Grootste teleurstellingen: Our missing harts van Celeste Ng en De kleine vriend van Donna Tartt (@Evenveel
). Vond andere boeken van deze auteurs heel goed, maar deze twee⊠pfoe. Vond de schrijfstijl van Our missing harts vervelend en het verhaal interesseerde me niet. De kleine vriend heb ik voor de tweede keer geprobeerd en ik ben over de helft gekomen maar: nee.
En mijn favorieten:
De overlevenden van Alex Schulman
Mooie schets van een (disfunctioneel) Zweeds gezin met drie broers, geschreven vanuit de âmiddelsteâ broer. Leuke en spannende verstelstructuur: één dag in het leven van de broers wordt achterstevoren beschreven, en verder zijn er flashbacks naar hun jeugd en de laatste zomer als gezin in hun vakantiehuisje. Lekker geschreven + interessante personages, familiedynamiek en thematiek.
Beloved van Toni Morrison
Op de een of andere manier vind ik dit boek lastig om aan te prijzen! Misschien omdat het zo uniek is. De thematiek en setting zijn zwaar (slavernij, racisme, dood) maar ik vond het echt betoverend.
De nieuwe achternaam + Wie vlucht en wie blijft van Elena Ferrante
Lijkt hier op het forum een love-or-hate-serie te zijn, maar Ferrante grijpt mij volledig met haar schrijfstijl. Ik vind dit geweldige boeken.
Rebecca van Daphne du Maurier
Was hier ooit het âleesclubboekâ dus ik hoef er niet al te veel over te zeggen denk ik, haha. Heerlijke gothic novel met een fijne setting, sfeer en stijl en een slim plot.
Had vorig jaar besloten om meer boeken te lezen waarvan ik van tevoren verwachtte dat ik ze goed zou vinden, in plaats van âdriesterrenboekenâ en/of hypes. Dat is goed gelukt en ik ga daar volgend jaar mee door!