Ik heb dit jaar zo weinig gelezen. Het lukt gewoon niet meer en ik snap niet waarom. Dus ik heb er wat simpels bij gepakt. En ik vloog hier doorheen. Ja het is voorspelbaar en gaat nergens over, maar het was echt fijn om te lezen. Op naar deel 2! (mocht iemand tips hebben voor boeken die super simpel maar ook leuk zijn dan hoor ik het graag! Mijn brein is dood ofzo).
Alleen maar fijn dat je er zoveel plezier uit haalde toch?
Prima leesmaand voor mij! Niet heel veel bijzonders. Writers & Lovers vond ik niet per se heel goed, maar ik vond het een heel fijn boek om lekker in weg te duiken.
Nu bezig in Blue Sisters (Coco Mellors) en Good Material (Dolly Alderton). Die laatste mag wel wat meer vaart hebben, het houdt niet op met het zelfmedelijden.
Die heb ik nog steeds op mijn TBR staan! Leuk voor tussendoor dus?
Ja ik vond em erg leuk!
Dit zijn mijn gelezen boeken, best wel veel gelezen eigenlijk in Maart! Ik lees nu meer non fictie en ik vind het echt fijn zo meer context bij het nieuws te krijgen.
Hoe vond je het boek van Khalidi? Die staat ook nog op mijn lijstje om te lezen.
Ik heb wel weer lekker veel gelezen deze maand. Ben alleen nu bezig in een heel pittig boek: White Malice. Dus ik vraag mij af of ik in april ook zoveel ga lezen. Doordat dat boek zo dik is en ook niet echt lekker wegleest merk ik dat ik wat vaker kies om op mijn mobiel te zitten.
Hot British Boyfriend
Goed, zoals te verwachten wel lastiger lezen dan fictie of sommige andere non-fictie waardoor ik echt mijn aandacht erbij moest houden en ik denk sommige feiten mij ontgaan zijn. Het jargon van verdragen of geopolitieke taal is nieuw voor mij en ik heb dit boek in het Engels gelezen, misschien dat het in het Nederlands soepeler lezen was.
Ik heb veel leuke boeken gelezen in maart!
Private Rites: Het speelt zich af in een toekomst waarin het altijd regent en alles onder water staat maar het gaat vooral over familie dynamiek van 3 zussen na het overlijden van hun vader. Ik houd van Julia Armfield boeken, maar dit was niet mijn favoriete boek van haar maar wel goed.
I Keep My Exoskeletons to Myself: Een dystopisch verhaal waarin mensen in een big brother toekomst leven en een extra schaduw krijgen als ze iets verkeerd doen. Ik vond het begin en midden sterk en het einde iets minder.
First Time Caller: Ik lees nooit romance maar dit was een boek die ik in februari had gekozen ivm Valentijnsdag. Echt heel erg voorspelbaar en een beetje cringe.
Everything You Ever Wanted: Het speelt zich af in de toekomst waar een nieuwe planeet wordt ontdekt via een wormhole. Ze zenden er mensen heen om daar te gaan wonen, alleen het is 1 way dus ze kunnen nooit meer terug komen. Hier is een 24/7 livestream van die uitgezonden wordt op aarde. Ik vind dit boek echt heel erg goed maar het is vooral een reflectie op het leven op aarde en niet echt een sci-fi verhaal. Het heeft ook een open einde dus je krijgt niet alle antwoorden.
White Ivy: Het gaat over Ivy en hoe zij opgroeit in Amerika als Chinese vrouw. Ze krijgt later een relatie met een witte man uit een rijke familie en het gaat over alle verschillen in hun cultuur. Ik had dit boek per ongeluk opgestuurd gekregen maar ik vond het verrassend goed! Ivy is soms vrij unlikable en op het einde best een villain maar daar houd ik juist wel van.
The Wall: 10/10
Rental House: Gaat toevallig ook over een Chinese vrouw die trouwt met een witte man. Ik las deze tegelijk met White Ivy en ik raakte af en toe in de war, beide boeken gaan heel erg over Chinese immigranten en het verschil in cultuur tussen familie en schoonfamilie. Ik vond deze iets minder sterk maar wel de moeite waard.
Dank je! Dan wacht ik er nog even mee. Na een paar lichtere boeken krijg ik altijd wel weer zin in een boek met meer inhoud.
Ik heb gelezen in februari en maart:
Ada D’amo - Als van lucht
Lief, mooi, verdrietig verhaal van een vrouw met ongeneeslijke borstkanker gericht aan haar zwaargehandicapte dochter. Echt heel mooi geschreven.
Rinke Verkerk - Het hele dorp wist het
Ik kan hier geen sterren aan geven omdat het gaat over zo’n heftig onderwerp. Persoonlijk vond ik het boek niet zo fijn leesbaar, omdat er steeds wordt gewisseld tussen persoonlijke gebeurtenissen en wetenschappelijke kennis. Ik vond het wat staccato geschreven. Maar dat doet verder niet af aan de boodschap.
