Wat leuk, De engelenmaker vond ik jaren geleden ook heel mooi! Ben van plan om hem binnenkort te herlezen.
Niets ontgaat ons - Janke Reitsma
Poe, ik luisterde deze, en normaal komen boeken dan minder hard binnen, maar dit boek ontnam me zelfs als luisterboek soms de adem. Ik heb er daarom misschien wel drie maanden over gedaan. Het gaat over een jongen van wie de moeder ernstig psychische klachten heeft. De moeder raakt ongepland zwanger, waardoor ze verder afglijdt en er ook veel leed van haar eerste zwangerschap naar boven komt. Over wat het met een kind en een gezin doet wanneer een ouder psychisch lijdt. Goed geschreven, maar wat een schrijnend verhaal.
Strange Weather in Tokyo - Hiromi Kawakami
Ik kreeg zo’n naar gevoel van de relatie in dit verhaal, tussen een vrouw en haar voormalig docent. Ze noemt hem het hele verhaal ook sensei (docent). Alles schreeuwt dat de relatie niet gelijkwaardig is, en toch blijft ze. Verhaal heeft niet bijster veel indruk gemaakt voor meer sterren.
Ik loop verdorie bijna achter op schema voor dit jaar. Nog 4 boeken om mijn doel te halen. Niet om het doel, maar om in de leesflow te blijven. Ik merk dat ik ‘s avonds momenteel minder snel een boek erbij pak. Goed voornemen voor het nieuwe jaar dus.
Verder ben ik bijna klaar met Before your memory fades van Toshikazu Kawaguchi (van de Before the coffee gets cold-serie). Ben een beetje klaar met de reeks, maar heb nog één boek liggen.