Het algemene boekentopic #3

Iets meer dan een uurtje! Bepaalde hele taaie (filosofische) boeken lees ik per paragraaf, want dat is echt taai en moet je gewoon wat meer op kauwen haha.
Ik vind het wel heel erg leuk om veel boeken gelezen te hebben en het is ook een soort gewoonte geworden. En in mijn werkgebied is het nooit verkeerd om veel te lezen. Op een gegeven moment kan je steeds makkelijker linkjes leggen tussen dingen die je hebt gelezen en dat vind ik heel leuk.
[ingekort]

4 likes

Misschien wat leuke healing fiction zoals

• De chocoladewinkel van verloren liefdes
  • De buurtwinkel van tweede kansen

Of ik heb zelf Fake van Kristin Chen nog klaar liggen, ook geen dik boek! En als ik het achterflap lees ook redelijk luchtig (wel ook serieuze onderwerpen, maar meer dan alleen romcom).

En je kan dus voor allerlei romcom gaan. Auteurs zoals Anna Huang, Emily Henry, Elsie Silver, Hannah Grace, Elle Kennedy, Lauren Graham.
Edit: dit is wel romcom met smut trouwens. Romcom zonder smut en een van mn favos is Julie Caplin met haar secret escapes serie! Heel luchtig en echt romcom en vakantievibes.

7 likes

Ohh nice, thanks voor al deze tips! Ik ken echt niks hiervan :smile:

1 like

Ik zou ook De buurtwinkel van tweede kansen aanraden. Of Bournville, Het zwijgen van Maria Zachea (is een familiekroniek). Als ik door mijn boeken blader, lees ik weinig luchtigs haha

1 like

Voor al uw moordzaken van Richard Osman! Luchtig, grappig en cozy.

Diepdiepblauw van Nikki Dekker!

Haha die romcom met smut toevoeging is wel een goede want ik zal al helemaal voor me hoe iedereen rode oortjes krijgt terwijl ze Anna Huang doorlezen :rofl:

@matroos Wellicht wel heel mainstream haha, maar Jenny Colgan is ook heerlijke romcom. Altijd klein dorpje, vrouw met nieuwe uitdaging ect. Maar leest lekker weg. Ik weet niet goed hoe dik de boeken zijn, ik lees op de ereader en met lettergrootte enzo vertekend dat het beeld nog weleens haha.

3 likes

Die wilde ik heel graag samen lezen, maar ze zijn helaas te dik :frowning_face:

Kan je ze dan alsnog niet voorstellen en desnoods de tijd om ze te kunnen lezen wat verlengen?

1 like

Hahah ja als je dat niet weet, dan kan zon boek je verrassen!
En helemaal mee eens, Jenny Colgan is ook zo leuk! En een beetje in hetzelfde straatje is ook Holly Martin. Die boeken zijn ook niet heel dik dus vast onder de 300p pagina’s @matroos

1 like

Hij leest wel echt heel snel weg met super korte hoofdstukjes en grote letters. Denk dat je er ben een bladzijde of 50 af kan trekken qua tijd die je eraan kwijt bent.

1 like

Probeer m al 2 jaar lang uit te krijgen en opzich vind ik m wel leuk, maar hij is gewoon te langdradig?

1 like

Ik wil weer wat meer gaan lezen en haal vaak inspiratie uit dit topic! Volgen jullie ook bookstagrammers voor inspiratie? Ik zou het liefst mensen volgen die ook Nederlandse boeken lezen en geen young adult. Kennen jullie leuke accounts die hieraan voldoen?

1 like

Ik volg heel graag @sidekicksam, @boredtodeathbookclub, @molsbymoonlight, @janetleest, @fleurleestboeken, @daydrowning (zit ook hier geloof ik) en @reading.in.amsterdam.
Mijn eigen bookstagram @watiklees natuurlijk ook even pluggen :crazy_face:

8 likes

Perfect!! Heel erg bedankt voor de lijst, ben de meesten gaan volgen. En jij hebt er ook een nieuwe volger bij, mooi account!

1 like

Dank je, leuk!! :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

Is dit een relatief nieuw genre? Ik kom dit ineens tegen terwijl ik er daarvoor nog nooit van had gehoord.

Ik schat zo in dat Days at the Morisaki Bookshop ook goed in die categorie past.

1 like

Ja dat klopt! Het genre bestaat in Azie al wat langer, maar is zeker in Nederland vrij nieuw en nog opkomend.

2 likes

Gelezen in November. DNF voor Exhalation (zó slecht geschreven vond ik) en When Among Crowns (ook al is het erg kort en niet slecht geschreven, kon ik er gewoon niet inkomen). Songbird and The Heart of Stone: twee sterren, en ik ben nu al bijna het plot en de personages vergeten. Ai. Wool was leuk (drie sterren), maar ik ben sowieso fan van de serie (Silo op Apple TV). Denk dat dat wel helpt om de wereld te visualiseren. Space Crone was m’n fave van de maand, bundel van (feministische) korte non-fictie en SF verhalen. 4,5 sterren gegeven.

Ik hoop in de laatste maand van dit jaar in ieder geval nog A Room With A View, Kingdom of Copper en Uitgewoond te lezen om m’n huidige ‘currently reading’ lijst een beetje op te schonen. Zit tot nu toe op 64 boeken dit jaar, dus ben echt heel erg tevreden!

3 likes

Ik ken het ook niet maar klinkt als een cozy genre. Mijn ‘bedboek’-genre haha.

3 likes