo of kindle

Ik luister/lees veel luisterboeken in het Engels. Voornamelijk in het Dark Romance genre.

Iemand hier ervaringen/tips?

Ik heb zelf een Kindle omdat ik ook veel in het Engels lees. Ik heb hem gekoppeld aan mijn account op de .com site van Amazon, daardoor meer keus en betere deals

Ik heb ook een Kobo gehad, die werkte fijn samen met Bol, maar vind de ebooks daar vrij prijzig.

Is hier al vaker besproken. Ik ben nog steeds erg blij met mijn Kobo Libra H2O

Tegenwoordig zijn alle Kobo’s geloof ik ook waterdicht, behalve de allergoedkoopste. Mocht deze kapot gaan ga ik denk ik wel voor de versie met kleur volgende keer, maar voorlopig doet hij het nog prima en ik heb hem inmiddels al 4,5 jaar

Edit: ik lees ook voornamelijk Engelse boeken, met af en toe wat Nederlands en Duits

2 likes

Ik ben heel blij met mijn Kobo Libra! Nu toevallig in de aanbieding bij oa Coolblue en Expert voor 209 ipv 229.
Heb zelf geen ervaring met Kindle maar ik lees ook geen Engelse boeken

Ik heb een tbr lijstje maar veel boeken heb ik in de kobo plus app niet kunnen vinden.
In dat opzicht zou een kindle beter zijn

2 likes

Je kunt ook je bol.com account aan je kobo koppelen en op die manier er makkelijk boeken opzetten. Dus als de boeken die je zoekt ook op bol staan is dat ook een optie. En als je ebooks van de bibliotheek wil lenen kan dat niet op een kindle.

Ah duidelijk.

Ik ben geen lid van de bieb dus die vlag gaat niet op.

Moet hier even goed over na denken.

1 like

Ik heb een Kobo Libra icm Kobo Plus maar ik weet niet of ik deze aan zou raden als je veel in het Engels leest. Ik vind die ebooks bij Bol.com wel echt prijzig als ze niet in het abbo zitten. Volgens mij is Amazon wel een stuk goedkoper en veel meer deals, vooral in het genre wat je noemt. Wat ik echt een een verbetering vond was het formaat van mijn ereader, met die knopjes. Vind dat veeeeel fijner lezen dan zo een reguliere ereader met alleen een scherm.

2 likes

Ik heb een Kobo Clara BW. Ik lees eigenlijk alleen maar Engelse boeken, dus ik koop mijn ebooks via de Britse Kobo website. Goedkoper en ze hebben veel deals voor 99p!

7 likes

Bij Kobo heb je veel meer vrijheid waar je je ebooks koopt, je moet niet bij bol of Kobo zelf kopen hĂš? Met een Kindle zit je echt vast aan amazon (of je moet illegaal downloaden en dan de epub converteren, maar die epubs kun je ook gewoon direct op je Kobo zetten zonder te hoeven converteren, dus dat is ook geen voordeel :sweat_smile:). En idd vaak goede deals bij Engelse/Amerikaanse shops.

3 likes

Ik denk dat dit het gaat worden :+1:

2 likes

Ik zat de eerste helft van dit jaar in een reading slump (of ja, algehele slump en kon mij slecht op boeken concentreren), en toen heb ik aan vrienden en hier tips gevraagd voor makkelijk leesbare dunne boeken. Dat heeft echt enorm geholpen!! Heb sindsdien (juni) 20 boeken gelezen en ook echt zulke mooie dingen gelezen, heel blij dat ik m’n liefde voor lezen weer terug heb <3

19 likes

Hoeveel boeken lezen jullie tegelijkertijd?

• 1
  • 2
  • 3
  • 4+

0 stemmers

Ik ben eigenlijk altijd in 3 boeken bezig (één non-fictie, één licht boek en één gewoon fictie boek).

Liefst gewoon één. Maar ik ga nu een taai filosofie boek lezen en dan wil ik daarnaast op zich ook wel gewoon een fictie boek.

2 likes

Normaal gesproken 1, maar bij non fictie lees ik in bed luchtige fictie ernaast zodat ik toch nog middels lezen m’n brein kan laten ontspannen.

3 likes

Hahah ik word door mijn omgeving als totaal geschift gezien omdat ik altijd 10 boeken tegelijk lees. Dat zijn dan 10 boeken uit 10 verschillende “categorieĂ«n” en ik lees elke dag tenminste een hoofdstuk uit elk boek, dus het wisselt ook door, als ik een boek uit categorie x uit heb, komt er een nieuw boek uit categorie x voor in de plaats.

3 likes

Wauw haha krijg je dan niet helemaal een verstrooid hoofd? Blijkbaar niet, anders zou je het niet zo doen. Heb je dan ook 10 losse leesmomenten in een dag of wissel je rustig af tussen 3 boeken als je een tijdje op de bank ligt?

My brain could never dus wel respect.

2 likes

Het verschilt maar ik lees meestal ook verschillende boeken omdat ik chaotisch ben en niet altijd m’n boek consequent met me meeneem (of m’n ereader is leeg, of ik moet een boek echt uitlezen omdat die terugmoet naar de bieb)

2 likes

Hmmm nee het zijn vooral non-fictieboeken dus dat zijn wel echt “andere categorieĂ«n”. En ik maak ook vaak wel iets van aantekeningen bij boeken waarbij dat nodig is. Meestal lees ik een uurtje 's avonds in bed en lees ik dan alle hoofdstukken. Of in de trein, al luister ik dan meestal een luisterboek. Eigenlijk is het dus soms meer studeren dan lezen. Lekker in een boek wegduiken doe ik ook weleens, dan lees ik wel langere tijd hetzelfde boek.

2 likes

Maar 10 hoofdstukken lezen is toch hartstikke veel :exploding_head:, ik bedoel, het verschilt nogal per boek natuurlijk maar ik kan mij niet voorstellen dat al die boeken hoofdstukken hebben van max 5 pagina’s. Hoeveel tijd ben je dan aan het lezen?

Wat voor boeken lees je dan bijvoorbeeld nu? Ben wel benieuwd, omdat je het ook studeren noemt. Doe je het omdat je het leuk vindt of “moet” het om een of andere reden? Ik bedoel, ik lees nu ook een oud boek van een filosoof omdat ik het leuk vind maar tien tegelijk :exploding_head: i wish

2 likes