Het algemene boekentopic #3

Ik vond het ook lastig inkomen op het begin. Ik was er ook al eens eerder in begonnen en toen weer weggelegd. Maar op een gegeven moment zat ik er helemaal in!

1 like

@Echo Dit geef hoop, even doorzetten dus!

1 like

Ik zou ‘m wegleggen. Misschien dat het verhaal je na een tijdje meer pakt, maar de vraag is ook of je dat moet willen aangezien er alleen maar trauma na trauma na ellende na horror na wanhoop na ellende na trauma komt :slight_smile:

11 likes

Ik heb afgelopen jaar StoryGraph genomen. Ik gebruik die vooral voor de challenges, want zij hebben een hele fijne feature voor read around the world waarmee je makkelijk bij kunt houden wat je hebt gelezen en welke boeken interessant zijn voor welk land. Maar de app is zooo traag en de helft van de knoppen doet het niet, dus denk dat ik ‘m verder niet veel ga gebruiken. Ik kende Fable niet, maar die heb ik nu ook gedownload. Vind het wel mooi vormgegeven, maar vooralsnog voegt het voor mij niet veel toe. Ik ben wel echt een sucker voor het bijhouden van overzichten. Heb ook een excel waarin ik extra dingen log over de boeken, echt overbodig om dat op zoveel plekken bij te houden, maar ik vind het zo chill om te doen.

Ik ben nu trouwens voor Antigua en Barbuda een nieuw boek begonnen, Annie John. Alleen ik heb ‘m per ongeluk in het Duits gedownload (hij was er niet in het Nederlands of Engels). Maar het leest eigenlijk verrassend soepel? Dus denk dat ik ‘m ga proberen uit te lezen in het Duits. Zo fijn dat er een ingebouwd woordenboek in m’n ereader zit, dat maakt het nog makkelijker.

5 likes

Ik was ook op zoek naar een nieuwe app en zag veel over Fable, maar die AI teksten van de app zorgen er toch voor dat ik liever iets anders kies :grimacing:
IMG_7801

1 like

Dit, zoveel trauma. Ik vond het ergens goed maar ergens echt ongeloofwaardig. Ff in spoiler maar

Samenvatting

elke persoon in het boek is rijk en succesvol en beroemd, dat stoorde me zo erg omdat het zo niet geloofwaardig is dat ik de trauma ook met veel moeite nog serieus kon nemen.

4 likes

Ik hou enorm van boeken als 8e leven & Sashenka, iemand nog een tip in deze categorie?

Wat vind je leuk aan die boeken?

2 likes

Ooh ja dat vond ik ook erg mooie boeken! Wellicht is Pachinko van Min Jin Lee iets voor je?

7 likes

Ik heb gisteren een bieb abbo afgesloten en dit wordt het eerste boek voor mijn e reader! Ben ook heel benieuwd!

5 likes

Zoooo’n mooi boek. Ik denk nog wekelijks aan het verhaal.

4 likes

Voor mij was “het paradijs van slapen” van Joost Oomen een van de mooiste boeken die ik vorig jaar las.
Een van de mooiere zinnen wordt ook in de recensie van het NRC genoemd: "Zoals de eerste keer dat hij zijn grote liefde Saartje Schaap ontmoette: in een donker Fries weiland, achter een border vol ‘in het maanlicht grijze aardbeienplantjes’, tijdens verstoppertje met een groep vrienden, waar zij beweegt als een ‘onderwaterlammetje’ en over een drooggevallen sloot springt, zo ‘soepel als een giraf van boterhamzakjes’. Een mooi, licht boek over een zwaar onderwerp (euthanasie bij voltooid leven). Heeft me ook het voornemen gegeven het komend jaar meer stil te staan bij mooie dingen.

2 likes

Ik vind dat soort zinnen echt lastig om te lezen omdat ik er gewoon geen beeld bij heb, een giraf van boterhamzakjes???

Zo lees ik nu Private Rites van Julia Armfield en die heeft ook van die zinnen dat ik denk, que??? :clown_face:

21 likes

is kunst

2 likes

wtf. Ik hou het mooi bij Goodreads en Bookmory :sweat_smile:

Mohh ik heb net Shadows of Self (Mistborn 5) uit. Alleen ik keek even en hoe de fuck heeft Brandon Sanderson zoveel boeken geschreven?! En waarom is alleen de Cosmere al 30+ boeken?! Ik wil ze natuurlijk allemaal lezen maar damn

1 like

Ik denk dat je op zoek bent naar historische romans/familietragedie? Pachinko inderdaad! En Schaduw van de wind reeks en Het geluid van de nacht (Spanje), en Lichter dan ik (Nederlands-Indië) vond ik ook heel mooi. Ik denk dat dit mijn favoriete boeken zijn samen met Het achtste leven.

4 likes

Het schaarse licht :heart:

4 likes

meer te weten & leren over geschiedenissen/culturen waar ik nauwelijks iets van weet, politieke aspecten en regimes, de familielijnen / intergenerationale verbanden (zowel in positief aspect als de trauma’s die worden doorgegeven en hoe dit zo helder wordt gedurende de verhaallijnen), de verschillende tijden(geesten), ontwikkeling van personages, beeldende manier van schrijven.

1 like

Misschien dat Vogels zonder vleugels van Louis de Bernieres dan ook iets voor je is! Klinkt eigenlijk precies als dat wat je aanspreekt.

1 like