Het algemene boekentopic #3

Zooo de eerste maand is alweer (bijna) voorbij, gaat zo snel…

Ik heb deze maand 8 boeken gelezen/geluisterd:

1. White Out (diverse schrijvers)
  2. Brandon Sanderson - The Lost Metal
  3. Marie Lu - The Kingdom of Back
  4. Jessica Rubinovski - The Bright & Pale
  5. Anni Taylor - The Game You Played
  6. Robert Jordan - The Great Hunt
  7. Holly Black - The Cruel Prince
  8. Grady Hendrix - We Sold Our Soul

The Lost Metal vond ik heel leuk, weer een perfect einde van deze Mistborn era, The Cruel Prince vond ik leuk en We Sold our Soul ook, de rest was vermakelijk.

Ik ben nu bezig in The Dragon Reborn, deel 3 van The Wheel of Time. Ben nu halverwege en zit er nu beter in dan de vorige twee.

12 likes

Mijn boeken van januari! De bundel van Brian Bilston ben ik wel een half jaar in bezig geweest overigens. Ik lees nu The last house on Needless Street. Ik moet heel erg wennen aan de perspectieven, maar het kan nog leuk worden

11 likes

Gelezen in januari:
De wateraap - vooral door de leuke kaft gelezen maar het was een heel origineel, mooi geschreven boek 4/5
Horrorstor - leuk idee (een Ikea horrorverhaal) maar was saai 2/5
Geschiedenis van geweld - ik ben fan van Edouard Louis, 4/5
Tomorrow and tomorrow and tomorrow - beetje a little life vibes, vriendschap en liefde door de jaren heen met hoogte- en dieptepunten, de synopsis sprak me niet echt aan omdat het over gamers gaat maar ik kon het toch niet wegleggen 4/5
November - ik vind hem eigenlijk echt heel slecht schrijven maar toch lees ik al zijn boeken :woozy_face: 2/5

13 likes

Mijn boeken van januari!

13 likes

Toch nog meer gelezen in januari dan ik dacht!

10 likes

Ik ben zelf echt geen heilige, maar damn, een boekhaul met 56 boeken?!

En mijn gelezen boeken van januari:
Gwen Adshead - The devil you know :star: :star: :star:
Eva Vriend - Eens ging de zee hier tekeer :star: :star: :star: :star:
JK Rowling - Quidditch through the ages :star: :star: :star:
Shelley Parker-Chan - She who became the sun :star: :star: :star:
Sylvia Plath - The bell jar :star: :star:
Lynette Noni - The Prison Healer :star: :star: :star: :star: :star:
Lynette Noni - The Gilded Cage :star: :star: :star: :star:
Lynette Noni - The Blood Traitor :star: :star: :star: :star:
Aliette de Bodard - The Red Scholar’s Wake :star: (DNF)

Ik vond The Prison Healer trilogie echt verrassend heel erg leuk, wil de boeken ook nog wel graag fysiek kopen. Ik had gehoopt She who became the sun leuker te vinden dan ik deed, maar ik denk dat het me teveel aan The Poppy War deed denken, en dat vond ik gewoon echt beter geschreven.

13 likes

Dit zijn mijn gelezen boeken van januari! In 2022 heb ik in totaal 2 boeken gelezen, nu staat de teller al op 7 :hugs: Blij dat ik mijn plezier in lezen weer gevonden heb.

19 likes

Januari 2023 lets goooo:

• De avonden - Gerard Reve (weet nog steeds niet wat ik er nou van vond…)
  • Shit waar je als vrouw mee moet dealen - Marie Lotte Hagen & Nydia van Voorthuizen :star::star::star::star:
  • De geheimen van de kostschool - Lucinda Riley :star::star::star:
  • Kruispunt - Jonathan Franzen :star::star::star::dizzy:

Nu aan het lezen in Koningin van schaduw - Sarah J Maas. Leest wel lekker door. Ik merk dat die afwisseling tussen wat zwaardere boeken/literatuur me echt aan het lezen houdt!

8 likes

Ik heb voor mijn doen heel veel gelezen.
Allemaal fijne boeken gelezen:

Nu ben ik bezig in Ik zal je nooit meer van Tatjana Almuli.
Ik hoop mijn lees Mojo vol te houden :smile:

13 likes

Leuk al die overzichten! Ik geraak maar niet door To paradise, vind het saaier dan ik had verwacht en leest ook niet zo vlot (al is dat wrs ook omdat ik em in het Engels lees). Toch ben ik benieuwd naar het einde en wil ik hem uit lezen. Al hoop ik dat dat snel gaat, want er liggen nog 3 boeien van de bib te wachten.

