Het algemene boekentopic #3

lol ik zag toevallig laatst hoeveel een abonnement voor de online bieb kost en toen dacht ik wow, snap niet dat mensen nog storytel etc gebruiken :joy: @oelius is dat bij luisterboeken ook zo, dat de app niet onthoudt waar je gebleven bent?

Weet iemand misschien of er op dit moment een influencer is die een code voor een gratis proefabonnement voor een luisterboekapp heeft?

1 like

Lees heel sporadisch op mn tel via de online bibliotbeek maar herken het probleem van niet onthouden waar je bent gebleven niet! Noch met luister- of ebook. Met ebooks op ereader nooit problemen

5 likes

Oh dat is irritant! Ik herken dat niet, vind het juist prima werken op mijn iPad!

1 like

Je krijgt het alleen op je ereader als je het via een laptop/pc doet toch? Ik vind dat zo irritant.

1 like

Dat lijkt vooralsnog wel goed te gaan!

Thanks iedereen, wisselende ervaringen dus. Ik moet nog uitzoeken hoe dat werkt met een e-reader en of dat überhaupt kan met de mijne, is een oud ding. Juist daarom leek me de app wel handig, zodat ik niet eerst hoef te hannesen met laptop enzo.

2 likes

Klopt. Ik vind het wel heel snel en makkelijk. Voor mij valt die extra handeling in het niet met hoeveel je bespaart.

@Edin Bonnie vorige week. Was een kortingscode voor een service (weet niet meer welke) die je ook kon gebruiken als je al een keer lid was geweest. Zou dus zeker even kijken op haar account.

2 likes

Veggilaine gister voor bookbeat.

2 likes

Veel bookstagrammers/booktokkers hebben nu een code voor Bookbeat, 60 dagen gratis (ipv 45). O.a. de code readalicious

3 likes

Zag dit op insta, 90 dagen

2 likes

Oh ja ik heb dat ook vaak! Bij luisterboeken niet trouwens, en ik vind de app niet langzaam. Ik gebruik hem trouwens op mijn telefoon. Maar voor dat geld kan ik wel om de problemen heen kijken haha

2 likes

Thanks, was vermakelijk inderdaad!

Wie heeft er nog een vermakelijk redelijk recent luisterboek als tip? Mag best een beetje spanning inzitten, geen (pure) roman en het hoeft ook geen literaire hoogstandje te zijn. Tis voor op vakantie dus niet te moeilijk.

Ik ben nu naar “alle moeders haten mij” van Sarah Harman aan het luisteren. Ik vind het een vermakelijk boek, zit een makkelijk (maar leuk) te volgen plot in en heb al een paar keer gelachen. Geen hoogstaand boek, maar wel leuk voor op vakantie zou ik zeggen.

2 likes

Ik heb m net gelezen en vind m ook leuk! Had ook pas Hoe vermoord ik een man op 10 manieren gelezen, een beetje hetzelfde genre.

1 like

Mijn boeken van april :books:
All the lovers in the night was een reread en maakte veel meer indruk dan de vorige keer. Ik voelde veel meer mee met de hoofdpersoon, en haar eenzaamheid. Had echt met haar te doen.

De rest was prima, niet geweldig van genoten.

Momenteel lees ik Morgen vertel ik alles (Job van Ballegoijen de Jong), over hoe hij zes jaar lang schijnstudent was en waar dat bij hem vandaan komt. Verder lees ik nu Paris, the memoir, van Paris Hilton. Verrassend diepgaand. En ik ga nu beginnen in De grote Gatsby (Fitzgerald), een reread. Even kijken of ik er nu plezier uithaal of hem weer wegleg. Ik wil hem al twee jaar herlezen, maar dat is tot nu toe niet gelukt.

7 likes

ik heb wat populaire boeken gelezen. James en As long as the lemons tree grow indrukwekkend. En de Verhalenverzamelaar sprak tot de verbeelding!
Wel echt zin in een topper die ik niet weg kan leggendus mocht iemand tips hebben !

5 likes

Wat vond je van Blue sisters? Iedereen is zo positief maar ik vond het tegenvallen. Zo problematisch allevier😅

3 likes

April:

De gebeurtenis vond ik medium en lize spit goed maar weer zo deprimerend :face_with_spiral_eyes: ik kon het af en toe niet aan

3 likes

Twee boeken niet uitgelezen deze maand! Kamers Antikamers (dit boek is simpelweg niet voor mij, ik hou niet van boeken waarbij ik niet meer weet wat er precies gaande is/er met de vorm gespeeld wordt) en A Darker Shade of Magic (YA Fantasy die ik eerder heb gelezen, echter de volledige serie nooit uitgelezen maar wel in de kast staan), maar ik denk dat V A Schwab gewoon niet voor mij is. Dissidente leeslijst leverde me wat nieuwe boeken op om te gaan lezen, dus prima. River of Silver bevatte alternatieve/geschrapte/extra scènes voor de Daevabad trilogy: prima, maar geen must read voor de serie vind ik. Truthwitch was fun - en ja, die serie is óók YA maar de personages zijn in ieder geval niet zo eendimensionaal als bij Darker Shade of Magic. Dus in die serie ga ik wel verder (heb de andere delen ook al in de kast). Tekenen van het Universum vond ik nice, wil wel meer lezen van Emy Koopman.

4 likes

Ik weet niet of het al bij elke bibliotheek kan maar als je een (online) bibliotheek abonnement hebt kan je strips lezen op comic plus!

Van wat ik heb gezien staan er leuke dingen op. Het is wel jammer dat het allemaal in het Engels is maar goed het aanbod is wel groot.

5 likes