Ik heb dezelfde vraag! Als iemand tips heeft voor Utrecht hoor ik het graag
Ik heb een oproep geplaatst op hebban! Ging echt verrassend makkelijk, via insta wilde het mij ook niet lukken.
Met wat voor mensen zit je dan in je boekenclub? Beetje zelfde types als jij qua leeftijd/achtergrond of is het diverser?
Via/in bibliotheken zijn ook vaak boekenclubs!
ik vooral naar de nieuwe johan harstad!!! (vertaling pas in 2026 )
- ik ook!!
0 stemmers
Ik kan het bericht niet terug vinden waar ik op had gereageerd vorig jaar, maar ik ben net een podcast geluisterd over dagboeken in Amsterdam in de tweede wereldoorlog. Is interessant en er is een mooie website bij
https://diaries.amsterdamtimemachine.nl/
Over dagboeken gesproken er is laatst ook een boek uitgebracht aan de hand van het Nederlands dagboekarchief. Ik heb het boek gelezen is best leuk maar ik had meer dagboekfragmenten verwacht, die waren er helemaal niet dit was meer een navertelling. Er zaten wel interessante personen tussen en ik vond het laatste hoofdstuk een leuke toevoeging en onverwachts.
Hij is ook in kunstof te gast geweest
Edit: een adres van Michael Citroen is ook een interessant en goed boek. Het is non fictie over de geschiedenis van de joodse onderduik in de tweede wereldoorlog. Geen dagboeken maar je leest wel over verschillende families
Met dezelfde types als ik. Meiden van mijn leeftijd met toch wel gemeenschappelijke interesses, en bovenal interesse in dezelfde genres.
Ah goed om te weten, dank je! En @arcobaleno, jij ook bedankt voor de tip! Via de bibliotheek lijken de leesclubs vol en lijkt de gemiddelde leeftijd een stuk hoger. Woon in Zwolle trouwens, voor als iemand nog meer tips heeft.
Bij ons zijn deze vrij stoffig en is de gemiddelde leeftijd een heel stuk hoger dan ik ben helaas
Volgens mij hebben ze bij Bijleveld een boekenclub. Het meisje dat dat organiseert heeft ook een bookstagram en zij werkt in de winkel
Haha oh in mijn regio echt groepen van jongeren en dertigers. Ook via de boekhandel trouwens.
De uitgeverij van Edward van den Vendel heeft al een aantal boeken uitgebracht zag ik. Het boek pestbloemen lijkt me wel een boek dat veel mensen hier leuk zullen vinden.
Klinkt ook wel een beetje als de kinderboeken van Lucy Strange. Daar is ook net een nieuw boek van verschenen het eiland aan de rand van de nacht.
Wtf dit boek. Door jullie ook gaan lezen en ben geïntegreerd. Ik ben al op de helft en het is niet weg te leggen idd!
Ik was ook geinfluenced maar wilde het in het Frans lezen, maar dan kom ik er bijna niet doorheen. Ligt dus toch aan mijn Frans. Ga het denk ik ook in het Nederlands proberen!
Wat leuk! Ik zit sinds 1,5j ook in een fysieke club, wel heel specifiek voor kookboeken (ik lees ook gewone literatuur hoor haha). Dan kiezen we een boek waar iedereen 1 à 2 gerechten uit bereidt.Iedere keer een ander soort keuken. Dus deels boek bespreken maar ook samen koken en eten. Zo fijn!
Ik heb het boek ook gelezen en vloog er doorheen!
Sowieso zit ik weer lekker in het lezen, hoop dat dat zo blijft. Juist dit soort suggesties of willekeurige vondsten kan ik echt van genieten. Mijn vriend koopt soms random (e)boeken voor me aan de hand van een boekenlijst die ik bij houd. Die boekenlijst stel ik samen aan de hand van boeken die ik tegenkom met een leuke cover, suggesties van boekeninsta’s, andere mensen etc. Hij kijkt af en toe in die lijst en pakt dan een random boek van bijv een schrijver die daar genoemd wordt en ook een ander boek heeft geschreven.
Zo zit ik dus nu om deze reden een boek over ananassen te lezen van Lex Boon haha. Ik had een ander boek van hem ooit op de lijst gezet en mijn vriend kwam vervolgens deze tegen. Ananas is een beetje onze inside joke geworden. Ooit toen we tien jaar terug dit huis hadden gekocht en nog helemaal niks hadden raakte ik in paniek in een woonwinkel van alles wat we moesten kopen en heb ik een opwelling een spuuglelijke gouden ananas van Pols Potten gekocht die veel te duur was haha (was een cultding uit onze favo comfort tv-serie Psych.)
Echt een onsamenhangend verhaal, maar ik ben dus echt aan het genieten van dit boek en ik heb geen idee of het komt omdat het echt goed is of dat ik verblind ben door mijn irrationele liefde voor de ananas.
Wat lief en leuk van hem!
Same! Heb ‘m ook door dit topic gelezen en had het boek binnen no time uit.
Ben wel benieuwd wat de meningen hier zijn over het einde van het boek. Ben er zelf nog niet helemaal uit merk ik.
Ik heb hem net uit. Erg vrolijk word je er niet van haha
Wat ik er nou uiteindelijk van vond vind ik lastig te zeggen, het moet nog even bezinken denk ik. Het is een heel filosofisch boek eigenlijk. Maar ik hoopte toch de hele tijd dat er nog iets zou gebeuren ofzo, het voelde een beetje onaf. Maar dat is misschien ook juist weer de kracht ervan en zorgt ervoor dat het beklemmende van het verhaal echt binnenkomt. Hmmm
Ben ook benieuwd naar jullie meningen!