Het algemene boekentopic #3

5 likes

Ja het is een ontzettend disfunctioneel gezin. Ik vond het interessant om te lezen hoe dat zich bij alle personages uitte. Verder zaten er ook wel wat clichĂ© dingen in die ik niet zal spoilen. Als ik hem op papier had gelezen, kreeg hij denk ik meer sterren. Luisterboeken ‘lees’ ik toch wat vluchtiger, met minder aandacht. Al met al van mij een goeie voldoende.

5 likes

Ik las Pines van Blake Crouch :star::star::star: Goede spanningsboog maar wel wat meer voorspelbaar (en ook nog wel een plottwist hoor maar het lijkt in verhaal heel erg op een paar populaire series en films) en de hoofdpersoon is echt een eikel eerste klasse.

En Het Archief van Thomas Heerma van Voss :star::star:(:star:). Het eerste deel, pakweg 2/3e van het boek, vond ik echt niet boeiend. Op goodreads las ik meerdere reviews in de trant van 'amsterdamse literaire wereld navelstaarderij, das mag inner circle ‘lekker amsterdams literair zijn’ en daar ben ik het helemaal mee eens. Het tweede stuk van het boek vond ik wel heel emotioneel/ontroerend en ook mooi, over de complexe band met een stervende vader. Dat is ook deels gebaseerd op de eigen situatie van de schrijver. Ik ben ook wel heel benieuwd naar het boek van Christien Brinkgreve. Zij heeft vanuit haar perspectief over dezelfde ‘stervende vader’ (maar dan dus haar man) geschreven.

5 likes

Ik vond camping leuk maar het einde eigenlijk helemaal niet. Vond het erg vergezocht en hoewel het natuurlijk schokkend is voelde dat niet zo omdat ik het dus een beetje neppig vond. Wel jammer want ik vond de schetsen van karakters juist heel leuk.
Big Swiss was leuk, wel iets te lang vond ik maar moest af en toe wel gniffelen
En the adventure zone is gewoon leuk

9 likes

Maar 3 boeken gelezen in april!

Vox vond ik wel een interessant concept maar de uitvoering niet zo goed. Het is een beetje Handmaid’s Tale maar dan niet goed geschreven. Over een toekomst waar vrouwen maar een bepaald aantal woorden per dag mogen/kunnen zeggen.

Het nieuwe Hunger Games boek vond ik nostalgisch en heb ik met plezier gelezen maar vond ik niet super goed. En vooral een beetje geforceerd met zoveel personages uit de eerdere boeken.

How to Fall Out of Love Madly had af een toe een feministische insteek die ik wel goed vond maar over het algemeen waren de 2 hoofdpersonen echt heel erg irritant en unlikable.

Verder was Water Moon een dnf en dat doe ik eigenlijk nooit maar ik vond het té saai :sob:

5 likes

Hoe maken jullie zulke mooie screenshots van je gelezen boeken? Voel me echt een boomer maar bij mij staan er bij storygraph meteen ook al die categorieën enzo bij.

Anyway, gelezen deze maand:
Half-Arse Human - Leena Norms, 3,5 :star:
Ik kijk volg Leena al best lang en vond het nu ook leuk om haar boek te lezen. Haar humor komt er heel goed in door en verder gewoon een vermakelijk “self-help” (en stiekem klimaatactivistisch) boek dat eigenlijk vooral gaat over dat je best wat compassie naar jezelf mag hebben en niet alles de hele tijd perfect moet doen en goed moet kunnen. Hielp me onder andere mijn werksituatie wat te relativeren en juist mijn vleesconsumptie wat onder de loep te nemen.

Sense and Sensibility - Jane Austen 4 :star:
Heeeel lang geleden dat ik voor het laatst zo’n klassieker had gelezen (denk net na mijn studie voor het laatst). En eigenlijk heb ik nu pas door hoe grappig Jane Austen is? Er zitten (in dit boek iig) heel veel steken onder water naar met name domme mannelijke personages in, echt heerlijk. Denk dat ik de vorige keer dat ik iets van haar las of nog net niet goed genoeg was in Engels om die te begrijpen in de wat wollige taal óf te druk bezig was met het feit dat ik haar boek ook moest analyseren om het echt met plezier te lezen.

