Die nieuwe van haar is leuk! Good Material
Wie kijkt er nog meer uit naar de nieuwe Chimamanda Ngozi Adichie?
- JAAAAA ik
0 stemmers
Zijn er hier mensen met StoryGraph die het leuk zouden vinden om vrienden te worden? Vind het zelf altijd wel leuk om te zien wat anderen lezen!
Mijn profiel: Sign In | The StoryGraph
Ik wil dit jaar ook graag meer gaan posten in dit topic!
Afgelopen jaar ben in een paar fysieke boekenclubs terecht gekomen. Wat een verrijking voor de leeservaring en zo leuk om diepgaand met elkaar over boeken te praten. Dat miste ik toch wel met mijn vrienden en familie, die niet echt lezers zijn.
Ik heb dit jaar geen reading challenge als in het aantal boeken dat in wil lezen. Wel heb ik de challenge om te leren lezen met achtergrondgeluid. Het lukt me eigenlijk alleen om in stilte te lezen en dat maakt dat ik veel minder leestijd benut dan ik zou willen. Dus daar wil ik graag mee oefenen dit jaar. Zodat ik bijv in de trein kan lezen, of naast mijn vriend op de bank als hij een serie kijkt.
Wat leuk dat je in fysieke boekenclubs terecht bent gekomen! Hoe heb je die gevonden? Lijkt me ook erg leuk, maar via internet zie ik vaak leesclubs die al vol zijn.
Ik heb een oproep geplaatst op hebban! Ging echt verrassend makkelijk, via insta wilde het mij ook niet lukken.
Met wat voor mensen zit je dan in je boekenclub? Beetje zelfde types als jij qua leeftijd/achtergrond of is het diverser?
Via/in bibliotheken zijn ook vaak boekenclubs!
ik vooral naar de nieuwe johan harstad!!! (vertaling pas in 2026 )
- ik ook!!
0 stemmers
Ik kan het bericht niet terug vinden waar ik op had gereageerd vorig jaar, maar ik ben net een podcast geluisterd over dagboeken in Amsterdam in de tweede wereldoorlog. Is interessant en er is een mooie website bij
https://diaries.amsterdamtimemachine.nl/
Over dagboeken gesproken er is laatst ook een boek uitgebracht aan de hand van het Nederlands dagboekarchief. Ik heb het boek gelezen is best leuk maar ik had meer dagboekfragmenten verwacht, die waren er helemaal niet dit was meer een navertelling. Er zaten wel interessante personen tussen en ik vond het laatste hoofdstuk een leuke toevoeging en onverwachts.
Hij is ook in kunstof te gast geweest
Edit: een adres van Michael Citroen is ook een interessant en goed boek. Het is non fictie over de geschiedenis van de joodse onderduik in de tweede wereldoorlog. Geen dagboeken maar je leest wel over verschillende families
Met dezelfde types als ik. Meiden van mijn leeftijd met toch wel gemeenschappelijke interesses, en bovenal interesse in dezelfde genres.
Ah goed om te weten, dank je! En @arcobaleno, jij ook bedankt voor de tip! Via de bibliotheek lijken de leesclubs vol en lijkt de gemiddelde leeftijd een stuk hoger. Woon in Zwolle trouwens, voor als iemand nog meer tips heeft.
Bij ons zijn deze vrij stoffig en is de gemiddelde leeftijd een heel stuk hoger dan ik ben helaas
Volgens mij hebben ze bij Bijleveld een boekenclub. Het meisje dat dat organiseert heeft ook een bookstagram en zij werkt in de winkel
Haha oh in mijn regio echt groepen van jongeren en dertigers. Ook via de boekhandel trouwens.
De uitgeverij van Edward van den Vendel heeft al een aantal boeken uitgebracht zag ik. Het boek pestbloemen lijkt me wel een boek dat veel mensen hier leuk zullen vinden.
Klinkt ook wel een beetje als de kinderboeken van Lucy Strange. Daar is ook net een nieuw boek van verschenen het eiland aan de rand van de nacht.
Wtf dit boek. Door jullie ook gaan lezen en ben geïntegreerd. Ik ben al op de helft en het is niet weg te leggen idd!
Ik was ook geinfluenced maar wilde het in het Frans lezen, maar dan kom ik er bijna niet doorheen. Ligt dus toch aan mijn Frans. Ga het denk ik ook in het Nederlands proberen!