Wat een leuke tip, wist ik helemaal niet. Ik ga de eboeken eens in de gaten houden.
Ja leuke actie van ze he? Ik moet zeggen dat het boek me niet elke maand evenveel aanspreekt, maar soms is het gewoon heel fijn gewoon dat boek te gaan lezen zonder dit hele topic weer door te graven, lijstjes op internet af te speuren naar mijn volgende ebook.
Ja ik heb deze ook gelezen en vind het leuk dat het zo in Nederland afspeelt en dat het ook om het noorden draait, maar we gebeurd zoveel dat de personages het onderspit delven. Ze worden niet echt uitgediept terwijl er genoeg interessante karakters in het boek zitten. Je wilt wél steeds doorlezen door al die cliffhangers en korte hoofdstukken maar dat was ik op den duur ook wel beu. Ik snakte naar wat rust momenten. Genoeg potentie dit verhaal, ze kan ook wel schrijven maar het is het niet echt helaas.
Hoezo holy shit bij dat boek Niets is wat het lijkt? Mijn nieuwsgierigheid is gewekt
Nee, ik heb niks meer van hen gelezen. Boek opgezocht, klinkt inderdaad intens. Ben er wel benieuwd naar, maar het is niet de sfeer waar ik nu zin in heb. Ga jij You made a fool of death with your beauty lezen?
Ja echt leip grimmige verhalen! Miste wel een beetje diepgang/kritische blik op het politie-instituut #acab maar was verder gewoon een spannend boek!
@Higgs_boson @Briseis jullie maken mij erg nieuwsgierig naar Akwaeke Emezi! Denken jullie dat het “leuke” boeken zijn om in een boekenclub te bespreken?
Little Rot zou ik iig niet kiezen hiervoor, te heftig
Dat snap ik wel ja. Yes ik ga dat boek wel opzoeken ja, en ook The Death of Vivek Oji die @lijnewiets noemde. Misschien wel eerst even tot rust komen na dit eerste boek.
@boonie inderdaad Little Rot niet. Voelde me tijdens het lezen weleens misselijk en toen het uit was ook best verdrietig. Al zocht ik toen wel mensen om het erover te hebben, maar meer omdat ik het even nodig had te verwerken en te luchten. Misschien een van die andere boeken van hen!
Is het een beetje een geschikt boek voor iemand die Zweeds leert? Mijn Zweeds gaat echt snel achteruit want gebruik het nooit meer en zou eigenlijk wel graag weer willen proberen wat meer in het Zweeds te gaan lezen, alleen ik vind het lastig om boeken uit te kiezen! En dit klinkt in elk geval niet alsof het heeeel ingewikkeld of filosofisch is ofzo haha
Ik ben opnieuw begonnen in Joe Speedboot, nadat ik het tig jaar geleden al heb gelezen toen het net uit was gekomen. Al die tijd wel onthouden dat ik het een goed boek vond, maar ik zat vanochtend in de trein echt te genieten van de opbouw van de zinnen. Zo leuk! Ik ben heel kritisch op schrijfstijl (helaas, het is vaak zo’n zoektocht naar een boek dat me aanstaat) en dit past me blijkbaar heel goed. Helaas komt er nu even een werkdag tussendoor, vanavond weer verder.
In datzelfde kader pas ook De Engelenmaker van Stefan Brijs opnieuw gelezen, ook die vond ik heel wat jaren later opnieuw heel leuk om te lezen. En qua verhaal lekker bizar.
Grappig, dat laatste boek van Fredrik Backman vond ik echt vreselijk en heb ik niet uitgelezen. Ik heb hem natuurlijk wel in het NL gelezen, misschien dat hij in het Zweeds wat natuurlijker overkomt. Toen ik hem las vond ik de ltaal heel droog en irritant en ongrappig. Maar ik kan me voorstellen dat taal wel een grote rol speelt in het boek!
Wat leuk, De engelenmaker vond ik jaren geleden ook heel mooi! Ben van plan om hem binnenkort te herlezen.