The Cat Who Taught Zen - James Norbury 3 :star:
Gewoon een schattig boek met korte verhalen over zen en mooie tekeningen. Had er ergens iets meer van verwacht, maar prima vermakelijk. Vond met name het verhaal rond kitten heel cute.

13 likes

Gelezen in april.
Stom: achter tuinen, vrouw en fiets
Medium: oersoep, wat je moet doen als je over een nijlpaard struikelt, het begin en zijn oneindigheid, the unworthy
Goed: varkensribben, bloedblaren, less than zero
Favo: strega, grey dog, the french place

7 likes

Heb je Beest van Lisa Taddeo al gelezen? Lijkt me wel iets voor jou!

Ik ben halverwege het boek gestopt. Ik vond het echt verschrikkelijk

4 likes

Dankjewel voor de tip!! Ik heb three women van haar gelezen maar vond dat niet top, destijds twee sterren gegeven. Dit boek vind ik inderdaad wel heel tof klinken, dus ik zet m op mijn lijstje! :slight_smile:

Ik vond het ook moeilijk om uit te lezen😅 maar had ik ook met haar andere boek. Not for me.

3 likes

Ik heb wilde tuinen van Katie Fordde gelezen en ik wil meer van dit soort boeken. Heeft iemand tips?
Ik zoek dus feelgood romans over volwassen vrouwen die al kinderen hebben. Liefst gescheiden zodat het vreemdgaan scenario er niet in zit. En dan ook nog het liefst dat het over een tuin of tuinieren gaat. Maar vooral dat de hoofdpersoon gewoon 38 is en ook hangtieten heeft in plaats van al die romans over net twintigers die een jeugdigheid ademen die ik op dit moment niet voel.
Edit: en liever geen historische roman.

7 likes

Verras me van Sophie Kinsella. Ze zijn niet gescheiden maar proberen aan hun huwelijk te werken door elkaar te verassen met dates.

Kon je me maar zien van Cecelia Ahern is een mooi lief verhaal. De hoofdpersoon heeft zelf geen kinderen maar zorgt tegen wil en dank voor de zoon van haar zus.

1 like

Ze gaan niet perse over tuinieren, maar de boeken van Lisa Jewell gaan vaak over vrouwen van middelbare leeftijd met kinderen! Sommigen zijn echt thrillers, maar The Truth About Melody Browne en The House We Grew Up In gaan meer over de kindertijd van de hoofdpersonages en familiegeheimen, etc. Ze lezen heel lekker weg, echt perfect voor in de tuin of op het strand.

4 likes

Wel echt heel anders dan Three Women, benieuwd wat je ervan vindt! Ranzigheid en feminist rage in een boek, en dat zie ik wel es vaker bij je, haha. Let me know als je het leest!

2 likes

Ik zit nog wat te zoeken en kom wel wat tegen wat dan meer onder christelijke feelgood valt. Soms ligt het er wat dik boven op en soms niet. Vind je dat oké of liever niet?

Edit: niet christelijk wel tuinieren is De tuinclub van Sunshine Beach. Oh en Binnen de lijntjes van Mireille Versteeg zou je ook kunnen proberen, geen tuin maar wel gescheiden en een tweeling.

3 likes

Hahaha ja dat zie je goed :laughing: keep you posted, dank je!

Als het er niet te dik bovenop ligt wil ik het wel proberen! Sowieso bedankt voor alle tips!

1 like

Boeken van Cathy Kelly gaan ook vaak over wat oudere vrouwen (vooral haar latere boeken) en lezen lekker weg. Niet te diep bij nadenken vooral.

3 likes

Ik ben nu het boek van Jade Kops aan het lezen. En sommige stukken komen wel echt binnen hoor. Ik ben iemand die echt bijna nooit huilt bij boeken of films. Als iedereen aan het janken is zit ik er gewoon te kijken. Maar tot nu toe heb ik al wel wat momenten gehad dat ik wilde huilen(alleen beetje lastig in een volle tram). Het is op een manier geschreven die wel echt binnen komt. Geen moeilijke stukken, maar echt hoe een tiener alles beleefd.

3 likes