Ik heb heel lang getwijfeld hoe lang ik Een klein leven de kans moest blijven geven. Het duurde bij mij echt tot halverwege het boek voor ik erin zat. Wat ik heel mooi vind aan dit boek is de rol van vriendschap het hele boek door, en hoe alles laag voor laag opgebouwd/beschreven wordt. Maar ik vond het soms echt heel heftig, echt trauma na trauma en niet altijd nodig voor het verhaal. Maar door het hele verhaal, de manier van schrijven en de gelaagdheid geef ik het toch 5 sterren. Het is echt een treurig maar heel goed boek.
De enige die overbleef was dan weer heel fijn na het eerste boek. Fijn geschreven. Verhaal bouwt goed op. Heb meerdere keren op het verkeerde spoor gezeten, ik vind het een aanrader.
Sluit alle deuren ik had helemaal niet door dat ik door elkaar heen twee boeken van dezelfde schrijver las. Hele fijne manier waarop het verhaal verteld wordt, wederom zag ik het plot niet aankomen. Heel spannend en op sommige momenten kon ik het echt niet wegleggen omdat ik wilde weten hoe het verhaal verder ging.