Het algemene boekentopic #3

Ik ben echt superveel aan het lezen de laatste tijd en geniet er echt van, gisteren in bed ook weer tot laat opgebleven om een boek uit te lezen. En ik ga nu beginnen aan de nieuwe Sally Rooney, ben heel benieuwd!

16 likes

Ik ook, ik dacht vanmorgen ā€œbijna weekend, yes heb echt zin om lekker veel te lezenā€ en ik vond het zo leuk dat ik die gedachte had 🄹

8 likes

Ik heb nu ook echt weer even de smaak te pakken, zo fijn! Ben veel audioboeken aan het luisteren terwijl ik m’n hond uit laat en verder probeer ik zoveel mogelijk boeken die ik zelf nog in de kast heb staan te lezen.
Ik heb alleen vaker gehad dat als er dan 1 heel slecht boek tussen zit, mijn hele lees-zin weg kan zijn :joy:

2 likes

Ik ben Dark Matter van Blake Crouch gaan lezen door dit bericht en vond 'm zo goed! Hoewel het alle potentie had om langdradig en ingewikkeld te worden, vond ik het echt spannend tot het einde. Tip voor iedereen die houdt van niet die hard sci-fi boeken.

6 likes

Ik wil graag het boek van Angela Merkel kopen (Vrijheid), maar die is gewoon 45 euro :fearful:

Meine gute, ik hoop dat hij later wat goedkoper wordt. Wel echt flink duur voor een boek in ieder geval.

2 likes

Zin in deze, komt uit in februari. :heart_hands: de kaft

11 likes

Haha ja ik zag het ook, maar er is alleen nog maar een hardcover. Even wachten op de paperback, die zal wel goedkoper zijn

1 like

Voor de boekenclub waar ik inzit moesten we the hate u give van Angie Thomas lezen. Ik ben begonnen in 't Nederlands maar dat las echt vervelend, toen geswitcht naar Engels en ik was hooked. Ik was met 50% al op dat punt dat ik het boek nu uit wilde hebben, dus dat was een korte nacht. Daarna de prequel, concrete rose, gelezen en die was ookal zo ijzersterk.
Nu on the Come up gekocht, een ander boek van haar. Ik heb dit jaar best wat goede boeken gelezen maar dit is by far het allerbeste boek geweest.

Edit : het gaat over een zwart meisje (16 jaar) dat in een slechte wijk woont, naar een dure (witte) school gaat en dan op een avond wordt d’r beste vriend (zwarte jongen, woont in diezelfde wijk) neergeschoten door een agent en zij is daar bij. En dan dus het hele proces dat erna volgt.

12 likes

Prachtig boek is dat ja!

1 like

Ik heb de Camino gelezen maar op het einde is dat echt een soort telenovella met alle romantiek en niet echt geloofwaardig.

Vond het wel een interessante setting voor een moordmysterie en ook spannend genoeg, had niet elke twist direct door. Maar ergerde me wel aan die subplotten.

6 likes

Ik ben hem nu toevallig aan het lezen (in het NL, want kwam die tweedehands tegen), maar vind de schrijfstijl echt cringe. Maar vermoed dus ook dat het door de vertaling komt.
Wel een heftig onderwerp verder!

3 likes

Ja daar heb je gelijk in hoor, maar denk wel dat het ietsje beter in het Engels was geweest, wat minder ongemakkelijk vertaalde straattaal enzo.

1 like

Lijkt me ook een erg moeilijk boek om te vertalen! Toen ik het in het Engels las, vroeg ik me al af hoe ze dat zouden doen

1 like

Ik heb dus eerst Nederlands gelezen en na 1/3e geswitcht naar Engels en de vertaling is echt belabberd. Komt natuurlijk ook omdat het moeilijk te vertalen is. Maar in het Nederlands dacht ik steeds bah ik moet dat boek nog lezen en in het Engels was ik hooked.
En dit komt van iemand die een boek liever niet leest dan dat die het in het Engels leest.

1 like

Hmm ik lees nu ā€˜Al het blauw van de hemel’ van Melissa da Costa omdat veel reviews erg enthousiast over zijn over het boek. Ik ben nu op een derde maar ik vind het echt een beetje tegenvallen :frowning:

Ik heb het idee dat de vertaling een beetje gaar is, en ook sowieso het taalgebruik. En het verhaal is tot nu toe mega voorgekauwd, en laat niets aan de eigen verbeelding over vind ik. De personages vind ik tot nu toe ook totaal geen diepgang hebben. Hopelijk wordt het nog wat beter verderop in het boek :sweat_smile:

Het idee van het verhaal vind ik wel heel leuk. Ik ben alsnog wel benieuwd hoe het afloopt dus dat is opzich wel weer positief.

Haha ik vond dat boek ook zo matig. En bij m’n boekenclub was echt iedereen lovend. Het wordt ook alleen maar filosofischer.

4 likes

Pfff die filosofische citaten zijn ook zo cringe echt erg

1 like

Dit was helaas ook mijn mening over het gehele boek. Het leest wel lekker weg maar de lyrische recensies snap ik ook totaal niet.

1 like

Ik heb de laatste tijd dus zin om wat spannendere boeken te lezen, omdat ik gewoon ff helemaal in zo’n verhaal wil zitten en dat je niet kan stoppen met lezen, maar ik ben ook echt een MEGA pussy :laughing: dus ik durf eigenlijk ook niet (ter illustratie, ik ben maanden lang bang geweest door m’n zelfgeschreven horrorverhaal voor engels op de middelbare school)

4 likes

Weet niet of je tips wil, maar ik vind de boeken van Freida McFadden wel spannend, maar niet tƩ.

5 likes