4 likes

In januari heb ik 3 boeken gelezen:

• Christmas at little beach street bakery - Jenny Colgan :star: :star:
  • De zeven zussen - Lucinda Riley :star: :star: :star: :star:
  • Maid - Stephanie Land :star: :star: :star:

Ik probeer elke dag even te lezen, al is het maar tien minuten. Zo houd ik het lezen van hetzelfde boek veel beter vol. Eerder las ik wel eens weken niet en dan had ik geen zin om het boek weer op te pakken

11 likes

Ik deel ook mijn eerste ‘lijstje’. Januari stond voor mij vooral in het teken van het afronden van werkdingen ivm mn zwangerschapsverlof, maar toch 2 boeken gelezen. Nu verlof, dus hopelijk meer rust en tijd!

• Registers van het Noordland, Keten der Vriendschap, Lammert van der Harst. :star::star::star::star:
  • Wankel Koninkrijk, Tim de Wit. :star::star::star::star:

Ik probeer fictie met non-fictie af te wisselen, dus nu bezig in It Ends With Us.

7 likes

kraaien in het paradijs puur op de cover uitgezochte, echt een kutboek verder.

11 likes

Ik lees echt te traag op het moment, maar 2 boeken uitgelezen in 6 weken. Normaal lees ik 2 - 4 boeken in een week :pensive: Wel wat audiobooks (die tel ik overigens mee bij mijn reading challenge).
Het is Saturdays at Noon van Rachel Marks trouwens, een boek dat ik meenam uit de bibliotheek omdat de titel me intrigeerde en hij was best leuk. Geen hoogstandje, wel prima. Aan de andere twee van de bibliotheek ben ik niet eens toegekomen, dus die heb ik maar teruggebracht. En The American Roommate Experiment heb ik gelezen en geluisterd.

De ijzige verloofde is trouwens een DNF, Robijnrood een reread.

8 likes

Ik heb deze maand 4 boeken gelezen, dus nog steeds mooi op schema. Ik doe echt al heel lang steeds precies 7 dagen over een boek.

Gone Girl - Gillian Flynn :star: :star: :star:
9/11 - Alan Gratz :star: :star: :star: :star:
Carrie Soto Is Back - Taylor Jenkins Reid :star: :star: :star: :star:
Good Girl, Bad Blood - Holly Jackson :star: :star: :star: :star:.5

Op dit moment luister ik mijn allereerste luisterboek (op Bookbeat), het memoir van Matthew Perry. En morgen begin ik in Ugly Love van Colleen Hoover!

7 likes

Mijn januari:

Sinds ik niet meer drink - Evi Hanssen **

I’m glad my mom died - Jennette McCurdy ***, bizar verhaal, maar de schrijfstijl vond ik matig en een beetje young adult-achtig.

Rood is ja - Sara Kroos ****, beste boek van deze maand. Ik had geen idee dat Sara Kroos zo kon schrijven. Vind het heel knap hoe ze alles geformuleerd heeft.

Damn honey - Marie Lotte Hagen en Nydia van Voorthuizen **, had ik veel meer van verwacht, maar voor een jongere doelgroep is het een oké instapboek

Portret van de zomer - Jelle Havermans *, nogal cringey dialogen, hangt van clichés aan elkaar, ik vond Noa nogal een manic pixie dream girl

Heb al met al niet echt geweldige boeken gelezen deze maand, hopelijk maak ik voor februari betere keuzes

17 likes

Wat een heerlijke overzichten allemaal, voor iedereen een like!

Ik had een goede leesmaand, met vooral veel luisterboeken. Ik vond Rood is ja van Sara Kroos ook heel indrukwekkend. Knap hoe ze het geschreven heeft, en het is schrijnend wat haar overkomen is.

Rilke’s Book of Hours vond ik echt 10 van 5 sterren zo mooi. Ik weet dat iedereen dweept met Rilke, maar deze is echt :ok_hand:t3: Het is een editie met op elke linkerpagina het oorspronkelijke Duitse gedicht, en rechts de Engelse vertaling. Ik was er vorig jaar al in begonnen, maar vond sommige gedichten toch ook heel confronterend. Ik heb hem er dit jaar toch weer bij gepakt en elke dag een gedicht gelezen. Een dikke 5 sterren dus.

14 likes

Ik kom even terug op De Boekenkraam. Ik ben echt laaiend enthousiast! Het was de eerste keer dat ik bestelde en ik was een beetje huiverig. De boeken waren vandaag al binnen (gisteren besteld) en van de vier boeken hebben twee geen enkele beschadiging. De andere twee hebben dit:

Een vouw in de kaft. Dat krijg je toch snel bij paperbacks.

En dit:

Het is een hardcover met zo’n papieren “hoes”. Het papieren hoes is gescheurd. Die haal ik er toch vaak om weg. Met het boek zelf is niks aan de hand.

Ik ga hier zeker vaker bestellen!

17 likes

@d12baby
@d12baby
@d12baby

lets gooooooo

35 likes

Ik ging kijken of ze hem bij de bieb al hebben/verwachten (nee) dus ik heb hem ingevoerd als aankoopsuggestie.
Ik kreeg binnen vijf minuten deze reactie:
image
:grin:

34 likes