John Ironmonger - De dag dat de walvis kwam
Het is opmerkelijk dat dit verhaal vóór de coronapandemie is geschreven, want er zijn echt veel parallellen. Het begin trok op zich wel mijn interesse, maar de schrijfstijl is echt niks voor mij. Elke keer als er iets spannends dreigt te gebeuren (en dat is al niet vaak), wordt er geswitcht naar iets anders en moet je pagina’s doorworstelen om weer bij de hoofdlijn uit te komen. Karakters bleven vlak, vooral de vrouwen. Behoorlijk seksistisch ook. Dus al met al niet echt een aanrader.
Francine Oomen - Hoe overleef ik alles wat ik niemand vertel
2 sterren voor de nostalgie, maar dit was slécht, echt niet te doen. Alle mogelijke mentale problemen die een mens kan hebben zijn in dit boek gepropt. Denkt Francine dat twintigers zo door het leven gaan? Totaal ongeloofwaardig en met absoluut dieptepunt die snelwegscene. En hoezo is Jonas ineens een wappie Erg teleurgesteld, maar ik zou toch absoluut het vervolg weer lezen.
Claire Keegan - Small things like these
Misschien heb ik het niet op het goede moment gelezen, of had ik niet de Nederlandse vertaling moeten lezen, maar het deed me niet zoveel? Terwijl ik echt blown away was van Foster.
Karl Ove Knausgard - De wolven van de eeuwigheid
Echt genoten en denk er nog vaak aan terug. Nu al zin in het volgende deel.
Lize Spit - Autobiografie van mijn lichaam
Deze vind ik ook een beetje lastig. Ik vond het heel mooi geschreven, maar ik werd er ook steeds een beetje verdrietig van. En ik voelde me wat ongemakkelijk bij de vele (sorry maar vrij onsmakelijke) details over de ziekte van haar moeder. Was dat nou nodig? Helemaal met het idee dat haar moeder er niet meer is om daar zelf een mening over te geven… Ik moet het nog even op me in laten werken denk ik.
Nu ben ik begonnen in Het intieme leven van Niccolò Ammaniti, ook al zei iemand hier geloof ik dat hij heel slecht was. Maar ik zag hem liggen in de bieb en ben toch nieuwsgierig.
Gelezen in maart:
Inshallah: museumdirecteur in Qatar - - heb deze gelezen naar aanleiding van de podcast ‘Jacob, dood in Qatar’. De podcast vond ik erg interessant, maar wat de makers ook al over Wieringa zeiden daarin: hij beschuldigt eigenlijk allerlei mensen zonder concreet bewijs. Dat doet hij in zijn boek ook. Niemand is te vertrouwen, niks klopt, maar er wordt ook heel weinig duidelijk.
The House of My Mother - - ontzettend interessant, zeker als je 8 passengers wel eens gekeken hebt. Vond dit een stuk beter dan de documentaireserie op Disney. Ook echt fijn geschreven vond ik.
Lente in Blueberry Bay - - was mijn ‘OV-boek’ deze maand dus een simpele weglezer. Maar wel een leuke. Holly Martin schrijft fijn en ik vond de personages en de plek waar het zich afspeelde ook gewoon leuk.
Heb deze ook gedownload en vind het wel heel handig dat je goodreads lijst gesynct wordt als je dat wil! En wel leuk dat het series en boeken allebei is. Nog nul van mijn vrienden zit erop dus nog niet zo sociaal maar ik ga het een kans geven.
Ik ben ook fan van fable! Die gekke AI hebben ze verwijderd gelukkig.
Mijn account heet daintybooks, mocht je het leuk vinden om te connecten.
Ik kwam net een filmpje tegen over namaak designtassen en moest denken aan het boek Fake van Kristin Chen. Het valt onder thrillers en misdaad maar ik vind het meer lijken op feelgood met wat spanning. Het gaat over een vrouw die een oud studiegenoot tegenkomt en via haar in de wereld van neptassen rolt. Ik vind het een goed geschreven vlot verbaal met een leuk uitgangspunt. Echt een geschikt vakantieboek.
https://libris.nl/kennemerboekhandel/a/kirstin-chen/fake/501582882
Ik heb zo’n proefabonnement afgesloten bij de online bibliotheek, maar die app werkt ZO slecht (iig bij mij)? Onthoudt niet waar je bent gebleven in het boek, of opent op een andere plek. Is sowieso traag en log.
Nog meer mensen die dit ervaren?
online bibliotheek is een RAMP
Tot zover een goede vervanging voor Storytel
Ik gebruik de online bibliotheek om e-books op mijn e-reader te zetten en dat werkt prima. Is dat een optie voor je?