Het algemene boekentopic #3

Januari :heart: hele fijne leesmaand!

Over Earthlings en Lonely Castle in the Mirror had ik al gepost, mini-reviews van de rest:

Te Laat vond ik slordig in elkaar zitten, veel herhaling en het gaat vooral over telaatkomers en niet echt over tevroegkomers (me!) terwijl de omschrijving beide beloofde.

Nightbitch is heerlijke feministische woede.

A Flicker in the Dark werd gehypet op een bookstagram die ik volg, las lekker weg maar vond het voorspelbaar en saai.

The Sundial is echt hilarisch. Wel gothic maar niet eng/spannend.

Met The Marriage Portrait werd ik helemaal meegesleept in de sferen van Italiaanse hofhoudingen en palazzos in de 16e eeuw. Indrukwekkend verhaal, knap hoe historische feiten zijn gebruikt voor een fictief verhaal, en hoewel er op de eerste pagina al staat hoe het afloopt: super spannend.

The Girl with the Louding Voice mooi maar een beetje voorspelbaar.

11 likes

@d12baby komt er ook een ebook?

1 like

Heerlijk om alle lijstjes te zien, ook leuk om te zien dat smaken verschillen. Hierbij mijn boeken van januari, goede maand voor mijn doen en halverwege het 6e boek: Appels vallen niet van Liane Moriarty. So far, so good

Vond het boek van Evi vooral top omdat ik zelf ook niet (meer) drink voor een langere tijd. En echt genoten van Het schaarse licht, moest er echt inkomen met alle beschrijvingen van de personages en families en banden onderling, maar prachtig verhaal. Nadeel van het ebook dat ik er pas aan het einde achter kwam dat achterin de beschrijvingen van de personages op een rijtje stonden :joy:

7 likes

Beetje weird om zomaar een foto van iemand te plaatsen hier, ook al is die te vinden als auteursfoto

11 likes

Ah natuurlijk, wat enorm stom. Ik bedoelde het echt als compliment maar direct weggehaald. Excuus iedereen :heart:

4 likes

Ik heb mail dat het eerste Kickstarter boek is verzonden :partying_face:

1 like

Oeh echt? Ik nog niet, ben wel stiekem het e-book alvast aan het lezen haha.

1 like

Oohh wat heerlijk om al die lijstjes van januari te lezen! Ik had even lunchpauze van mijn eigen schrijfwerk (jaja) en deel bij deze ook even mijn januari.

Uitgelezen:

Wintering - Katherine May: hier had ik hele hoge verwachtingen van en sommige stukken vond ik heel mooi, maar het viel al met al toch een klein beetje tegen. Mooie stukjes, mooie overdenkingen, maar ik haalde er minder uit dan ik had verwacht ofzo. Alsnog wel 3.5 ster.

Glucoserevolutie - Jessie Inchauspé: deze kreeg ik van een vriendin opgestuurd. Leuk om te lezen, handige tips. Sommige dingen met een korreltje zout nemen (geen suiker hehehehehe) en dan is 't best leerzaam. 3.5 ster.

Het zoutpad - Raynor Winn: Amazing, vijf sterren, of zes, als het kon. Ontzettend mooi geschreven, ontroerend en je voelt de verbinding met de natuur.

Ik bestelde meteen toen ik het uit had het vervolg (De Wilde Stilte) en die ben ik nu aan het lezen. Tot nu toe vind ik die ook al heel erg mooi.

Verder heb ik tussendoor nog het een en ander gelezen in Leaving The Fold van Marlene Winell, maar daar kom ik maar moeilijk doorheen. Sommige dingen zijn herkenbaar en fijn om te lezen, veel is ook niet echt nieuw voor me. Ik weet niet of ik deze ga uitlezen.

En ik heb een flink stuk gelezen in Ninth House van Leigh Bardugo omdat het vervolg uit is en ik een beetje het einde vergeten was. :sweat_smile: Leest gelijk weer heerlijk weg maar ik denk dat ik gewoon even een samenvatting op ga zoeken ergens en dan ga beginnen in Hellbent als ik De Wilde Stilte uit heb.

10 likes

Is dat dat boek dat door Merel van degroenemeisjes werd aangeraden? Het staat ook op mijn wishlist, maar als het toch niet zo pakkend is als verwacht dan ga ik het misschien eraf halen haha.

Ik heb er deze week ook besteld(heb er al valer besteld) en mijn boeken hadden echt geen enkele beschadiging.
Heb bij alle bestellingen die ik de afgelopen jaren gedaan heb, 1 keer een wat ergen beschadiging gehad. Toen was er echt een heel stuk uit de kaft. Daar heb ik toen wel een paar euro voor terug gekregen, want ze vonden dat ook niet onder Lichte beschadiging vallen

3 likes

Ik ga hier ook meeschrijven, ben een echte lees en luister verslaafde… Hierboven een overzicht van de maand januari, mijn leesdoel staat op 52 net als vorig jaar. (En toen las/luisterde ik ongeveer 104 :see_no_evil:)

18 likes

Ik heb pas 11% van Zolang de citroenbomen bloeien gelezen en ik zit nu al te janken :cry:

3 likes

Jaa ik had 'm via haar ontdekt inderdaad! En ik vond het echt wel een mooi boek, maar ook een beetje… random allemaal ofzo. Had er gewoon minder aan dan ik had verwacht.

Gelezen in januari:

• The Rise of the Ultra Runners A Journey to the Edge of Human Endurance door Adharanand Finn :star: :star: :star:
    Een goed sport boek, was leuk.
  • Een tweede pad - Jodi Picoult :star: :star: :star: :star:
    Las makkelijk weg en werd erin meegezogen
  • The virgin river 1e trilogie (3 delen) - Robyn Carr :star: :star:
    De thema’s liggen me niet zo, ga het vervolg ook niet lezen

Nu bezig in Stephen King - Fairytale (Engels). Vorige keer weggelegd maar word er nu goed in meegezogen, ben halverwege alweer.

En ik had ook besteld bij de boekenkraam en ben zeer tevreden zijn allemaal onbeschadigd. Dus ga snel weer doorlezen!

7 likes

Ik heb echt veel gelezen deze maand! Het helpt wel dat ik soms bibliotheekboeken moet inleveren en niet mag verlengen van mezelf. En 2 boeken hiervan geluisterd, heel handig tijdens flesje geven aan de baby.

9 likes

Stomme vraag misschien, maar dit soort leuke overzichtjes zie ik vaker voorbij komen. Maak je dit via een app?

Films die nergens draaien heb ik ook nog gelezen, erg mooi. (Maar eigenlijk heel triest)

3 likes

Ik doe dat via een app, piccollage

1 like

Vond hem ook práchtig! Echt een aanrader. En idd ook heel triest.

Ik ben nu bezig in De glazen troon en Malibu Rising. Lees altijd één fysiek boek en één boek op m’n e-reader.

1 like

Ik maak een screenshot van mijn goodreads

Gelezen in jan

• In de maneschijn geluisterd
7 likes