Deze maand (uit)gelezen. Echt zitten huilen bij Gezinsverpakking, haha.
Kitchen vond ik prachtig, maar dit boek van Banana Yoshimoto was het gewoon niet voor mij. Echt het meest kabbelende verhaal dat ik ooit heb gelezen. Dus ja geen aanrader.
Deze maand (uit)gelezen. Echt zitten huilen bij Gezinsverpakking, haha.
Kitchen vond ik prachtig, maar dit boek van Banana Yoshimoto was het gewoon niet voor mij. Echt het meest kabbelende verhaal dat ik ooit heb gelezen. Dus ja geen aanrader.
Mijn gelezen boeken in november! Ben zo blij dat ik eindelijk Coyote America uit heb haha, heb daar echt een half jaar over gedaan
Prima maand! De Gouden Lepel was echt suuuuper leuk. Bakprogramma meets murder mystery. Hele leuke karakters en goed geschreven.
Veel Nederlandse auteurs deze maand, behalve Sartre natuurlijk. En echt een leuke leesmaand! Walging heb ik met mijn boekenclub gelezen en het was heel erg leuk om deze te bespreken.
De Kleine Steinz gelezen n.a.v. iemand die het hier zei! Kwam het dezelfde dag tegen in de boekwinkel en heb het meegenomen.
Over het zwijgen vond ik echt heeeeeeeel mooi. Prachtige boek over de verhalen die we onszelf en anderen vertellen, hoe we onszelf worden of al zijn of nooit zullen zijn, leren van ervaring, over maken en over wat van ons is of blijft of niet, over taal. Echt een kunstwerk. Zin om meer van ten Napel te lezen!
Oersoep zat ineens in m’n schoen en ik had daar niet zoveel verwachtingen van maar ik was ook hier aangenaam over verrast.
Cassandra wist ik niet zo goed wat ik er van moest verwachten, vond ik eigenlijk ook heel “leuk”? Misschien meer essayistisch. Ik vond het interessant om te lezen over de stad Almere, over het true crime genre, over politieonderzoek, getuigenissen, politiek, etc. Mooi in elkaar gezet boek en interessante reflecties.
Meer heb ik helaas niet gelezen. Pet Semetary was ik heel benieuwd naar, vond ik vermakelijk.
Revival vond ik tegenvallen, kwam me te langzaam op gang. De dijk heb ik geluisterd en vind ik wel leuk, niet bijzonder.
Al met al is november niet perse een geweldige boeken maand geweest voor mij. Ik ben nu aan het luisteren naar bloemen op zolder van Virginia Andrews en ik lees Mexican Gothic van Silvia Moreno Garcia.
Heb je wel eens iets anders van Ted Chiang gelezen? Ik vond stories of your life and others wel goed en ben ook wel benieuwd naar deze
Ik heb net het huis van de moskee uitgelezen, dit is echt zo’n mooi boek
Echt jammer dat hij uit is, het heeft echt indruk op me gemaakt en het is echt een aanrader.
Ik heb wel zin om nu ff een makkelijk wegleesboekje te lezen, haha
Ik weet niet of ik me moet schamen voor dit lijstje maar ter verdediging: ik kom uit een leesdip van 1,5 jaar en ik lag ziek in bed door getrokken verstandskiezen.
Hoe overleef ik heb ik maanden meegesleept in eindeloos veel treinritten maar kon me er nooit toe zetten om hem te lezen. Uiteindelijk wel heel leuk en nostalgisch. De rest las lekker weg en gewoon prima.
Nah je hoeft je toch nooit te schamen voor wat je leest
Ja was echt leuk! We hebben het uiteindelijk ook in twee delen gelezen en besproken zodat we een beetje een close read konden doen. En naar aanleiding hiervan gaan we de nieuwe vertaling van sartre z’n essay existentialisme is humanisme lezen! En inderdaad, het hielp echt het te bespreken om sommige dingen beter te begrijpen.
Mijn boekenclub is gewoon met twee goeie vrienden die ik van de universiteit ken en we doen dit al 8 jaar!!! Maar ik doe ook vaak een nieuwe boekenclub met een bepaald gezelschap om een specifiek boek te lezen. Zo leuk
Nee, dit was de eerste keer dat ik ‘m las! Ik moet wel zeggen dat ik in de minderheid lijk te zijn, reviews zijn over het algemeen wel vrij positief. Maar ik lees ook wat reviews die nu één ster gaven en wel zeiden dat ze Stories of your life and others beter vonden. Ik weet niet of ik die nog ga oppakken, misschien hou ik het wel gewoon bij Ken Liu wanneer het aankomt op korte SF verhalen.
Heb je ‘m toevallig al? Anders wil ik ‘m best naar je opsturen hoor (gratis, ik heb liever dat iemand anders er nog wel plezier van heeft). Anders breng ik ‘m naar de kringloop/buurtbieb.
Ik vond deze oude post van jou over een boek van Akwaeke Emezi terug en wilde erop inhaken met dat ik net een boek van haar uit heb - Little Rot. Na de laatste pagina voel ik ook een wervelwind van rot van binnen, wát een donker boek zeg, dat ik desondanks niet kon neerleggen. Wat schrijft hen diep kleurijk.
Iemand op Amazon schreef in een review: “this book needs every trigger warning in the world”. Nou pfoe, zeker zo
Nouja I guess dat ik wilde zeggen: heb jij nog meer boeken van hen gelezen sinds You made a fool of death with your beauty?
Little Rot is zeker een aanrader!
Ik heb van haar The Death of Vivek Oji gelezen en vond die echt goed!
Deze maand geen één boek uitgelezen, wat niks voor mij is. Ik ben halverwege Oathbringer op m’n e-reader, halverwege Rewitched en halverwege het audioboek A werewolf’s guide to seducing a vampire. Maar op dit moment zit ik vol in Stardew Valley. Hopelijk lees ik deze boeken deze maand uit en heb ik nog tijd voor het kerstboek wat ik heb liggen