Het algemene boekentopic #3

De gelijkenis was een goede thriller, gaat over een politieagente die undercover gaat als haar dubbelganger.

Iron Flame en Onyx storm vond ik lekker weglezen!

You Let Me In is een debuut, ik dacht eerst dat het een thriller zou zijn maar dat is het niet. Het is een apart boek waar ik bij tijde ook ongemakkelijk werd van het onderwerp. Wil er niet te veel over spoilen, ik vond het wel goed geschreven!

3 likes

Ik ben voor het eerst een boek aan het hatereaden :weary:
Het is deel 5 in een serie van Jenny Colgan, deel 4 vond ik al niet goed maar ach toch maar begonnen aan de volgende, want toe aan wat luchtigs.
Maar vreselijk, ik wilde hem eigenlijk al heel snel wegleggen maar het is het laatste deel dus ben toch ergens ook benieuwd hoe het gaat eindigen. Echt sunk cost fallacy dit, ik denk om de zoveel pagina’s weer IK STOP ERMEE en lees dan toch door.

Al je karakters onuitstaanbaar maken maakt geen fijn feelgood boek. En verzin na 5 boeken een ander probleem in plaats van dat je stel nog steeds niet normaal met elkaar kan praten?!

7 likes

Welk boek is het?

Jenny Colgan - Een eilandbruiloft

Een eilandbruiloft (Café Zon & Zee, #5) Een eilandbruiloft (Café Zon & Zee, #5)

Oei ja, daar ben ik na deel 3 afgehaakt want wat de fuck heb je voor relatie als je niet eens kan vertellen dat je zwanger bent.

1 like

Jep dat was ook idioot, ik had hetzelfde moeten doen :smiling_face_with_tear: niks veranderd ook 2 boeken later, dit keer kon ze hem niet vertellen wat voor bruiloft ze wilde.

Ik vond eerste paar van deze serie wel prima, cozy verhaal op een Schots eiland. Maar ik heb van haar verder De kleine bakkerij aan het strand gelezen en die vond ik ook tegenvallen, daar eindigde de hoofdpersoon ook al met een eikel.
Geen Jenny Colgan boeken meer voor mij!

3 likes

Ik heb vandaag ‘De onttoverden’ uitgelezen van Marie Vareille. Echt een aanrader!

2 likes

Ja pffff spot on over The hunger games, ben halverwege en heb tijdens het lezen al 5 keer aan jouw post gedacht hahaha. “Oh really die is er toevallig ook bij?” Voelt echt heel cheap, om ons snel betrokken te willen laten voelen!

2 likes

Zijn er meer mensen bezig met de nieuwe Hunger Games prequel? Ik ben ongeveer op blz 200, maar die cameo’s van al die personages uit de andere boeken voelen zo mega geforceerd. Het is vermakelijk, maar eigenlijk droevig slecht

Edit: wow, even de vorige posts gemist. De mening wordt dus gedeeld :sweat_smile:

Ik vind het ook heel irritant dat Haymitch net als Snow een relatie heeft met zo’n Covey-meisje. En die Beetee die niet z’n eigen zoon helpt, maar wel een tribute uit een ander district haha, lachwekkend. De inspiratie was duidelijk op.

3 likes

Ja ik heb m nu bijna uit, maar vind het een behoorlijk slecht boek eigenlijk.

1 like

Ik twijfel heel erg om te beginnen in memoirs of a geisha
 wilde dit boek altijd al eens lezen maar ik weet niet goed of het de moeite waard is. Iemand dit gelezen?

3 likes

Ja, is de moeite waard

2 likes

Ik heb ‘m zelf ongelezen weer weggedaan, nadat ik over de controversies van het boek las. Ligt dus een beetje eraan of je een boek wil lezen die heel erg bekritiseerd is door de mensen/cultuur over wie het gaat :woman_shrugging:

1 like

Uitgelezen, maar 1 ster gegeven op Goodreads. Wat een supergoedkope moneygrab :frowning:
Verhaal slaat nergens op, voegt niks toe, enorme plotholes, nee ik vond deze echt niets helaas!

Ja dat is ook precies waarom ik twijfel of ik dit wel wil lezen inderdaad! Ga denk ik eerst maar even aan iets anders beginnen.

1 like

Is er iemand vorig jaar naar het MH books event geweest? Ik wil graag uit mijn leesdip komen en wat meer inspiratie opdoen. Of kan ik beter naar een andere boekenbeurs/markt voor tweedehands boeken?

Ik zat in een leesdip - aan diverse begonnen maar niks pakte me - en heb heerlijk net confettiregen uitgelezen, met veel plezier.

Ik kan opeens niet meer in mijn Goodreads account. Ik was opeens uitgelogd in de app, en als ik inlog kom ik op een scherm waar ik opnieuw m’n wachtwoord in moet stellen, maar eerst is er dan een soort verificatie met code die naar m’n e-mail wordt gestuurd. Alleen die mail krijg ik dan nooit binnen. Heb al een beetje op internet zitten zoeken en dit probleem komt blijkbaar veel voor, maar heb nog geen oplossing gevonden.
Iemand die dit al eens heeft meegemaakt?

Heb je toevallig ooit een account aangemaakt via Google? Ik heb met de app namelijk hetzelfde probleem en kom er niet meer in, maar via de website kan ik nog wel met Google inloggen. Die optie krijg ik niet op de app.

1 like

Volgens mij niet, gewoon m’n mail en een speciaal voor Goodreads gemaakt wachtwoord. Heb het via m’n MacBook geprobeerd maar daar kan ik ook niet inloggen (moet ook weer een verificatie code hebben).

Edit: het is gelukt. Blijkbaar stond Goodreads in Outlook op de geblokkeerden lijst, normaal komt het dan in je spam maar nu ook niet. Probleem komt veel voor zo te lezen.

1 like