Het algemene boekentopic #3

Oh wat leuk! Ik ben ook net Moedermelk aan het lezen, ik ga deze afl zeker daarna luisteren

2 likes

Dan vind je dit artikel misschien ook wel leuk!

https://www.athenaeum.nl/nieuws/vertalers/2023/over-het-vertalen-van-de-eerste-zin-van-nora-ikstena-s-moedermelk-door-brenda-lelie

(en wat is het een mooi boek hƩ!)

2 likes

Aanrader voor mensen die van dystopische/sci-fi verhalen houden:

Het is Klara and the Sun als Klara ook een seks robot was. Ik heb hem in 1 ruk uitgelezen!

7 likes

Dit is ook een ontzettend leuke en interessante aflevering over vertalen

https://pca.st/episode/6403c70e-f85c-47bd-aa17-cda7ebed5fab

En het is ook een leuke podcast trouwens!

2 likes

Mijn gelezen boeken van Januari

Still see you everywhere -Lisa Gardner :star::star::star::star:

The devil and mrs Davenport -Paulette Kennedy :star::star::star::star::star:

Het zit tussen je oren -vera camilla lucker

Al het blauw van de hemel - Melissa de costa :star::star::star::star:

De leraar- Freida mcfadden :star::star:

Gebroken meisjes - Simone st james :star::star::star::star:

Wie praat , die gaat - Astrid holleeder

Witchcraft for wayward girls -Grady hendrix :star::star::star:
Had hoge verwachtingen van dit boek, maar helaas. Vond het soms maar saai, gebeurde niet zoveel. Las later pas dat dat een tante die een zon huis heeft gezeten inspiratie was voor het boek.

Long island - Colm Tiobin :star::star::star:

De dromendieven - Maggie stiefvater :star::star::star::star:

Ben nu the house of my mother aan het lezen.

4 likes

Ik lees heel veel over Terry Pratchett en ik wil aan de ene kant wel beginnen, maar er zijn zoveel boeken. Geef me wat motivatie om te beginnen :pray:

2 likes

Jammer van die nieuwe van Grady Hendrix! En leuk dat je The Devil and Mrs Davenport ook zo goed vond :slight_smile:

2 likes

Ik ben nu bezig met een volledige read van de serie, en ik zou het echt aanraden! Het is echt mijn favoriete wereld om in te lezen, en hoewel het veel is, is het niet de moeilijkste wereld om in te stappen.

Het zijn er veel maar ze zijn wel snel te lezen en als je een serie niks vind kun je die laten liggen. Ik heb ze niet allemaal gelezen maar vond de witches het leukste om te lezen!

1 like

Iemand anders ā€œHot milkā€ gelezen van Deborah Levy?

Ik heb hem net uit en ik vond hem aan de ene kant heel vet met alle symboliek, maar tegelijkertijd heb ik ook het gevoel dat ik niks van het boek snapte en het plot volledig gemist heb :smiling_face_with_tear: Normaal vind ik zo’n boek daardoor stom, maar bij deze voelde ik me op een leuke manier uitgedaagd om erover na te denken ofzo.

Moet het echt nog even plaatsen merk ik, haha. Ik wil wel graag meer van Deborah Levy lezen denk ik.

1 like

Oh I love Deborah Levy! Heb deze nog niet gelezen en was net op zoek naar een nieuw boek dus dit is perfect. Zal je laten weten wat ik vind!

Ik postte vorig jaar en het jaar ervoor super vaak in dit topic en heb van januari t/m juni 2024 iets van 33 boeken gelezen, toen ging ik verhuizen en raakte ik zwanger en heb ik letterlijk niĆ©ts meer gelezen… :smiling_face_with_tear: miste het lezen actief maar kon me er toch niet toe zetten. Probeer nu weer een beetje te beginnen!

4 likes

Ik ben op zoek naar een boek maar heb geen idee meer hoe het heet of wie het schreeft.

In ieder geval fictie, een roman. Het gaat over een man en een vrouw die elkaar steeds vinden en dan weer uit het oog verliezen. Beetje a la Normal People en One Day. Volgens mij een mannelijke auteur.
Ik denk dat ik het wel 7-10 jaar geleden gelezen heb.

Iemand enig idee? Of tips hoe ik er achter kom?

1 like

dit klinkt echt als bijna elk boek ooit :joy:

6 likes

Haha ja in m’n omgeving krijg ik ook 100en boeken te horen maar dat zijn ze allemaal niet. Ik denk dat ik er nooit achter kom

1 like

Haha heb je ieeeettssss meer details?

Ik kan me herinneren dat ze op ene gegeven moment samen wonen, en dat zij schildert. Volgens mij waren de hoofdstukken ook om en om uit een van de perspectieven geschreven.

oh! two steps forward van graeme simsion misschien?

8 likes

Ja!!! wat goed, thanks!

2 likes

Wie weet er een leuk fictie boek over hiken? Ik heb wild ooit gelezen en ik vond daar een hoop mis mee maar het volgen van hoe die voorbereiding gaat en hoe het op de trail gaat en hoe eten werkt enzo vond ik echt leuk om te lezen.
Dus iemand die iets weet zoals wild maar eventueel met iets minder naĆÆviteit?

1 like

Hee zijn er nog forummers vandaag naar Turning Pages in The Mall geweest? Had niet verwacht dat het zo druk zou zijn, maar heb wel een paar leuke boeken gekocht! Ben nu nog onderweg naar huis dus kan nog geen foto delen hahaha

Zijn er ook forummers die ik mag toevoegen op Storygraph? Maakt niet uit wat jullie het liefst lezen. Ik heb veel interesses hehehe
Mijn account

4 likes