Niets ontgaat ons - Janke Reitsma
Poe, ik luisterde deze, en normaal komen boeken dan minder hard binnen, maar dit boek ontnam me zelfs als luisterboek soms de adem. Ik heb er daarom misschien wel drie maanden over gedaan. Het gaat over een jongen van wie de moeder ernstig psychische klachten heeft. De moeder raakt ongepland zwanger, waardoor ze verder afglijdt en er ook veel leed van haar eerste zwangerschap naar boven komt. Over wat het met een kind en een gezin doet wanneer een ouder psychisch lijdt. Goed geschreven, maar wat een schrijnend verhaal.
Strange Weather in Tokyo - Hiromi Kawakami
Ik kreeg zo’n naar gevoel van de relatie in dit verhaal, tussen een vrouw en haar voormalig docent. Ze noemt hem het hele verhaal ook sensei (docent). Alles schreeuwt dat de relatie niet gelijkwaardig is, en toch blijft ze. Verhaal heeft niet bijster veel indruk gemaakt voor meer sterren.
Ik loop verdorie bijna achter op schema voor dit jaar. Nog 4 boeken om mijn doel te halen. Niet om het doel, maar om in de leesflow te blijven. Ik merk dat ik ‘s avonds momenteel minder snel een boek erbij pak. Goed voornemen voor het nieuwe jaar dus.
Verder ben ik bijna klaar met Before your memory fades van Toshikazu Kawaguchi (van de Before the coffee gets cold-serie). Ben een beetje klaar met de reeks, maar heb nog één boek liggen.
Ik ben eindelijk Kairos aan het lezen nadat het er in de zomer overal over ging en ik dacht eigenlijk dat ik het irritant zou vinden (zooooo veel referenties aan kunst, ik vind dat snel opzichtig en saai), maar ik zit er meteen helemaal in! Voor mij de goede combinatie van recente Duitse geschiedenis, Berlijn, en een affaire tussen een jonge vrouw met een oude man. Wel een tip voor anderen die misschien ook dachten dat het te hoogdravend zou zijn want eigenlijk is het gewoon een lekker dramatisch liefdesverhaal en je hoeft maar minimale kennis over de DDR te hebben om de context te snappen.
Epub kan je sinds een paar jaar ook gewoon op een Kindle zetten!
Ik lees echt ontzettend veel door elkaar. Denk dat het ook komt doordat ik echt een mood reader ben en als ik geen zin heb in het boek dat ik al aan het lezen ben, begin ik gewoon weer met iets anders eigenlijk wel een irritante gewoonte van mezelf. Heb zoooo veel boeken waar ik dan wel een beginnetje mee heb gemaakt, maar nooit heb uitgelezen.
Ik ben De Onbedoelden van Cobi van Baars aan het lezen maar volgens mij klopt de tijdlijn niet en ik vind het zoooo irritant. Iemand anders die 'm ook heeft gelezen en dit is opgevallen of denkt dat ik het mis heb?
De adoptie vindt plaats in de jaren 60. In het eerste hoofdstuk staat ‘het is 1988’, dat verwijst volgens mij naar het begin van het boek. Dan is de 21e verjaardag van een van de hoofdpersonen dus in 1988. Dat zou ook kloppen met een adoptie in de jaren 60. Maar vervolgens wordt er 2 keer verwezen naar het boek De Tweeling van Tessa de Loo door de hoofdpersoon, dat pas in 1993 is geschreven.
Edit - in een recensie lees ik dat er later ook verwezen wordt naar het tv programma Spoorloos. Dat is ook pas in 1990 begonnen. Zou dit heel slecht research zijn of trekt de schrijfster zich gewoon niks van de tijdlijn aan?
Vandaag bij de bieb een van verassingsboek meegenomen! ‘33 vrouwen’ van Isabel Ashdown zat erin verstopt. Ik kende haar niet en het boek zou ik ook niet snel zelf hebben uitgekozen maar ik ben inmiddels op blz 83 en ik zit er goed in. Experiment is dus wel geslaagd
Ohh wat een super leuk concept! En tof dat het zo goed uitwerkt voor jou. Ik wil dat mijn bieb dit ook gaat doen haha!!
Wat leuk dat ze dat bij jullie ook doen! Wij doen dat ook en het boeken uitzoeken is erg leuk om te doen. Welke woorden stonden er op je boek?
@Carbon.monoxide gewoon voorstellen!